Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
AD/DA conversie doet altijd wat met geluid. Of het hoorbaar is, is vers 2. In alle situaties waarin ik dit heb onderzocht, hetgeen meestal te maken had met het al dan niet seriëel of parallel opstellen van FX met AD/DA is mijn ervaring in ieder geval dat het altijd hoorbaar is. Dan heb ik het ook over high end conversie zoals in TC of Eventide units. Of het negatief of positief effect heeft, is vers 3 overigens, dat is persoonlijk. Ik ga het in ieder geval liever uit de weg omdat ik altijd wat mis in harmonischen. Vooral bij het layeren van diverse parts bij opnames mis je gewoon diepte IMO.
Morris
http://madriaens.wix.com/morris
----------------------------
Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)
Ik kan me trouwens best kunnen voorstellen dat er convertors zijn die 'onhoorbaar' hun werk doen, maar als ze al bestaan, lijken die me niet hun weg te vinden in semi pro gear, zoals dus de meeste gitaarapparatuur.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Hi everyone. Allow me a comment in English regarding the post on AD DA converter from the engineering point on view.
The real problem is the dynamic range of your guitar.
On a single coil using a strong pick you can get to 0.6 Vrms
On a double coil you can get to 1Vrms
Let’s assume that you are playing energetically and your front end AD converter is just below the clipping level. The best AD converter on the market will give you 20 real bits conversion which means 120dB dynamic.
Now, we the same setting play a moderate arpeggio or scale. You can easly get below 0.006V rms which means 100 times less. So your dynamic is 80dB.
This means that you are using 13.3 bits now !!
To conclude when you play loud and your amp is at a low volume is difficult to hear the difference.
When you play soft and your amp is loud then the difference is huge because you hear the poor sampling
Dit hele topic gelezen en soundclips op website beluisterd en ik moet zeggen dat ik dit product wel erg kan waarderen. Imo vind ik de prijs niet te hoog. Ik heb mijn pedalboard met effecten eens berekend en kom toch ook al rond die prijs uit waarmee ik niet eens al die effecten op mijn pedalboard heb liggen! Zelf vind ik het ook cool om zo nu en dan te switchen met analoge pedalen maar als je bijvoorbeeld in kleine zalen speelt en professioneel gitarist ben dan zie ik toch wel erg veel voordelen met een dergelijk (compact) alles in één product. Line 6 heeft ook een dergelijk product (dan wel digitaal) waarbij de bekende pedalen zijn gesimuleerd. Klinkt best goed maar eerlijk is eerlijk dat een hoop effecten analoog nog altijd het beste klinken. Digitaal is vaak goedkoper en dus voor een brede doelgroep muzikanten weggelegt, maar als muziek je brood is ga je toch voor het beste (vind ik :-) en zou een aanschaf van een dergelijk product volledig rechtvaardigen. Complimenten met dit toch wel innovatieve Nederlandse product! Succes!
Ik wil wel even inhaken op het feit dat analoog 'beter' zou zijn. Of het nu analoog of digitaal is, dat is geen kwestie van 'beter' of 'minder goed'. Als we zouden uitgaan van de qualiteit, dan is een BBD delay qualitatief 'minder'.
Een digitale delay klinkt als een digitale delay en een analoge als een analoge; het een is niet beter dan het ander.
AUB niet mijn woorden verdraaien. In de zin daarvoor gaf ik aan dat een hoop effecten analoog nog altijd beter klinken, niet allemaal dus! Ik heb niets gezegt over een specifiek effect. Ook ik heb een digitaal delay pedaal die uitstekend klinkt maar overdrives/distortions/wah en nog wel wat andere effecten klinken analoog imo vaak beter dan een digitale variant. Het is zo dat als je effecten als een kleur zou beschouwen er geen definitie als goed of beter is maar dit puur op smaak en toepassing berust. In het geval van dit product en de voorliefde voor een analoog circuit (digitaal aangestuurd) zie ik hier zeker de voordelen van in en prefereer ik analoog boven digitaal. Mijn mening uiteraard![]()
Okay, dat is dan duidelijk.
Helaas komt er bij mij dan weer een nadeel betreffende de VP. Leuk idee, zeer zeker, maar ik zou niet zonder een reverb (een echt analoge reverb, bestaande uit analoge delays is niet echt je van het) en een digitale delay kunnen, maar dat ben ik.![]()
I guess you understand dutch or use translate prog so i reply in dutch.
Zoals je bovenstaand beschrijft, lijkt het alsof je bedoelt dat de conversie 'meeverandert' al naar gelang je harder of zachter speelt/instuurt. Dat is natuurlijk niet zo, 20bits conversie is 20 bits, ook als je zachter speelt. Het zachter gespeelde wordt gewoon net zo als het harder gespeelde 20bits geconverteerd.
Sorry Peter, I did not make myself clear.
Once the dynamic of your AD converter is set to the maximum volume guitar (e.g. 0.6Vrms) if you play one note at a much lower volume, such lower note will be represented with less bits. If you have a bar LED input monitor like I have on my Eventide, when you are much below the clipping level you get one or two LEDs on (just an example). So if you keep reducing the guitar volume you will hear the HISS noise due to quantization of your AD conveter.
To be more precise every 6B you go down with your volume you lose one bit. There are many scientific publications on this matter in literature, conference, IEEE electronics.
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=2788.
Anyway I love both digital and analogue. Analogue is great for certain things and digital for others.
Favorieten/bladwijzers