Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 27 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 269
    Senior Member

Standaard

Zijn er al mensen die de Flashback met een parallele FX-loop (incl. kill dry) gebruiken, bij voorkeur met een Mesa? Bijna alle hedendaagse TC delays hebben in dit geval een faseverschuiving bij het herhaalde signaal, ben benieuwd of de Flashback daar ook last van heeft.

Senior Member

Standaard

@Nielsje: Ik heb de looper niet veel gebruikt, maar het werkt wel redelijk volgens mij.
    Ik heb zeer weinig ervaring met loopers, dus ik weet niet of mijn info zo waardevol is, maar op mijn Stiletto klinkt het beter, omdat ik daar b.v. gebruik kan maken van het cleane kanaal, en daarna met een overdrive (Mostortion) erover kan soleren.
    Met m'n Marshall is dat lastiger, omdat ik daarbij gebruik maak van de preamp oversturing v.d Marshall zelf.
    De delay op zichzelf klinkt beter op mijn Marshall. Dat komt dan weer grotendeels door het volume, dan klinkt alles beter.

@ DML: Volgens mij heeft mijn Stiletto geen parallelle loop, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
    Heb er eigenlijk helemaal geen zin in om dat te testen, hij klinkt nu al zo goed.

Edit (2): De filmpjes van Tore en Soren zijn redelijk representatief, zou ik nog willen toevoegen.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 11 maart 2011 om 22:34

Tankman
    Guest

Standaard

Vandaag was de vertegenwoordiger van TC Electronics er en hadden we het over mijn bevindingen tot nu toe met de Tone Print pedalen. Ik vertelde dus dat ik tot nu toe de Shaker, de Corona en de Vortex heb getest. De Flashback zal ik morgen even aan de tand voelen als ik tijd ervoor heb. Ik noemde ook dat ik de Vortex tot nu toe de sterkste vind uit de groep. Dus wat doet hij..

Hij pakt een Squier Deluxe Strat, een Fender Hot Rod versterker en de Corona, de man draait het volume even lekker open en laat me toch eens wat heerlijke geluidjes horen! Jeeeeezus! Die Corona heeft toch wel meer in zich dat ik dacht. Hij heeft me wat instellinkjes laten zien waar je niet zo 1 2 3 zelf aan zou denken. Die klonken toch echt heerlijk! Ik denk dat de Corona op dit moment toch de nummer 1 is op de lijst met de Vortex op een hele nipte nummer 2. Damn!

Moderator

Music

Je weet dat je 't nu over een chorus hebt hè?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Tankman
    Guest

Standaard

Ja...ik zei dat ik de Vortex het beste vond. Hij vond de Chorus het beste en wilde dat bewijzen. Ik moet zeggen dat het hem aardig gelukt is. Nu nog wachten op de Dark Matter. Daar was hij ook erg over te spreken.

Moderator

Music

Zowel de Mojotone als de Dark Matter klonken allebei goed, voor zover je dat op clips kan beoordelen. Vind het met drives toch altijd veel moeilijker dan met delay en/of modulatie. Maar goed, het was dus een goede demo-man. Is ook een kwaliteit hoor, weten hoe je het beste uit een pedaal kan halen!
    Toch kan ik nog steeds niet van de phaser, flanger en chorus onder de indruk zijn, maar dat hoeft ook niet.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Volgens mij is er geen phaser, wel een "Shaker", maar die wordt als een vibrato aangeduid.
    Misschien dat daar een phaser-sound mee gemaakt kan worden?

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Volgens mij is er geen phaser, wel een "Shaker", maar die wordt als een vibrato aangeduid.
    Misschien dat daar een phaser-sound mee gemaakt kan worden?
    Niet dat ik weet. De Shaker is toch wel echt een vibrato. De Chorus is zoals Liquid Metal eerder zei af en toe een beetje phasey, maar verder niks over phasers.

Senior Member

Talking

'k Heb dit filmpje even bekeken, Petrucci's Shaker Toneprint.
    Best wel hilarisch eigenlijk, na dik 7 minuten Youtube-filmpje en ik denk in werkelijkheid wel zeker een half uur, zeggen ze: "I think we've got it", maar ik krijg toch sterk de indruk dat ze er allebei wel tabak van hebben.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten