Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 21 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 207

Discussie: Nostrat

Senior Member

Standaard

slagplaat met knipje vind ik een hele verbetering. vloeiende lijnen veel mooier naar mijn idee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht

de eerste slagplaat is nog niet afgeschreven, maar op deze lukt het niet wegens neckjoint die net niet ver genoeg in de body zit.
    Gelukkig...

Senior Member

Standaard

3 Tone Sunburst met kleine slagplaat ftw!!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member

Standaard

De nieuwe slagplaat vind ik echt een stuk mooier. Mooi hoe hij de vorm van de body volgt. Meer strat dan de kleine slagplaat.

En als je toch met een burst gaat werken, doe dan idd wel de 2-tone!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Ik heb bij die nieuwe slagplaat het gevoel dat je je er designgewijs te gemakkelijk van afmaakt (niet dat ik het beter zou doen overigens, in de verste verte niet!): het stratocaster-gehalte is me te hoog, te weinig eigen smoel. In dat opzicht vind ik de eerste slagplaat een beter vertrekpunt, ondanks het aanwezige flying v-dna.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Ik heb bij die nieuwe slagplaat het gevoel dat je je er designgewijs te gemakkelijk van afmaakt (niet dat ik het beter zou doen overigens, in de verste verte niet!): het stratocaster-gehalte is me te hoog, te weinig eigen smoel. In dat opzicht vind ik de eerste slagplaat een beter vertrekpunt, ondanks het aanwezige flying v-dna.
    Ge hebt helemaal gelijk, K.

't was van moetes. Ik weet het allang maar hier nog maar es ondervonden: bij gitaar design heeft alles invloed op alles.

Senior Member

Standaard

Het eerste idee was het beste, 3 tone burst en een "V" slagplaat. Leek-Esthetisch technisch issie dik in orde, het ziet er gewaagd maar gebalanceerd uit.
    Gitarist-kenner esthetisch technisch issie ook goed, je hebt de strat-klassiekheid van de 3 tone burst met stratpups, die soort van vrolijkheid die dat uitstraald. Maar je body is daar een zeer afwijkende variatie op. Door nog eens die afwijkende slagplaat (en headstock) te gebruiken drijf je nog verder weg van de strat.. Dit alles zonder dat het model een van de meest centrale "goeie" aspecten van het stratdesign verliest, de 3 tone burst en de karakteristieke pupconfig.

Tot zo ver mijn slap gelul
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

knipje? nieuwe slagplaat? Ik zie het allemaal niet....

Het idee heerst dat de 'two tone sunburst' maar 2 kleuren had. Een Amerikaan die enorm veel (en prachtig) lakt heeft 'ontdekt' dat er onder het zwart eerst nog een heel klein beetje vandyke bruin gespoten is, en dan pas het zwart. het zwart vervaagt, waardoor in de loop der jaren het verloop van zwart naar geel veel soepeler, vloeiender verloopt. voor een 'vintage correcte' (in dit geval: imho mooiere) 2tone burst heb je een heel klein tikkie bruin nodig. dus, de facto weer een 3 tone? hoe het ook zij: geweldige gitaar.

Senior Member

Standaard

Die 1e heeft meer eigen smoel inderdaad.

Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Senior Member

Standaard

at orpheo

Dat van extra bruin had ik ook al gehoord. Zal ook afhangen van soort geel als ondergrond. Sommige burst zijn al eerder bruin in het midden, anderen feller geel.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten