Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 97
    Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Ach, gewoon een geintje man.
    Het is mijns inziens een van de meest saaie en fantasieloze gitaristen die ik ooit op youtube gezien heb, een soort van geperfectioneerde middelmatigheid.
    Verder niet belangrijk, maar ik hoop alleen dat de amp niet ook zoiets is, het zou mij erg verbazen als 'ie in werkelijkheid net zo goed klinkt als op de clipjes.
    Hij doet op z'n solo-album wel wat leuke dingen maar het is geen Landau of Henderson. Van de andere kant krijg ik het schurft van gitaristen die een demo doen maar vooral zichzelf willen promoten en de wanker uithangen. Pete speelt dingen die iedereen kent en herkenbaar zijn en dat is veel betere promotie voor het product dan voor hem. En eigenlijk siert hem dat. Komt er nog bij dat hij sessie/touring-muzikant is bij verschillende artiesten en dan moet je wel een beetje van alles kunnen en niet je eigen ding doen.

Hij slaagt er wel telkens in om z'n clips goed te laten klinken maar ik ben zelf ook wel benieuwd nr die PT100, of die werkelijk zo anders is.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

vind die Pete Thorn best oké, doet me qua spel aan Brad Fernquist denken. Kijk als je (adhd) PhillX nou irritant vindt dat zou ik nog snappen, maar dit is een meer dan prima speler die gek is op mooie spullen (net als de meesten hier)
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Senior Member

Standaard

voor mijn gevoel is die pt100 iets "vintage voiced"(scheller) tegenover iets "bluesy" (neuzig) voicing od100. maar alle 2 goeie amps, zonder twijfel!
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Senior Member

Standaard

Ik heb die 50W versie bij Guitarplayer in Wijhe 2 keer getest, eerste keer met een Tele met single coils, en was aangenaam verrast. Zowel clean als overdrive vond ik erg lekker, en ik had enorme GAS om dat ding te kopen.
    Toen ik een paar weken later nog 's ging testen met mijn Les Paul, vond ik het maar een saai ding. Clean erg doods, en drive niet super spannend.

Dat hoor ik nu ook weer een beetje terug in die demo's van Pete Thorn.
    Het is best een leuke amp hoor, maar niet zo heel speciaal, zeker niet met een Les Paul.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme Bekijk bericht
    vind die Pete Thorn best oké, doet me qua spel aan Brad Fernquist denken. Kijk als je (adhd) PhillX nou irritant vindt dat zou ik nog snappen, maar dit is een meer dan prima speler die gek is op mooie spullen (net als de meesten hier)
    Brad Fernquist speelt de laatste jaren bij de Goo Goo Dolls als touring / recording gitarist, en speelt voornamelijk over de hier verguisde Divided by 13 amps en Bogner amps.

Senior Member

Standaard

Ik vind 't ook erg jammer van dat soort uitspraken... Ik ben dan altijd eeeerrrrug benieuwd hoe degene zelf speelt.....
    Mij zal je dus ook nooooooit op zo'n uitspraak kunnen betrappen!

Maar goed... back on-topic;

Ik heb de OD-100 CL(assic) naast de HOOK Captain en de HOOK Captain 34 (destijds van mij) gehad.
    Clean kwamen ze erg overeen...
    Qua oversturing was de OD-100 wat rauwer/agressiever... die gromde meer dan de Captain 34.
    Voor mijn gevoel wat meer vintage gevoiced tov de Captain 34.
    Dat was ook de reden dat ik mijn Captain destijds om heb laten bouwen naar Captain 34.

'n Tijd daarna heb ik de Captain 34 V2 naast de PT-100 gehad.
    Ik was gelijk verliefd op de PT-100. Nog wat agressiever dan de OD-100..
    En qua schakel mogelijkheden bijna gelijk aan de HOOK...

OD-100 is twee-kanaals met boost mogelijkheid op kanaal 2.
    PT-100 is drie-kanaals met als optie 'n boost mogelijkheid op kanaal 2 en 3. (dat heb ik)
    HOOK is drie-kanaals met boost mogelijkheid op alle kanalen. EN is de fx-loop footswitchable...

De PT-100 kan je heel vintage voicen door de feedback control terug te draaien.... eigenlijk precies wat er in het demo clipje verteld wordt....

Clean vond ik de HOOK mooier dan de PT-100.... maar ik kon ook niet de, voor mij, juiste balans tussen clean en oversturing niet vinden.
    Maar na wat tweaken en repeteren heb ik, voor mij de perfecte balans gevonden.
    Clean vind ik echt Fender Twin-achtig.... en de oversturing zeker ook Marshall-achtig!
    Dat is in ieders geval MIJN mening! Er zullen vast anderen zijn die dat niet vinden... maar die moeten dan ook niet zeuren en de amp niet kopen...

Ik gebruik de PT-100 voornamelijk met 'n HAAR strat met Suhr V60 in de neck- en middenpositie en 'n SSV humbucker in de brugpositie. Maar gebruik 'm ook met 'n Gibson Les Paul Standard met Burstbuckers.
    Ze klinken beide erg lekker op een en de zelfde setting.
    Het enige wat ik gebruik is 'n Maxon SD-9 die ik af en toe gebruik "to kick the front end of the amp".
    Maar die gebruik ik alleen met de strat... met de Les Paul kan 't te dik zijn...

Overigens doen speaker (en de cabs waar ze in zitten) ook erg veel!
    Ik had de PT getest op 'n oval-open-back HOOK cab met daar in twee Celestion G12-H30 speakers. Klonk errug lekker, maar de cab had te weinig vermogen tov van de amp. Voor mij geen optie dus.
    Heb de amp toen blind met 'n zelfde HOOK 2x12 cab gekocht, maar dan met V30/G12-H30 combi. Op zich ook wel lekker, maar de V30 maakte 't schel en de balans was nog moelijker te vinden.
    Er moesten dus andere speakers komen.... Zat te twijfelen tussen de G12-65's, WGS ET-65's (WGS versie van de G12-65's) of de WGS HOOK (gebasseerd op de ET-65 maar dan met meer power), omdat de Scumback M75's op dat moment geen optie waren...
    Tot dan Ruben Hoeke zijn K&E closed-back 2x12 cab met M75's verkocht...

Kortom; de combinatie van de spullen spelen zeeeeker 'n factor!

Voor mij is dit, op 't moment de meest ideale set-up.
    Compact, maar ooooooh zoooo powerfull!!
    Ik gebruik alleen 'n Timefactor in de loop en de Boss TU-2 en Maxon SD-9 voor de amp. En neem alleen effecten mee, als ik ze ook echt nodig heb... (zit alleen nog te twijfelen of ik 'n Nova-System moet aanschaffen...)

Elke keer als ik erop speel, wordt ik blij....

Mocht je in de gelegenheid komen om 'm te kunnen testen, zou ik dat zeker doen!!

Gr. Joost
    Laatst gewijzigd door Hell's Engl; 11 februari 2012 om 10:20 Reden: type foutjes
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Hij doet op z'n solo-album wel wat leuke dingen maar het is geen Landau of Henderson. Van de andere kant krijg ik het schurft van gitaristen die een demo doen maar vooral zichzelf willen promoten en de wanker uithangen. Pete speelt dingen die iedereen kent en herkenbaar zijn en dat is veel betere promotie voor het product dan voor hem. En eigenlijk siert hem dat. Komt er nog bij dat hij sessie/touring-muzikant is bij verschillende artiesten en dan moet je wel een beetje van alles kunnen en niet je eigen ding doen.

Hij slaagt er wel telkens in om z'n clips goed te laten klinken maar ik ben zelf ook wel benieuwd nr die PT100, of die werkelijk zo anders is.
    +1 Yoeri!!
    En wat ik aan 'm waardeer... is dat ie zich helemaal aanpast aan degene met wie hij speelt... Of 't nou Melissa Etheridge is of Chris Cornell...
    Doordat ie eigenlijk niet opvalt, vind ik 'm wel goed.

Heb z'n solo album ook en waardeer 'm daardoor nog meer...

Sorry.... nu weer back on-topic

Senior Member

Standaard

De Bugera 1960 heeft deze kwalificaties ook....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hell's Engl Bekijk bericht
    Tot dan Ruben Hoeke zijn K&E closed-back 2x12 cab met M75's verkocht...
    Jij vuile... Heb jij die gekocht?! Die had ik dus ook op het oog, maar ik was te laat.

Met enige verbazing lees ik hier ook vaak bepaalde versterkers afgezeken worden door de professionals alhier. Stuk voor stuk jongens die al ver zijn in het circuit en dergelijke versterkers al ontgroeid zijn denk ik dan maar...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Jij vuile... Heb jij die gekocht?! Die had ik dus ook op het oog, maar ik was te laat.

Met enige verbazing lees ik hier ook vaak bepaalde versterkers afgezeken worden door de professionals alhier. Stuk voor stuk jongens die al ver zijn in het circuit en dergelijke versterkers al ontgroeid zijn denk ik dan maar...
    Nog even off-topic dan;

Door dat soort uitspraken en "grappige" (lees; flauwe) reacties; ben ik niet meer zo actief op dit forum...
    Ik irriteer me aan dat soort dingen, maar uit dat niet hier... heeft helemaal geen zin...

Back on-topic;

Die cab van Ruben heb ik dus!!
    Hele aardige kerel, die Ruben. En IK vind 'm ook 'n hele goede gitarist

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten