Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 20 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 192

Standaard

Hey Henri, is er niet toch wat meer aan de hand met die versterker? Is er veel in gesoldeerd geweest misschien? Eigenlijk moet je het circuit helemaal checken, en de spanningen controleren in de amp. Andere eindbuizen en nieuwe elco's kunnen heel veel verschil uitmaken, maar niet de dingen die jij beschrijft (volume knop die anders werkt, tone-suck e.d.).
    Verder heb ik zelf veel mods uitgeprobeert die op tone-lizard staan, maar ik persoonlijk vind 'm origineel toch het beste, inclusief de bright-cap!! Maar da's persoonlijk natuurlijk!
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

Senior Member

Standaard

In mijn JCM 800 zaten gloednieuwe JJ EL34L buizen, maar zoals ik eerder al zei gingen die, waarschijnlijk door eigen toedoen (verkeerde impedantie) kapot.
    Ik heb ze toen vervangen voor een paar oude buizen die uit mijn JCM 800 4212 combo kwamen, en ik hoorde geen verschil.
    Ze zitten er nog steeds in, en die amp klinkt erg goed.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik heb ze toen vervangen voor een paar oude buizen die uit mijn JCM 800 4212 combo kwamen, en ik hoorde geen verschil.
    Ze zitten er nog steeds in, en die amp klinkt erg goed.
    Ik heb per ongeluk mijn JMP 2204 wekenlang op 8 Ohm gehad terwijl m'n 1960TV cab 16 Ohm is. Toen daar nieuwe buizen in gingen kon ik het verschil enorm goed horen! Punch was terug en veel minder "pisserig" hoog.

In mijn 4104 combo moesten de eindbuizen vervangen worden omdat ze enorm microfonisch waren: het omzetten van on en/of standby hoorde je keihard terug

Senior Member

Standaard

Hey Harold, geen kater?
    Ben alweer een paar uur actief, heb onder andere een humbuckerraampje gemonteerd!

... en van die paar Chouf'jes krijg ik geen kater hoor. Sterker nog: er is naderhand ook nog wat whiskey achteraan gegaan

Senior Member

Standaard

Ik wil de filter caps laten vervangen, maar moet ze zelf bestellen.
    Heb ik hier de goeie: http://www.tonefactory.nl/shop2/50uf...723.html#!tab1 ?

Senior Member

Standaard

Ik zou persoonlijk voor F + T elco's gaan.
    Duurder maar degelijk!

Senior Member

Standaard

OK, F&T zitten in het mandje.

Deze wielen lijken me ook wel wat voor mijn '79er 1960 cab met G12-65'ers. http://www.tonefactory.nl/shop2/cabi...w-p-10276.html

Is dat wat?

Edit: ik bedoel deze: http://www.tonefactory.nl/shop2/cabi...sh-p-3008.html

Standaard

Kennis van me heeft exact die gebruikt onder z'n 1960 cab, onverwoestbare dingen zijn dat: aanrader!
    Gibson Les Paul Standard Ebony '92
    Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
    3x Sound City 120 Fane equipped cab

Senior Member

Standaard

OK, F&T zitten in het mandje.

Deze wielen lijken me ook wel wat voor mijn '79er 1960 cab met G12-65'ers. http://www.tonefactory.nl/shop2/cabi...w-p-10276.html

Is dat wat?

Edit: ik bedoel deze: http://www.tonefactory.nl/shop2/cabi...sh-p-3008.html
    Die eerste zou ik niet nemen. Na 1 sessie/transport waren ze al naar de kloten.
    Ze zijn niet duur maar het zijn dan ook imitatie-Marshall-wielen uit China.
    De originele Marshall wielen vind ook niet echt superkwaliteit maar toch een stuk beter.

Die 2e link die je aangeeft zijn prima wielen. Komen volgens mij ook uit China, maar toch best wel degelijk.
    Ik heb er welliswaar geen optredens mee gedaan, maar ik heb daar wel vertrouwen in.
    Laatst gewijzigd door jerome; 5 mei 2012 om 00:24

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten