Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: gitaarmuurhaken

chicken gitaarmuurhaken

Hallo!

Ik was van plan om een gitaarhaak bij de tonefactory te bestellen maar nu zie ik dat ze er twee hebben...

één die een vaste 'hoornvorm' heeft:

https://www.tonefactory.nl/shop2/pro...e9f540794a45e6

en één die zich om de kop heenklemt:

https://www.tonefactory.nl/shop2/pro...e9f540794a45e6

heb er 3 nodig, 2 acoustische gitaren en 1 Fender strat ...

pro's? con's?

Alvast bedankt!

Zeiler!
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Standaard

Ik gebruik al jaren de 2e link die je geeft.

Voor mijn fender en voor mijn gibson. Deze houder is zo gemaakt, dat naar mijn idee elke gitaar past. Wel zo makkelijk
    Gitaren: Gibson les paul special 1996 TV Yellow, Fender Stratocaster 1986 MIJ 'E' serie

Amp: Marshall Class 5 combo

Senior Member

Standaard

Ik gebruik ook de tweede. Met twee schroeven te bevestigen. Nu ik die andere heb gezien vind ik de tweede er ook een stuk steviger uitzien.

Senior Member

Standaard

@EJPostema:

Je zegt dat je een degelijke haak al jaren voor je Gibson gebruikt. Voor zover ik weet gebruikt Gibson uitsluitend nitrolakken voor haar gitaren en men zegt dat het schuimrubber in gitaarstandaards (en ook deze haken) bepaalde weekmakers bevat die de lak kunnen aantasten. Heb jij daar ooit iets van gemerkt?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik gebruik al jaren onderstaande steun, ook voor m'n gibsons gebruikt. nooit problemen mee gehad, een echte aanrader.
    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/G...GIT0014356-000
    Voordeel van deze is dat er een automatische sluiter is waardoor ze naar mijn idee een stuk veiliger in de standaard zitten.
    Het nadeel van eerder door de TS genoemde 2e steun, is dat ze breder kunnen staan dan je gitaarhals is waardoor hij er als het ware tussendoor kan glippen tijdens het ophangen. Vooral als je brede akoestische halzen afgewisseld met halzen van elektrische gitaren in de steun zet moet je daar wel op letten.

Senior Member

Standaard

je moet erop letten ja, maar het is geen enkel probleem. Tegenwoordig hangt er bij mij zelfs een ukelele aan zo'n K&M, werkt prima. Ja hangt het instrument erin, en zorgt dat de haak in de goede positie terecht komt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TopRob Bekijk bericht
    @EJPostema:

Je zegt dat je een degelijke haak al jaren voor je Gibson gebruikt. Voor zover ik weet gebruikt Gibson uitsluitend nitrolakken voor haar gitaren en men zegt dat het schuimrubber in gitaarstandaards (en ook deze haken) bepaalde weekmakers bevat die de lak kunnen aantasten. Heb jij daar ooit iets van gemerkt?
    Ik heb daar niks van gemerkt. Nu is het zo dat mijn Gibson een 2e handsje is, met al redelijk wat gebruiksporen. Hij heeft onder andere ook een 2e verf laag gehad dus misschien ook een andere lak.

Overigens ken ik iemand met een Gibson met dezelfde haak, voor zover ik weer geen enkel probleem.

De bovenstaande muurhaak vind ik persoonlijk helemaal niks.

Bij mij voorkeur is het ook vrijwel onmogelijk dat de gitaar eraf valt. Het rubber geeft erg veel wrijving dus de gitaar zal er niet vanzelf afschuiven
    Gitaren: Gibson les paul special 1996 TV Yellow, Fender Stratocaster 1986 MIJ 'E' serie

Amp: Marshall Class 5 combo

Standaard

ik gebruik ook die tweede die je noemt, en heb ook geen enkele klacht daarover, simpel te bevestigen, simpel te gebruiken, ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door refused199 Bekijk bericht
    Ik gebruik al jaren onderstaande steun, ook voor m'n gibsons gebruikt. nooit problemen mee gehad, een echte aanrader.
    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/G...GIT0014356-000
    Voordeel van deze is dat er een automatische sluiter is waardoor ze naar mijn idee een stuk veiliger in de standaard zitten.
    Het nadeel van eerder door de TS genoemde 2e steun, is dat ze breder kunnen staan dan je gitaarhals is waardoor hij er als het ware tussendoor kan glippen tijdens het ophangen. Vooral als je brede akoestische halzen afgewisseld met halzen van elektrische gitaren in de steun zet moet je daar wel op letten.
    Ik gebruik deze ook naar volle tevredenheid.

Standaard

Je moet ze wel echt GOED vastmaken,

Mijn fender viel van de muur met zon haak......

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten