Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 46

Discussie: Prototype Nostrat

Senior Member

Standaard

Ik verdenk Leo er sterk van om vormgeving zip rol te hebben laten spelen, afgezien van de onderkant van de headstock.
    De strat was een soort uitkomst van economische productie processen, klachten van bierbuiken met tele's en pluggen die in de weg zaten als je zittend een gitaar bespeelde.
    Die trem was ook zoiets van, hoe kunnen we met zo min mogelijk onderdelen dat ding werkend maken.
    Leo was een hoop dingen maar een designer he was not.

Die kleurtjes kwamen wat later van Randall, de verkoop man die marketing erbij deed omdat marketing toen nog niet bestond. Die was zich vaag bewust van een nieuwe generatie die een felrode Mustang hipper vond dan een grijze Pontiac.

Op die lijn doorgaand zou je ipv good ol' strat pickup Lace alumitones of zoiets verwachten? Een stap te ver wellicht.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 februari 2012 om 18:54

Senior Member

Standaard

Ja Leo luisterde vooral naar de kenners (en keek ook goed naar Paul Bigsby's headstock .
    Soort Steve Jobs avant la lettre eigenlijk

Die alumitones: heb dat wat moet youtuben, kende het niet. mooi wel maar voor zover ik kan oordelen not exactly quintessential strat tone.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Wat doet een mens als ie ziek thuiszit en tegen de muren oploopt? Nog maar es een gitaartje ontwerpen.

Ik heb al heel wat dingen ontworpen en gebouwd en gek genoeg zit daar geen enkele gitaar bij die aansluit bij mijn gitaar DNA: ik ben au fond een strat man.

Ik heb al goeie Humbucker gitaren gebouwd, ook heel wat P90 gedoe. Guttlin's met teleconfiguratie. maar nog nooit iets strat achtigs.

Bij deze een poging. Nog heel vers, dus het kan zijn dat ik morgen zelf niks vind, of mss juist wel, dat is afwachten: incubatie. Vorm moet sowieso nog gefinetuned worden.

Ik heb geen trem getekend, maar die moet er natuurlijk wel in. Normaal zou ik ook een 6 in line headstock willen, maar nog nooit in geslaagd een te tekenen waar ik echt tevreden over was.

voorlopig is het dit. de typenaam Nostrat is slechts werktitel.

Leuk ontwerp.
    Hij doet mij denken aan de reflection van Sander de Gier:

Senior Member

Standaard

Afwerking doet veel voor mij. Die Mayones bovenaan is ook niet moeders mooiste. Maar ziet er toch heel goed afgewerkt uit. Pas geleden een Yamaha met p90 o.a. erin. Ook niet moeders mooiste. Maar weer wel heel netjes gemaakt.

Je laatste was een snoepje. (Die waar je een tremolo op wilde zetten). Hoe zou deze nieuwe creatie er uit gaan zien met een mega vette tremolo erop....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

nee, geen P90's of fancy trems op deze: ik wil een gitaar bouwen met een Guttlin vibe maar met het echte fender strat geluid. Het enige compromis (naast de vorm) is dat deze een reversed headstock zal hebben en dat maakt in geluid ook wel iets uit, maar kom, als het goed genoeg was voor Hendrix ...

En ben ondertussen wel happy met mijn headstock ontwerp nadat ik in mijn "rare gitaren" boeken nog niks ben tegengekomen dat er fel op lijkt.

bodyvorm, ja, musicman en eko invloed(jes)
    als ie op een De Gier lijkt, kan ik er nog wel een twintigtal opnoemen

Senior Member

Standaard

Is wel te pruimen zo....

Hmmm.. En met binding en 3 elementen (humbuggers en p90's ofzo of twee humbuggies en een p90 ertussen gevroten)?

Doe je wel eens inlays? Is dit niet een modelletje voor iets van een inlay?

Ik kwam trouwens nog een maf modelletje tegen;

FALCO Res O Glas gitaren

Laatst gewijzigd door muziekschuur; 6 februari 2012 om 18:11
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

nope: zoals gezegd: I need a single coil guitar. dus hier geen HB's, geen inlay dingen enz... simplicity rules wel contoured for stratlike comfort

Senior Member

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=m95NyoOwvGc

Leuke gitaar met streepjes... Ipv dots...

Senior Member

Standaard

nice, ja ik ken de meeste maffe modellen wel. Onlangs deze nog ontdekt: wordt niet zelden een van de lelijkste ontwerpen ever genoemd

een Kay Solo King ....

en toch heeft het iets vind ik

voor de Guttlin nostrat ambieer ik deze klank van mijn favoriete stratplayers:

Senior Member

Standaard

waarom heb je gekozen voor dot-inleg? naast dat het wel makkelijk te maken zal zijn, vind ik het nou niet echt passen bij je ontwerp. misschien iets anders overwegen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten