"I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."
Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com
Mijn reactie was als grap bedoeld. En mijn excuses als ik iemand daarmee op zijn tenen heb getrapt.
Modelling/digitaal spul is gewoon enorm in opkomst en het spul wordt steeds beter. Daarnaast heeft het veel overeenkomsten met de "filosofie" van rackgebruikers zoals eindloos veel (routing)mogelijkheden, makkelijk switchen tussen verschillende geluiden en nog wel veel meer wat ik jou waarschijnlijk niet hoef uit te leggen. Het is alleen jammer dat de discussies over firmware e.d. in hetzelfde gedeelte staan als het mooie analoge spul.
Misschien is het ook wel handig om een apart subforum ervoor aan te maken zodat discussies over apparaten als de Kemper niet in een subforum terecht komt waar het niet hoort (maar wel samen met ander modelling spul staat).
Waar moet het anders momenteel staan, smart-ass? Met de Kemper binnenkort als rack unit is het toch ècht fysiek een rack. En nogmaals: als je niks met modeling hebt, kom dan ook niet in die topics. Klaar.
Maar ... ik snap je punt, en van mij mag er best een modeling sub-forum komen, maar dan niet voor elk merk, bijv. Line 6, Fractal, Kemper, etc. Het lastige is alleen om modeling en rack uit elkaar te houden. Bijv. die Line 6 racks (Echo Pro, Mod Pro, etc.); zijn dat modelers of is dat een rack unit? Naar mijn mening is dat een rack unit, ook al emuleren die units bepaalde klassieke effecten, het zijn meer geïnspireerd-door sounds dan dingen die geheel hetzelfde klinken. De Analog Echo w/ Mod moest een Deluxe Memory Man voorstellen, maar klinkt ook totaal niet als een DMM. Wil niet zeggen dat het niet bruikbaar is.
Ik ken heel die kerel niet, dus nergens voor nodig om zo neerbuigend te doen. Ik wil alleen aanduiden dat het rack-gedeelte van GitaarNet vrij dood en verlaten is in vergelijking met de rest van het forum. Daar kun je weinig aan doen ... Als je meer over racks wilt praten is hier, blijkbaar, niet de meest effectieve plaats (meer).
Onzin. Ik ben 25 en gebruik vanalles, rack, pedalen, digitaal, analoog, tape, modelers, software (en dan geen software modeling, bedoel ik). Waarom het een boven het ander verkiezen? Ik vind het altijd wel grappig dat veel rack-gebruikers zich altijd superieur opstellen tegenover al het ander.
Wel ironisch, was jij niet degene die z'n rack het liefst thuis liet en wilde repeteren met een BOSS GT-8? Blijkbaar zit er dan toch wel wat nadelen aan je rack.(overigens sleep ik zelf ook nog racks mee)
Geheel mee eens!
however, ik moet aangeven dat Kemper nu 1 topic heeft en Fractal ook. 1 topic, ieder. Het is niet alsof het hier pagina's volstaat met Kemper, Fractal en de verschillende Axe's. Zoals ik zei: als je niets geeft om modeling, zij het de Kemper of het Fractal spul - waarom dan die topics binnenhoppen en jezelf kapot ergeren? Niet nodig. Als ik een topic-titel zie met iets dat me niet interesseert, dan klik ik er ook niet op ...
Ik vond het vooral grappig dat je de moderator van dit forum ging vertellen wat hij wel en niet moet doen en hem dan effe gaat verwijzen naar HRI. Morris zat al op HRI toen jij nog in de pampers zat!!En als je mijn opmerking neerbuigend vind, moet je effe een gevoel voor humor gaan kweken!
"I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."
Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com
Neem jij maar eens een 10" 100 kg rack mee in de trein. Wekelijks. Ik bedoel dat ik nog geen modelling tegen ben gekomen dat mijn sound kan evenaren maar natuurlijk zijn er momenten dat zo'n monster onpraktisch is. Daar komt voor mij a.t.m. de GT-8 om de hoek omdat ik geen eigen vervoer heb.
Nogmaals: het staat niet onder z'n username, dus ik kan niet ruiken dat 'ie de moderator is. Nou, als 'ie er zoveel problemen mee heeft dan legt hij het voor aan het team. Dan verschijnt er wellicht een extra subforum binnenkort voor modeling. Er is nu ook een Pickups subforum bij het Elektrische Gitaar gedeelte.
Ben ik blij dat ik niet met de trein hoef! haha, what the fuck! 10HE rack elke week in de trein? Ik moet er niet aan denken, haha.
Overigens:
BOSS GT-8 vs Axe-FX
Groot verschil. Als je het geld hebt zou ik daar eens in die hoek gaan snuffelen (mits je de GT-8 niet bij je eigen amp gebruikt).
Favorieten/bladwijzers