Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.436

    Standaard Emptyfield: coverband met hits uit vijf decennia!



    De bandnaam Emptyfield is een letterlijke Engelse vertaling van Leegveld, de straat van onze repetitieruimte. We zijn een driemansformatie en spelen alleen covers. We richten ons op het oude werk, denk onder andere aan de Stones, Beatles, AC/DC, Smokie, CCR en Golden Earring. Maar ook wat van Nederlandse bodem (Herman Brood, Peter Koelewijn, Boudewijn de Groot) en liedjes in andere talen (Ritchie Valens, Drafi Deutscher) komen voorbij. Al met al dus een redelijk breed programma en voor ieder wat wils.

    Onlangs hebben we wat demo's opgenomen om links en rechts in kroegen wat aan de bak te kunnen. Ik wil graag jullie meningen hier over horen. Natuurlijk weet ik zelf al veel dingen die beter kunnen of moeten. Ik zeg expres nog even niks omdat ik jullie meningen niet wil beïnvloeden, maar ik ben juist benieuwd naar de dingen die ik zelf nog níet gehoord heb.

    I'm A Believer

    Rock Around The Clock

    The Letter

    Kom Van Dat Dak Af

    We hebben ook Jumpin' Jack Flash nog opgenomen maar er ging iets fout bij het afmixen, dus die laat nog even op zich wachten. Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

    Groeten,
    Thijs.
    Laatst gewijzigd door Ace 1.15.19; 27 maart 2012 om 22:54
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Oops, looks like we can't find that page!

    Did you try to access a private track, but were not logged in? Log In or Sign Up
    Maybe the track or user has been removed

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.436

    Standaard

    Aj, ik dacht dat ik ze juist public gemaakt had. Even zien of ik het kan fixen.



    [edit]

    Zo, het is geregeld.

    Het lag eraan dat ik de links al geplaatst had en daarna pas mijn user account een naam gaf. Zodoende stond er eerst in de link 'user nummer zoveel' en kon hij die naderhand niet meer vinden.
    Laatst gewijzigd door Ace 1.15.19; 27 maart 2012 om 22:56
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.436

    Standaard

    Gaaf dat jullie er niks op aan te merken hebben!

    Even zonder dollen:
    Een kennis heeft I'm A Believer onder de loep genomen. De zang is een stuk terug geschroefd en hij heeft het geheel wat levendiger gemaakt. Ook het allround volume was aan de lage kant dus zodoende ook wat bijgesteld.

    Bij deze dus de remix.

    Wellicht wel de beste take van allemaal.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.826

    Standaard

    Ik heb alleen even naar de Remix geluisterd.
    De grap van het origineel, white frat bovenlaag met motown onderlaag wissel je in voor een obligate rock'n roll bas en drums in 2'en?
    Je kan best dingen anders benaderen maar dan moet daar wel iets eigens voor terugkomen. Dat geldt voor het geheel trouwens, ik mis eigen smoel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.436

    Standaard

    Inmiddels heb ik ook de andere geremasterde demo's binnen. Bij deze dus de rits opnieuw:

    I'm A Believer

    Rock Around The Clock

    The Letter

    Kom Van Dat Dak Af
    Laatst gewijzigd door Ace 1.15.19; 11 april 2012 om 00:07
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.622

    Standaard

    Ha, coverband, altijd leuk! Klinkt goed hoor, wordt vast een leuk feestje met jullie.

    Heb even snel wat nrs gescand, maar bij Rock Around The Clock viel het me op dat de ritmische riff die de gitaar speelt niet past bij wat de rest doet. (En de gitaarsolo uit het origineel is geniaal, jammer dat jullie die niet coveren).

    Tsja, het risico met covers spelen is dat een eigen interpretatie niet snel gewaardeerd wordt. En het is onwijs moeilijk een écht goede andere interpretatie te maken en daar zijn jullie naar mijn verder niets toedoende mening nog niet in geslaagd.

    Maar wat niet is kan nog komen!
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 11 april 2012 om 08:22
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Heb even snel wat nrs gescand, maar bij Rock Around The Clock viel het me op dat de ritmische riff die de gitaar speelt niet past bij wat de rest doet.
    Inderdaad. De drums en bas spelen een meer shuffle-ritme en de gitaar gaat rechtdoor en dat gaat niet. Het is de gitaar die moet veranderen om het ritme van het origineel meer te benaderen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.826

    Standaard

    Ik hoor geen shuffle, ook niet bij de drums en bas.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik hoor geen shuffle, ook niet bij de drums en bas.
    Ik wel, zeker de eerste 30 seconden, vooral in de drumfills. Meer een hint van een shuffle, maar genoeg om het verschil met de gitaar duidelijk hoorbaar te maken. Het origineel is trouwens ook "geshuffled"...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top