Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 90
    Senior Member

Standaard Marshall JCM 800 2204

Yes! Daar doe je het voor, een HNAD-topic in Vintage versterkers.

Eerst een fotoke:

Vorige week vrijdag ben ik er 's op uit gegaan om een leuk phaser-pedaaltje te testen, en uiteindelijk met een MXR Script(/vintage?) phaser huiswaarts te keren.
    Tijdens het testen van dit pedaal stuitte ik echter op deze amp, een JCM 800 2204.
    Ik zat er al langer over te denken om mijn JCM 800 2205 te verruilen voor een JMP 2204 0f 2203, omdat de 2205 voor thuisgebruik, en ook voor m'n band minder geschikt is.
    Bovendien heb ik vroeger een JMP 2x12 combo gehad, en miste dat soundje een beetje.
    De JCM 800 2204 heeft veel verschillende sounds in zich, die allemaal subliem klinken naar mijn mening, en heel erg op die JMP combo lijkt.
    Qua controls is ie identiek.
    Hij heeft 2 inputs waarvan ik alleen de high input gebruik.
    Hierop krijg je een heerlijke typische open Marshall crunch met de gain rond de 6 a 7, en draai je hem echt goed clean met de volume pot v.d. gitaar.
    Als je de gain wat lager instelt, en het volume wat hoger heb je een heerlijke volvette cleane sound.

Ik ben happy.

Senior Member

Standaard

Vet dingetje! ziet er goed uit. Vriend van mij heeft de reissue, deze vind ik ook erg gaaf. Het schijnt dat de oude nog wat meer ballen hebben.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

He Henri, geweldige versterkers hè!! Heb pas een 2203 (1981) gekocht van een mede forummer, echt mee in m'n sas!!
    Congrats, en veel plezier ermee!
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

Standaard

in hoeverre werkt deze thuis en in je band beter dan de 2205? Qua volume zijn ze zo goed als identiek?

Guitars -> Pedals -> Amps

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd, ik heb ook zo een gehad (maar dan met verticale inputs). Ik mis hem nog regelmatig maar zou nu toch liever een 100 watter hebben.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Die Henri blijft ook aan de gang hè...
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Standaard

Gefeliciteerd, Henri! Hier ga je zeker veel plezier aan beleven.

Senior Member

Standaard

Bedankt mensen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svdijk Bekijk bericht
    He Henri, geweldige versterkers hè!! Heb pas een 2203 (1981) gekocht van een mede forummer, echt mee in m'n sas!!
    Congrats, en veel plezier ermee!
    Ik wilde in eerste instantie ook graag een 2203, omdat er vaak wordt gezegd dat dit de ultieme rock-amps zijn, maar ik kwam deze tegen, en die klinkt echt super.
    Wie weet als ik ooit een JCM/JMP 2203 tegenkom dat ik me niet kan beheersen, maar voor nu voldoet de 2204.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    in hoeverre werkt deze thuis en in je band beter dan de 2205? Qua volume zijn ze zo goed als identiek?
    Ik heb niet gezegd dat deze 2204 beter gaat werken in mijn band.
    Ik heb nog twee andere amps (Stiletto en Captain 34), die ik voor m'n band gebruik.
    Deze 2204 heb ik puur gekocht omdat ik dat specifieke Marshall soundje graag terug wilde.
    Bovendien vind ik hem op laag volume ook nog goed klinken, beter dan mijn 2205 iig.
    Dat was destijds met die JMP combo ook al het geval.
    Ik weet niet of ik hem ooit ga gebruiken met m'n band, maar dat doet er ook niet toe, ik heb hem en kan hem gebruiken wanneer ik wil.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Die Henri blijft ook aan de gang hè...
    Hey Thijs, was je d'r ook weer?
    Ik blijf altijd bezig denk ik, maar ik ben op dit moment redelijk GAS-vrij.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Je zou hem toch vandaag pas gaan halen? Je kon dus echt niet wachten
    gelijk heb je, gefeliciteerd.

Senior Member

Standaard

Vette amp Henri!!
    Gefeliciteerd man!!
    Grappig is dat toch hè, als je eenmaal de echte oude Marshall sound gehoord/gevoeld/geproefd hebt dan kom je er nooit (helemaal) vanaf.
    Zelfs al heb je de vetste boetiekamps, er komt altijd weer een moment dat er een Marshall terug in huis komt...
    Ik ben nog steeds helemaal verliefd om mijn JMP2203tjes, sj*s*s al meer dan 25 jaar....
    Ik geloof niet dat ik er ooit vanaf kom...
    Laatst gewijzigd door jerome; 13 november 2010 om 13:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten