Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 18 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 177
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    He jongens... Allemaal heel leuk en aardig, maar ik heb hier weinig aan.
    Die reactie snap ik best. Als ik voor mijzelf mag spreken reageer ik alleen op de uitspraak van flo dat afgeschermde kabels effect hebben op de hoogweergave. Het antwoord daarop is "JA". Maar als je last hebt van brom of oscilleren zul je toch een oplossing moeten hebben. Uiteindelijk heeft elk component invloed op de tone maar je hebt ze allemaal nodig. Zo worden er vaak frequentie beperkende of phase corrigerende filters toegepast in de phasedraaier of op de OT. Ook in de preamp kom je frequentie knijpende componenten tegen zuiver en alleen om een bepaalde trap te stabiliseren. Zo heeft Nico het ook over de 5 meter kabel tussen gitaar en amp input. Daar klaagt ook niemand over. Als je jouw amp stil wil krijgen is die paar cm afgeschermt draad echt geen doodsteek. Maar hoe gering ook, het blijft de tone dempen, dat is niet te ontkennen. Of je het hoort mag je zelf bepalen, ik val in de categorie "ouwe lul" dus heb er niet zo'n last van.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Sorry nog voor het kapen van je onderwerp ...
    maar mensen, bedankt voor de uitleg over afgeschermde kabel in combinatie met een MV potmeter!
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    He jongens... Allemaal heel leuk en aardig, maar ik heb hier weinig aan.

En dan krijg ik nu het advies om niets afgeschermd uit te voeren. Hoe krijg ik die oscillatie dan weg?
    De oorzaak lokaliseren van de oscillatie. Mogelijk is het verplaatsen van een draad al voldoende om deze weg te halen. De Marshall 18W clone had in het begin ook nog wel eens last van oscillatie. De oplossing was het verplaatsen van een signaaldraad en klaar.
    Gezien de lokatie van de MV, zou het best wel eens de oorzaak kunnen zijn van de oscillatie. De spanningen op de MV zijn kunnen oplopen tot wel 100v pp waardoor je enorme antennes hebt. Vervolgens lopen die draden over het bord. Tegelijkertijd is de gain enorm verhoogd waardoor het circuit veel gevoeliger is.
    Mogelijk ligt een betere loplossing het verplaatsen van de MV in de buurt van de eindbuizen waardoor de draden veel meer verkort worden.
    En anders moet je inderdaad met afgeschermd draad gaan werken, maar dan wel voor een bepaalde prijs.....
    Nico

Senior Member

Standaard

Nog even voor de duidelijkheid: de rode kluwen draaad is de PPIMV:

En het schema van de Lar/Mar PPIMV, met vermelding van afgeschermde draad:

Standaard

Ik wil absoluut niet je creativiteit en experimenteerdrift beinvloeden, maar ik zou afzien van deze mod. Klinkt volgens mij nergens naar, en leidt tot een hoop ellende.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Ik wil absoluut niet je creativiteit en experimenteerdrift beinvloeden, maar ik zou afzien van deze mod. Klinkt volgens mij nergens naar, en leidt tot een hoop ellende.
    En waarom klinkt hij nergens naar?

http://www.vilo.net/mp3/ampsamples/M...iRImodded/mp3/

Standaard

Tja, weet ik eigenlijk niet, maar het lijkt me een mod die zijn bestaansrecht ontleent aan de mogelijkheid om simpel even toe te voegen. Het circuit is er verder niet op ontworpen.

Als je dat een mooi geluid vindt, kun je denk ik beter een aparte voorversterker bouwen (Mesa mk1 bijvoorbeeld), die daarvoor ontworpen is.

edit: excuus, niet geluisterd, welke is het?
    Laatst gewijzigd door tommus42; 9 februari 2011 om 12:02 Reden: edit

Senior Member

Standaard

Tja, weet ik eigenlijk niet, maar het lijkt me een mod die zijn bestaansrecht ontleent aan de mogelijkheid om simpel even toe te voegen. Het circuit is er verder niet op ontworpen.
    Als het goed werkt is hoeft het toch geen probleem te zijn dat het simpel te doen is?

Alternatief is om er een 2204 preamp in te stoppen, maar als ik dat doe dan gaat er gelijk een PTP bord in.

edit: excuus, niet geluisterd, welke is het?
    Allemaal

Ook z'n youtube kanaal staat vol met cascaded gain plexi's: http://www.youtube.com/user/5v1L0

Standaard

Bedankt, zal eens even luisteren

edit: PTP niet doen als hij op zich goed werkt. Heb eens een print vervangen bij een goed werkende versterker, omdat ik dacht dat ik het wel beter zou kunnen, nog nooit zo'n hoop ellende in huis gehaald. Kan wel hoor, netjes werken en bij voorkeur een uitgetekend bordje bouwen.

Die JCM800 highgain mod kan idd wel goed klinken, liep weer eens te vroeg te blaten.
    Laatst gewijzigd door tommus42; 9 februari 2011 om 12:17 Reden: edit

Senior Member

Standaard

edit: PTP niet doen als hij op zich goed werkt.
    Als de hele preamp geamputeerd zou gaan worden dan lijkt me dat een logische stap. Er zijn hele leuke PTP bordjes te koop met perfecte beschrijvingen en bouwtekeningen.

Die JCM800 highgain mod kan idd wel goed klinken, liep weer eens te vroeg te blaten.
    Het is geen JCM800 he? Jij en die nummertjes toch altijd

Ik zag net trouwens op de Metroamp bouwtekening dat er "Bright green wires may need shielding" en "shield orange wire" bij staat Hoe heb ik dat nou kunnen missen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten