Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 46 van 50 EersteEerste ... 364445464748 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 460 van 493

Standaard

Ik heb zelf 2 weken geleden ook bij gsf bestelt, een dream 90 voor bij de nek een een crunchy pat voor in de hals van mij epi les paul. Ze zijn nog niet binnen
    maar als ze er zijn zal ik wel even komen melden wat ik ervan vind.
    Ik kan echt niet wachten, elke dag als ik thuis maar hopen dat er een pakketje in de gang staat, verschrikkelijk.

Senior Member

Standaard

Dat lijkt me ook wel een lekkere combo
    Kun je dan ook even wat samples opnemen als hij binnen is?

Wat deed je trouwens tot deze combi besluiten?
    Ik wacht nu met je mee
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

Senior Member

Standaard

Bumpje..

Zijn ze al binnen?
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger

Standaard

Ja ze zijn inmiddels binnen en zitten in de les paul. Ik heb voor deze combinatie gekozen omdat ik een veelzijdige gitaar wou voor blues tot metal, nou is die dream 90 heel erg geschikt voor wat blues/jazz gebeuren en kan ik met die crunchy pat mooi de wat meer high gain stukjes spelen.

Ik ben vooral erg tevreden over de dream 90 hij klinkt lekker warm maar niet dof of modderig, hij klinkt het beste clean, met distortion of overdrive is ie wat minder hij had iets gedefinieerder gemogen van mij maar wat verwacht je van een pickup van 30 euro. De crunchy pat is wel lekker maar het is niet een echt grote vooruitgang op de stock pickup, hij is wel wat minder modderig en ook zeker niet verkeerd maar het is niet een extreem grote vooruitgang. Al met al ben ik tevreden over de pickups gelet op de prijs.

Een sound spampletje word lastig ben ik bang want ik heb geen opname apparatuur.
    Zijn jou pickups inmiddels ook al binnen?
    Laatst gewijzigd door Nico2; 22 november 2010 om 16:43

Senior Member

Standaard

Ik ben zelf nog aan het kijken voor m'n bridge.

Ook zat ik te denken aan een treble bleed voor de dream 90,
    zodra je het volume een stukje terugdraait is hij instant dof.

Ik vind het wel lekker dat hij iets minder gedefinieerd is met wat overdrive,
    lekker rauw. Voor hardere stukken moet ik wel een goed definierende pickup hebben
    omdat het anders inderdaad modderig word.

Standaard

Over het algemeen vind ik vooral die dream 90 best wel damn good voor een pickup van 30 euro!

Senior Member

Standaard

Ik heb een mean 90 in een strat gestoken in de bridge en ik ben daar heel tevreden van. lekker rauw.
    Ook heb ik heb een jagmaster-achtige gitaar met een mean 90 en dream 180 in, maar die klinken beiden nogal hetzelfde. De 180 is redelijk donker en bassy naar mijn mening, gesplit klinkt hij beter, gewoon als een dream90 infeite.

Overlaatst heb ik ook twee strat pickup sets gekocht, een "60's-70's Grey Bottom Non Stagger Strat Set", en een "Premium Overwound Alnico Strat" -setje.

Ik kon niet kiezen tussen beiden, dus kocht ik ze allebei voor in mijn classic player. uiteindelijk ben ik niet verder geraakt dan de premium overwound set. Ik ben er tevreden van en ben er nooit toe geraakt om de andere set te testen.
    Maw, heb nog een setje van die 60s 70s liggen voor moest er iemand de sound van die dingen willen horen.

In mijn standard strat heb ik de premium II alnico II set zitten, en ben ik ook zeer tevreden van. Genoeg power voor een strat en de 5 pickup standen klinken effectief allemaal anders en hoe ze voor mij goed klinken.

De premium alnico set vind ik iets beter voor clean, en de premium overwound set klinkt iets beter met de distortion volgens mij.
    Het kan aan de instelling liggen, maar ik heb niet het gevoel dat de premium overwound meer power hebben dan de alnico II. Ze klinken gewoon wat anders. Iets minder bas ook.

Overlaatst heb ik ook twee humbuckers getest, namelijk de "Alnico Fat Pat Neck", en de "Crunchy Pat bridge".
    Deze heb ik in een AB setup vergeleken met de stock les paul studio, en mijn zelfbouw LP met die twee humbuckers wonnen wel van de studio. Het geluid was veel minder dof dan bij de stock gibson pickups. de gfs pups klonken gewoon levendiger en beter.

Iets waar ik wel voor waarschuw: bij mijn laatste bestelling, zijnde een hoop hardware voor een lp en die twee humbuckers heb ik wat problemen gehad met de douane.
    Ik had voor 175 dollar besteld (wat ongeveer 135 euro is), maar wanneer ik op de tracking keek, zag ik dat het pakje vrij lang bleef staan bij de douane. Bijgevolg heb ik lang gezocht naar contact informatie om wat info te winnen hierover.
    Blijkbaar is het in belgie het bedrijf DSV dat de douane afhandeling doet, en wanneer je pakje tegengehouden wordt, ligt het bij hen.
    Ik heb dan uiteindelijk een nummer gebeld dat ik vond. Ze wisten dat mijn pakje daar vast lag, en ze waren aanhet wachten tot ik zou reageren. Da's altijd leuk wanneer ze daar zelf de mindset hebben van "als ze hun pakje echt willen, dan zullen ze wel bellen".
    De man aan de telefoon ging eens kijken wat hij kon doen, maar kon mij op dat moment niet verder helpen.
    Enkele dagen laten werd ik gebeld door DSV, ik citeer: " wij hebben hier een pakje van u, dat afkomstig is van GFS guitar store in amerika. Zou u ons kunnen zeggen wat er precies in zit?" De inhoud werd dan uiteindelijk geplaatst onder gitaar onderdelen.
    Weer een weekje later kreeg ik mijn pakket aangeboden door de post, samen met een rekening van 68 euro. Dat vond ik er toch wel wat overgaan, aangezien dat meer dan de helft van de waarde van mijn pakket was.
    Dat ik btw zou moeten betalen versta ik, maar da's slechts 27 euro op mijn aankoop. Uiteraard heb ik het geheel moeten betalen, of ik kreeg mijn pakket niet eens.
    Uiteraard zal ik spijtig genoeg niet al te snel meer bestellen bij GFS, aangezien het prijsvoordeel toch wel wat verkleind is wanneer je er een dergelijke rekening bij krijgt.
    Hierbij wil ik jullie maar even verwittigen om op te letten met aankopen uit USA.

Senior Member

Standaard

ik heb besteld en betaald:
    crunchy pats neck en bridge
    electronica kit voor ne les paul
    slagplaatje en bevestigingsdingske voor een LP
    nieuwe nut om dat plastieken geval te vervangen

met verzending alles bijeen 85€... Nu hopen dat het zonder problemen voorbij de douane geraakt...

en dan binnenkort eens mijn zelfbouwkitje upgraden...

Tankman
    Guest

Standaard

Zijn die dingen niet in Nederland/Europa te krijgen? Het lijkt mij ook best interessant voor een experimentje.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Zijn die dingen niet in Nederland/Europa te krijgen? Het lijkt mij ook best interessant voor een experimentje.
    Ze staan regelmatig op Ebay met verzendadres in UK, maar zijn vaak wat duurder bij die zaak.

Overigens over belasting: ik bestel het vaak in kleinere pakketjes. Betaal je iets meer verzendkosten maar uiteindelijk minder vanwege douane die het presteert om hem soms weken en weken achter te houden...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten