Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 79

Standaard hoe ben je ooit begonnen?

hoe zijn julie ooit begonnen met gitaarspelen/ het lijkt me leuk om eens verhalen van anderen te horen xD
    laat ik maar beginnen:
    iamand uit mn klas ging verhuizen en toen zeiden ze dat ze heel veel spullen wegdeden en ik wou al een tijdje een insrument spelen en toen zij hij dat zn zus nog een oude blokker akoestische gitaar had staan, die ik toen voor 2 energyblikjes meegenomen hebt xD
    na een jaar oefenen en zeuren is er uiteindelijk een elektrische gekomen ( een yamaha pacifica<3

Senior Member

Thumbs up

Hoe oud ik was weet ik niet meer zeker. Tussen de 10 en 12.
    Al maanden, misschien wel jaren (nouja, in elk geval dagen, of uren, maar met 10-12 zijn dat al snel jaren qua gevoel) wilde ik een gitaar.
    Met sinterklaas, ik geloofde er al niet meer in, kreeg ik mijn gedichtje van mams. Er stond in rijmschrift dat achter de grote kast (jullie kennen die kast niet, maar als iemand tegen mij zegt de grote kast, dan weet ik precies waar ik wezen moet) zou een gitaar staan. Ik ben nogal een gevoelsmens. Dus bij het lezen van dat gedichtje, zelfs op die jonge leeftijd, besefte ik dat ik iets heel bijzonders zou krijgen. Ik moest dus huilen van geluk. Nadat ik me vermande rende ik snel naar de grote kast. Mijn ma riep al, niet boos worden!

Ik dook eigenlijk achter die kast, alsof mijn leven ervan af hing. Met de neus viel ik vrij letterlijk op de grond. Boter was te duur. Er stond daar helemaal geen gitaar. Uiteindelijk bleek het gedichtje te zijn geschreven voordat mijn ouders de gitaar achter de kast hadden gezet en tot de conclusie kwamen dat dit nooit zou passen. De goedkope gitaar met nylonsnaren en de belofte om les te mogen nemen stonden in de garage. Achteraf gezien is het de meest kutte gitaar die ik ooit ter hand heb genomen en tegelijk is het de mooiste gitaar die ik ooit ter hand heb genomen. En zo ben ik begonnen, ooit.

Standaard

Als kind leek het me altijd wel leuk om gitaar te leren spelen.
    Vooral leadspelen en soleren en dergelijke (wat ik overigens nog steeds niet kan) leek me geweldig om te kunnen.
    Maarja, ik was een kind en was ongeduldig als de pest.
    Ik wilde het kunnen, en niet leren, tot mijn grote spijt nu.

Later ben ik begonnen met drummen en na een paar jaar kwam toch de drang tot gitaarspelen weer omhoog.
    Toen heb ik op koninginnendag 2009 een oude spaanse doos gekocht en daar ben ik in augustus op begonnen met spelen.

Na nog niet eens een half jaartje wilde ik toch wel eens iets serieus proberen en toen heb ik een Epiphone les paul en een Roland cube 20X in huis gehaald.
    Overigens speel ik nog stees met plezier op mijn eerste gitaar, voor acht euro is hij nog niet zo slecht.

Leuk topic trouwens!

Standaard

Toen ik 13 was begon ik met bas spelen, helaas zat ik met een kneus op les die er geen hout van kon, toen op electrisch gegaan .

Veel oefenen, oefenen....

Senior Member

Standaard

Het jeugdsentiment topic, moet af en toe zeker langs komen

Mijn 1e electrische plank stond geen merk op maar was volgens mij een Klira, vreselijk ding eigenlijk met van die rode plastic keukenstoel bekleding erop en een wit biesje, kortom een "Wietse" gitaar

Daarna een zwarte Morris Les Paul Custom kopie, heb ik later aan een vriend verkocht. Schaller mechanieken, DiMarzio super distortion bij de brug Was lang niet slecht.

Senior Member

Standaard

Ik weet het nog goed....3 (of 4?) jaar geleden. Dacht ik "fock de accordeon" (nee echt ik speelde voorheen accordeon ) "Ik ga gitaar spelen" me broer speelde al een jaartje of 2 bas en dat vond ik toch wel heel cool. Nou ik vond het flauw om dan ook bas te gaan spelen, dus ben ik gitaar gaan spelen. In Doetinchem kocht ik 3 (of 4) jaar geleden voor een schandalig hoge prijs een yamaha pacifica. Ieder geval het ding was krom en getordeerd naar een jaar dusss..... Als ik er aan terug denk had ik dat nooit moeten doen. Natuurlijk ook op les gegaan. Zit er nog steeds op, is hartstikke leuk en leerzaam. Helaas moet ik het volgend jaar zonder de muziekschool doen aangezien die word wegbezuinigd (echt en dat in de duurste gemeente van de achterhoek)

Na een jaartje was er een familielid overleden (die ik amper heb gekend) die nog een kleine verzameling gitaren had. Iedereen in de familie mocht er wel 1 op halen, dus zo gezegd zo gedaan wij naar breda en weer terug. En die gitaar is nu mijn huidige gitaar ook. Ik hoop me hele leven nog lekker gitaar te spelen en dingetjes te kopen, want het vermaakt me zo allemaal mooi
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Op school tijdens een scheikundeles, ik was denk een jaartje of 14/15 en we kregen les over geluid en trillingen ofzo?
    Een klasgenootje mocht der gitaar meenemen om wat te demonstreren. Het was een heel simpel riedeltje wat ze speelde maar ik was meteen helemaal verkocht! Ik dacht gelijk dat wil ik ook!!!
    Sindsdien is de gitaar niet meer weg te denken bij me...
    Na 1,5 jaar ofzo overgestapt naar de electrische gitaar en nu nog steeds 1 van m'n favoriete tijdsverdrijving
    Speel alweer ruim 11 jaar gitaar! Time flies when you're having fun
    - EBMM Steve Morse Y2D, Gibson Studio Les Paul Premium Plus, PRS tremonti SE (signed by the real Marc Tremonti)
    - Blackstar Stage 100

Senior Member

Standaard

Ik bouwde op 4-5 jarige leeftijd van SIO montage ( oud kinderspeelgoed) al gitaren na. Op m`n 7e ( 1967) mocht ik eindelijk op les. Tot m`n 12e strontvervelende lessen gehad bij Hakkert in Schiedam. Noten spelen en leren tellen.
    Op de middelbare school een stel jongens leren kennen en daarmee bij Vox Humana in Vlaardingen op les gegaan zodat het gezelliger was. Eerste band gevormd ( Desert) en sindsdien altijd blijven spelen. Nu wonend in Goor ( Oost West As Best) en spelend in CCBB.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Senior Member

Standaard

op een buurtfeest mocht ik de muziek verzorgen, bij iedereen langsgegaan of ze nog leuke cd's hadden. daar zat Nevermind tussen... vraag me niet hoe dat echt gezellige buurtfeestmuziek kan zijn, maar ja. die had ik een nummertje opstaan, en daar was ik zo van overdonderd dat ik de cd gekopiëerd heb. zo heb ik een lange tijd nirvana geluisterd... toen besloten dat er wel meer moest zijn, en nog een nirvanacd gekocht. en nog een, en nog een... en toen begon ik andere bandjes te luisteren...

en toen ik een mp3 had en op school zat te luisteren naar nirvana, dacht ik opeens: Dit wil ik ook ^^ dus na een maandje zeuren hebben we de spaanse gitaar van mijn oom opgehaald, en daar heb ik toen een paar maanden op gespeeld... kocht ik mijn eerste electrische starterskit van squier... getordeerde hals, maar wist ik veel. het klonk wel als distortion. toen ik na een jaar een akoestische voor mijn verjaardag kreeg, toch maar even teruggegaan naar feedback. nieuwe elektrische gekregen en sindsdien gaat het bergopwaarts
    grunge/noise-hippie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KurtFender Bekijk bericht
    Toen ik 13 was begon ik met bas spelen, helaas zat ik met een kneus op les die er geen hout van kon, toen op electrisch gegaan .

Veel oefenen, oefenen....

Dus je bent nog maar pas begonnen? en die kneus ken ik wel denk ik, die zit hier ook regelmatig op het forum.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten