Lekkaah! Die mojo heeft hij zeker!
Lekkaah! Die mojo heeft hij zeker!
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Ik heb hem vandaag weggebracht. Over 1 à 2 weken zullen we het weten.
Hij gaat inderdaad hard zat. Ik zou hem het liefst op 2 à 3 (master volume) hebben, maar dat vind de rest v.d. band(s) niet zo oké.
Voordat ik hem wegbracht heb ik even goed naar de blauwe elco's gekeken, maar kon niks zien aan de buitenkant. Het schijnt dat ze ook gewoon na verloop van tijd hun capaciteit verliezen.
Maar misschien is het wel gewoon de bias even afstellen.....
Wel een geheel originele amp. M.a.w. z'n geld waard.
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Zeker een mooi ding!!!
Maar wat heb je er aan als je de master nog niet eens op 2 kan zetten![]()
Nou, master op 1 klinkt ook erg goed.![]()
Haha, geloof ik graag!
Maar toch ben ik van mening dat een buizenbak het best klinkt "when cranked". Ieder zijn ding natuurlijk!
Da's een leuke algemene regel in een ideale wereld..
Maar dit soort oude brulbakken stamt uit de tijd dat milieu nog gewoon de Parijse onderwereld betekende en er geen db-regeltjes bestonden.
Ik heb mn ouwe superlead maar een keer boven de 2 gehad - en toen wilde ik verder weg dan de gitaarkabel lang was..
Hte gaat erom dat je het punt vindt waar de buizen genoeg signaal krijgen om lekker smeuïg te klinken. Eindbuisvervorming is natuurlijk prachtig, maar geen haalbare kaart in de huidige tijden. Daar staan wetten inde weg, en praktische bezwaren..![]()
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Hmmm... heb net een MiniMass voor m'n 12Watt Koch Classic SE gekocht, en dat bevalt vooralsnog erg goed.
Heb nu de lekkere sag en compressie die je bij hardwerkende eindbuizen krijgt, maar dan wel op huiskamer-nivo.
Het enige wat mist is speaker breakup en broekspijpengewapper, maar dat bewaren we dan maar voor op het podium.
Ander voordeel: de verhouding gain-master kan nu blijven staan zoals ik het wil, ongeacht het volume.
En een +3dB of zelfs +6dB treble switch er bij is ook nooit verkeerd als je op een ouwe Les Paul speelt.
"In God we trust, all others pay cash."
shit! je hebt natuurlijk gelijk..
Maar ik had het niet over moderne toepassingen van kleine eindbuisjes met powersoaks en zo. Da's toch nog effe anders dan de ouderwetse beuk in je maag van een kwartet El 34's op oorlogssterkte...
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Toch leuk dat Koch een nieuwe powersoak heeft voor 160 ballen nieuw...
![]()
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Favorieten/bladwijzers