Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 27 EersteEerste ... 142223242526 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 266
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haifisch Bekijk bericht
    Heey,

Even een vraagje over de HT5. Heeft hij genoeg gain voor muziek als Metallica, Motorhead en Black Sabbath. Of kan ik beter voor een andere versterker gaan? En is er veel verschil tussen de HT1 en HT5. En als ik dan de HT5 koop kan ik dan beter de head of de combo kopen?

Alvast bedankt!
    Gain genoeg hoor.
    Verschil tussen HT1 en HT5? Ik heb een HT5 gehad, vond ik te hard gaan voor thuis. HT1 LIJKT me voor thuis een betere keuze.
    Head of combo?
    Ligt eraan. Ik had de head en een losse cab. Mijn gear staat op de zolderruimte, best een gesjouw als ik beneden wilde spelen. Zou de volgende keer voor een combo gaan, (vandaar dat ik nu een Vibrochamp XD combootje heb), want zowel standalone te gebruiken en eenvoudig mee te slepen, en tevens aan een cab te hangen when needed. Idem voor HT1/5.

Standaard

Heey,

Even een vraagje over de HT5. Heeft hij genoeg gain voor muziek als Metallica, Motorhead en Black Sabbath. Of kan ik beter voor een andere versterker gaan? En is er veel verschil tussen de HT1 en HT5. En als ik dan de HT5 koop kan ik dan beter de head of de combo kopen?

Alvast bedankt!
    De eerste vraag, ja.

1 watt <> 5 watt
    reverb <> geen reverb
    enkele EQ control <> 4 bands EQ (incl. ISF)
    combo heeft 8" speaker <> combo heeft 10" speaker
    enkel 8 ohm speakeruitgang <> 8 én 16 ohm uitgang
    kanalen niet voetschakelbaar <> kanalen wel voetschakelbaar
    mp3/line-in <> niks

Voor iemand met weinig budget zou ik zeggen, combo, en later eventueel een speakercab als je meer geld hebt. Heb je wat meer te besteden kun je natuurlijk ook de head pakken met een 2x12 cab, wat opzich ook erg goed klinkt.

Standaard

Oké, thanks! Dan haal ik waarschijnlijk de HT5 Head, tenzij ie te luid is. Hij waaschijnlijk toch gewoon op m'n kamer staan dus ik hoef niet te sjouwen. Nog aanraders voor cabs? Of zit daar niet veel verschil in?
    Weten jullie nog andere leuke versterkers, dan kan ik in de winkel ook meteen even meerdere uitproberen. Het gaat me alleen om het geluid en het volume, als het maar van AC/DC tot Metallica kan gaan

Standaard

Oké, thanks! Dan haal ik waarschijnlijk de HT5 Head, tenzij ie te luid is. Hij waaschijnlijk toch gewoon op m'n kamer staan dus ik hoef niet te sjouwen. Nog aanraders voor cabs? Of zit daar niet veel verschil in?
    Weten jullie nog andere leuke versterkers, dan kan ik in de winkel ook meteen even meerdere uitproberen. Het gaat me alleen om het geluid en het volume, als het maar van AC/DC tot Metallica kan gaan
    In die cabs zit juist een wereld van verschil. Je kunt een cab van 150 euro bijvoorbeeld niet vergelijken met een Engl van 800 euro (stom voorbeeld), vooral veel testen, ook andere speakers etc.

Verder kan ik je niet helpen.

Senior Member

Standaard

Nagenoeg alle gitaarpartijen zijn met de HT-5 combo opgenomen. De gain is nooit verder dan standje 3 gegaan. Thuis opgenomen, met een MD421 voor de combo of via de emulated output. Daarnaast een clean signaal dat via wat software amp sims voor wat extra kleuring zorgt.

http://www.myspace.com/campcoolidge

Standaard

Oké, bedankt he
    Zal ik 'm binnenkort even in de winkel uitproberen, maar eerst nog wel even sparen

Senior Member

Thumbs up HT5 en GT8 just got married!!

heej allemaal, (ff oud topic bumpen, mijn message is geen nieuw topic waard...)

ik heb al een tijdje een ht5 staan en gebruikte 'm eigenlijk alleen voor thuis omdat-ie live ruim tekort komt qua volume... iets wat in veel topics hier ook al langs gekomen is...
    Maarrrr... vorige week heb ik i.p.v. analoge pedaaltjes eens een ouwe GT8 ervoor gestopt. ik gebruik dan alleen de effecten van de GT8, dus niet de preamp-models en cab-sims etc.
    en; geloof het of niet, maar met de GT8 ervoor kun je de HT5 zodanig op z'n donder geven dat-ie hard zat is voor kleine liveshows. ik heb de HT5 dan wel voor me liggen op de grond als een soort floormonitor, gekanteld in een zelfgefabriceerd standaardje.
    ik heb er vorige week 2 shows mee gedaan, en dat ging echt super! de HT5 blijft clean, ondanks de hoeveelheid output van de GT8.
    Ik heb nu wat meer sounds geprogrammeerd in de GT8 en ga daar volgend weekend nog 3 shows mee doen. Als dat ook goed gaat, zit ik erover te denken om de speaker en versterker van de HT5 in een andere behuizing te bouwen; een floormonitor-behuizing.

ik dacht laat ik dit maar eens even posten om iedereen met en zonder een HT5 duidelijk te maken dat optreden met een HT5 wel degelijk kan.. sterker nog; omdat je de HT5 wel flink open zet (en op z'n donder geeft met de hoeveelheid output uit de GT, krijg je die fijne randje-oversturing-buizen-sound... fijn versterkertje hoor, die HT5!

Senior Member

Standaard

Hoe moet ik dat voor mij zien? Is het trouwens een top of een combo?
    Waarom ligt hij voor je voeten? En niet gewoon "in de backline"?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop Bekijk bericht
    heej allemaal, (ff oud topic bumpen, mijn message is geen nieuw topic waard...)

ik heb al een tijdje een ht5 staan en gebruikte 'm eigenlijk alleen voor thuis omdat-ie live ruim tekort komt qua volume... iets wat in veel topics hier ook al langs gekomen is...
    Maarrrr... vorige week heb ik i.p.v. analoge pedaaltjes eens een ouwe GT8 ervoor gestopt. ik gebruik dan alleen de effecten van de GT8, dus niet de preamp-models en cab-sims etc.
    en; geloof het of niet, maar met de GT8 ervoor kun je de HT5 zodanig op z'n donder geven dat-ie hard zat is voor kleine liveshows. ik heb de HT5 dan wel voor me liggen op de grond als een soort floormonitor, gekanteld in een zelfgefabriceerd standaardje.
    ik heb er vorige week 2 shows mee gedaan, en dat ging echt super! de HT5 blijft clean, ondanks de hoeveelheid output van de GT8.
    Ik heb nu wat meer sounds geprogrammeerd in de GT8 en ga daar volgend weekend nog 3 shows mee doen. Als dat ook goed gaat, zit ik erover te denken om de speaker en versterker van de HT5 in een andere behuizing te bouwen; een floormonitor-behuizing.

ik dacht laat ik dit maar eens even posten om iedereen met en zonder een HT5 duidelijk te maken dat optreden met een HT5 wel degelijk kan.. sterker nog; omdat je de HT5 wel flink open zet (en op z'n donder geeft met de hoeveelheid output uit de GT, krijg je die fijne randje-oversturing-buizen-sound... fijn versterkertje hoor, die HT5!

Heb je de GT8 dan in de effctloop opgenomen?
    Heb zelf afgelopen week ondervonden dat het volume met een boss ME-8 in de effectloop niet voldoende was om in een band situatie mee te kunnen.
    Heb onder tussen de mastervolume van de ME-8 wel op maximaal gezet dus bij de volgende repetitie probeer ik nog wel weer om te zien of dat veel geholpen heeft.
    10 stijve vingers en toch geluid!

Senior Member

Standaard

ik heb de combo-versie, en gebruik alleen het cleane kanaal. de GT8 gaat in de input van de amp, dus niet in de loop. ik gebruik de GT8 dus eigenlijk gewoon als een soort rijtje met boss effectpedalen over een cleane HT5.
    ik heb 'm voor me liggen op de grond omdat achter mij in de backline het geluid teveel "wegwaait"... het is natuurlijk niet heel indrukwekkend he; 5 watt en een 10 inch speakertje...
    als-ie voor je ligt op de grond, beetje schuin zodat-ie precies in je gezicht blaast, heb je voldoende druk om 'm goed te horen. bovendien heeft de zaal (en dus de geluidstechnicus) er dan geen last van.

overigens, de sound is natuurlijk niet ideaal, maar de buizen van de ht5 geven de effecten van de gt8 een lekker duwtje de goede richting op. wat mij betreft voldoende kwaliteit voor bepaalde shows (ik speel regelmatig in de begeleidingsband van een soort "ik-hou-van-holland" show met presentatoren en quizkandidaten enzo, een dinershow). daarbij is het van belang dat het compact is, zo min mogelijk geluid van het podium, en veel soorten sounds.
    laat ik het zo zeggen; het geluid van de GT8 zonder amps en cabsims, is mij alleszins meegevallen!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten