Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 17 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 166

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Ik heb zelf eens zitten denken (vandaag nog) aan een Line 6 POD HD-500, en die live via een of 2 monitorboxen te laten lopen, of eventueel over de PA en voor mezelf op de monitors.
    Het zijn helaas mijn dingen niet, vandaag een van getest, ik heb liever gewoon een versterker met een voetschakelaar of wat pedaaltjes..
    dat is juist het ideale aan die m9, werkt gewoon als losse pedaaltjes niet van die amp simulaties enzo die je toch niet gebruikt als je goede amp erachter hebt hangen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorikjet Bekijk bericht
    dat is juist het ideale aan die m9, werkt gewoon als losse pedaaltjes niet van die amp simulaties enzo die je toch niet gebruikt als je goede amp erachter hebt hangen
    Ik ging eigenlijk zonder vooroordelen die "test" in, wilde gaan kijken of het mijn versterker kon vervangen, thuis over de Edirol boxen en live over PA of monitors. Er zit veel op, maar of ik het ga gebruiken? Nee.. En de gebruiksinterface (wat sommigen heel erg goed vinden) vond ik slecht..
    Een nadeel van de M9 is dat ie nu zo ontzettend duur is geworden tegenover een half jaar terug, verder is het een super apparaat

Pff, dit wordt nog een heeeeele lange zoektocht.

Senior Member

Standaard

Ga nu maar eerst eens alle suggesties die hier gegeven zijn proberen. M9/M13 of HD300/400/500 zal je ook moeten programmeren voor je eigen geluid, maar daar ben je zo te horen nog lang niet aan toe. Probeer nu maar eerst eens van alles uit met je versterker, leren tweaken is ook een hele kunst. Het ligt in ieder geval niet zo zeer aan je spullen als wel je geduld om je apparatuur te leren kennen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    +1. Ik vind dit alleen maar weer een gevalletjes Roelsmoelen. Ik denk dat Roel gewoon weer uitgekeken is op zijn Blackstar en gewoon nogmaals wat anders wilt.

Het lijkt mij ook dat hij veel meer kan halen uit dit setje. Misschien ligt het niet alleen aan instellingen, maar ook aan techniek.
    Dan kun je lang blijven denken, want ik ben niet uitgekeken op deze versterker..

Senior Member

Standaard

Ik snap onderhand je hele probleem eigenlijk niet meer, als ik het topic zo doorlees wil je iedere dag wel wat anders.

Je wilt met een minimale set-up optreden, en je hebt problemen met door de mix te komen waardoor je naar een andere amp gaat kijken. Beetje dubbel vind je niet? Ik zou dan zoals al is gezegd gaan kijken naar een EQ/booster of een amp die qua voicing beter door de mix komt.

Het makkelijkste is natuurlijk gewoon je volume verder opendraaien, maar als dit niet afdoende is kun je natuurlijk gewoon verder zoeken naar een oplossing.
    Guitars: Ibanez S540 Custom & Fender Stratocaster & LC Comet MK1 & Gibson LP Studio '96
    FX: Crybaby, Ibanez '81 TS808, T-REX Fuzz, TC Electronic Flashback & MXR Micro Amp
    Amp: Brunetti MC2

Standaard

ff naar dat fillumpje gekeken
    maar nav daarvan kan ik weinig zeggen over jouw geluid
    gewoon omdat de kwaliteit slecht is

hoes het opgenomen ?

btw tegen vals zingende zangeresjes kan geen enkel gitaargeluid op tenzij dat de bedoeling is

Standaard

Waar hebben we het over... hij heeft dat ding nog nooit goed op z'n staart getrapt. Alsof hij met een 20watt volledige buizenamp niet te horen is. Bij ons speelt af en toe een gastje met een cube 20 mee en die is zelfs goed te horen en afgaande op de filmpjes staat het geluid nou echt niet super hard bij roelgezicht zn bandje.

Senior Member

Standaard

Dat sowieso, en roel, speelt die gitariste indat filmpje nu constant half clean?
    Want dan prik je ook nergens doorheen, dan hoor je nagenoeg alleen dat clean met wat fuzz van jou erdoor.
    Ik zou een boost/eq/volumehoger (!) en sowieso BEIDEN versterkers afstellen want wie weet drukken jullie elkaar weg.
    Ik snap dat je een andere amp wil en daar is echt niks mis mee (heel dat gezeik over spullen waarderen altijd) maar ik weet zeker dat ik in no time dwars door die mix beuk, en dat is niet om mezelf op te hemelen maar om aan te tonen dat het met een beetje wil wel lukt.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

www.facebook.com/timosomers

Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

Standaard

Misschien kan je eens een simpel equalizertje ervoor zetten. BV een boss GE-7 om maar iets te noemen. Dan kan je wat meer regelen.

Tankman
    Guest

Standaard

Ongemodde Boss GE-7's vind ik helemaal nergens naar klinken. Je kan beter een MXR 6 of 10 band proberen dan. Die zijn tenminste stil.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten