Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 79
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Willen jullie dit verhaal echt horen? Het is lang hoor..
    ja
    maar ff offtopic: pepe is toch spaans? en hier in nederland betekent het toch Pepels?
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Standaard

Toen ik, ongeveer 2 jaar geleden, op mijn dertiende in de intertoys stond kocht ik een guitar hero setje. Vooral vanwege mijn obsessie voor hardrock/metal muziek. Ik ben er ongeveer een paar maanden helemaal gek op geweest, maar toen de uitdaging weg was had ik de stap gezet om echt gitaar te gaan leren spelen. Op een blauwe maandag pakte ik de klassieke gitaar van moekie en 'probeerde' gitaar te spelen. Er was geen geld voor les, dus ik mocht alles lekker zelf uitzoeken. De eerste paar maanden waren echt geweldig, ondanks dat ik echt geen noot kon spelen. Na een half jaar werken en sparen moest er een epiphone les paul komen, omdat Slash en Page ook daarop spelen.

Ik kwam er al gelijk achter dat mijn techniek na een half jaar stevig oefenen echt ondermaats was, dus ik moest maar eens enorm veel gaan oefenen. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar na een half jaar kreeg ik eindelijk de eerste echt fatsoenlijke noten eruit. Nu, bijna weer een jaar later, speel ik in een goed lopend bandje en krijg ik soms zelfs complimenten over mijn spel

Volharding!
    Laatst gewijzigd door LesPaul1612; 10 april 2011 om 15:04

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijselrobo 07 Bekijk bericht
    ja
    maar ff offtopic: pepe is toch spaans? en hier in nederland betekent het toch Pepels?
    Het is ook allemaal te lezen in mijn nog te verschijnen autobio:
    12 Duivelse Maagden Over De Kling Gejaagd Op Een Bedje Van Lauwe Theebladeren.

Het is de werktitel, het kunnen ook 13 maagden worden.

Senior Member

Standaard

Goed, pepe mag niet meer in de buurt van mijn vriendin komen tot de bio af is. Niet dat die nog maagd is, maar ze kan goed doen alsof. Hell, ik vraag me af of ze eigenlijk wel... nouja laat ook maar. Ander forum.

Senior Member

Standaard

Geld teveel, gitaar gekocht voor aan de muur.
    Later op een terras kwam ik een Amerikaanse hippie van middelbare leeftijd tegen (later mijn thuisdealer), die speelde gitaar; de broer van zijn vriendin, dito hippie alleen Nederlander, speelde ook gitaar, alleen beter, voldoende om les te kunnen geven.
    Enfin ik langs, hij mij uitlachen met mijn The Animal, ik geld zat, al snel in de mallemolen van het GAS, gitaarles, en twee thuisdealers rijker.

En vandaag de dag kan ik nog niets.

Senior Member

Standaard

Vanaf mijn 7e een gitaar willen hebben, mocht niet. Toen ik 14 was van een krantenbaantje mijn eerste ARIA AC6 gekocht. Een jaar daarna hoorde ik Rory Gallagher Irish Tour. Toen was het gebeurd, ik moest en zou serieus electrisch gaan spelen. Ook gedaan.

Senior Member

Standaard

Erg grappig om te lezen dat veel jongere gitaristen zijn begonnen door guitarhero!

Member

Standaard

Op m'n 6de ben ik begonnen met drummen. 11 jaar later had ik er wel genoeg van en ben ik piano gaan spelen voor een klein jaartje. Toen ben ik verhuist en heb ik een akoestische gitaar gekocht (eind vorig jaar). Zonder les wat aan zitten rommelen (wat aardig lukte) en nu heb ik sinds 2 dagen m'n eerste elektrische gitaar; een gibson les paul studio uit 87

Standaard

Toen ik zo 15 was begon de wereld van Rock en Metal mijn ogen te openen, en zoals dat wel vaker gaat op die leeftijd, heb ik mij volledig op deze genres gestort. Jarenlang wilde ik een gitaar hebben om te gaan spelen, maar als je slechts 200 gulden verdient en je rond die leeftijd zit, wil je ook geld voor stappen en andere dingen. Hoe dan ook, de extreme voorkeur voor rock en metal gingen weg, maar ik bleef uiteraard wel luisteren.

Tussendoor op mijn 21e nog een reminder eraan gehad toen een studiegenoot ging gitaarspelen met een vriend.

Totdat ik anderhalf jaar geleden ging samenwonen met een maatje van mij. Ik hou nogal van gamen, en voor de wat gezelligere avondjes werd er nog wel eens een potje Guitar Hero gespeeld. Die maat van mij is nogal impulsief (typetje 100.00 dingen willen doen, maar niets afmaken), dus hij begon dat hij wel gitaar wilde leren spelen. Dat deed mij dus meteen denken aan mijn "puberpassie".

Dus wij als twee totale beginnelingen een SX stratocaster gehaald met een 10W versterker (zo'n beginnerssetje) na wat gerommelen over links/rechtshandig, gezien we verschillen daarin. Toch maar een rechtshandige genomen en gaan maar! Geen lessen, gewoon de bijgeleverde DVDs, youtube, boeken en whatever raadplegen.

Hoe dan ook: hij haakte vrij snel af (hij heeft bij elkaar 5x die gitaar gepakt voor 5 minuutjes, speelde willekeurig wat akkoorden een voor een en legde hem weer terug). Ik kwam na een maandje ook nogal in een hiaat terecht, voornamelijk door een gebrek aan echt een fatsoenlijke richting: ik had geen zin om dagenlang hetzelfde nummer te proberen met weinig resultaat, maar het vinden van eenvoudige nummers die vrij snel "goed" klinken was ook erg moeilijk.

Na twee maanden heb ik toen plots verse motivatie gekregen, een soort leerrichting uitgestippeld die uiteindelijk een balans was tussen leren en resultaat. Ik ben begonnen met veel van Nirvana, eerst loos powerchords leren en strum technieken (ook palm muting etc) en een beetje solo werk, daarna akkoorden en barre akkoorden geleerd en nu na een jaar eindelijk een basis waarop ik de meeste nummers wel kan spelen als ik vaak genoeg oefen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SantaX Bekijk bericht
    Mark, is that you?
    Ghehe nee, maar ik zal vast niet de enige zijn op die leeftijd met zon plank
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten