Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 71
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja, hoever gaan we?
    knippen en plakken, ok.. maar een solo, en dus een hele band stretchen?
    het gebeurt, omdat het kan.
    ik zou het niet willen.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.826

    Standaard

    Nah. Als je een opname ziet als een weergave van het kunnen niet maar je kan het ook zien als een op zichzelf staand kunstwerk. Vanaf Sgt. Pepper is dat toch wel de going visie, dat een studio ding een andere benadering kan zijn.
    Sgt. Pepper?
    Les Paul manipuleerde al de tape snelheid van zijn solo's natuurlijk.

  3. #43
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    36.105

    Standaard

    De mogelijkheden van digitaal zijn onbeperkt Bass. Ik stel het digitaliseren uit tot het bittere einde, maar dan misbruik ik het ook, omdat het kan.

    Maar serieus: ik ben drummer en speel moeiteloos met een click mee, maar sommigen kunnen dat niet en zullen het ook nooit kunnen. De kunst is om die click als dirigent te gebruiken en je feel te bewaren.

    Maar dan heb je dus een nummer van 10 minuten waarvan de laatste anderhalve minuut opeens een stuk sneller gaat. Dus pak je een stretch plug en vertraagt het naar een bepaald percentage, klaar. Het is de boel verneuken, maar als de band dat laatste stuk gewoon goed had gespeeld was er ook niets aan de hand geweest. Het probleem is dat ze dat tempo niet kunnen vasthouden bij een overdub.

    Als de drummer te laat invalt knip ik er een stukje tussen vandaan en is het perfect opgelost. Analoog kan dat ook, maar met het scheermes.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja het is natuurlijk een kip ei verhaal
    je doet iets niet omdat het niet kan
    dan even later kan het wel dus waarom niet?
    ik heb er ook geen moeite mee om iets te verplaatsen als het de opname kan redden.
    maar een hele band strectchen, pfieuww, dat ga je toch horen?
    maar ach, de luisteraar die het op 128k mp3 draait zal het worst wezen

    we leven in een tijd waar steeds meer kan.
    ik monteerde onlangs een 'documentaire', kunst.. van een dame die kunst aan het studeren is.
    die liet ik eergister aan een echte oude documaker zien.
    die ontplofte zowat, ging nog net niet schuimbekken.
    en zijn conclusie was, ja, dit krijg je als iedereen films kan maken.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Vroeger was alles beter.. jeweettoch...
    You can't be a vet. You rock too much.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dacht men toen
    denken veel nu nog.

  7. #47
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    36.105

    Standaard

    Het is wel zo dat als je 25 jaar geleden naar de studio ging, dan moest je wel foutloos door een nummer weten te komen. Dus gemiddeld waren muzikanten wel beter denk ik. Nu zitten de beste muzikanten op gitaarnet.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Het is wel zo dat als je 25 jaar geleden naar de studio ging, dan moest je wel foutloos door een nummer weten te komen. Dus gemiddeld waren muzikanten wel beter denk ik. Nu zitten de beste muzikanten op gitaarnet.
    gemiddeld zijn ze nu beter.
    leren sneller en makkelijker.
    maar vaak hoor ik technisch perfecte muziek waar geen leven in zit.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Das zeker. Zwieberende partijen vallen altijd door de mand daarentegen, dus ook nu moet je goed kunnen spelen om echt wat goeds op te nemen.

    Kun je nagaan wat The Funk Brothers flikten. Zanger, uurtje in de studio, structuurtje.. en weer een hit.
    You can't be a vet. You rock too much.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    whoei, dit is lekker


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top