Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 28 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 272
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Als de versterker piept als je het volume opdraait, dan moet je de aansluitingen op Pin 3 omwisselen.
    @Dave, Ik meen dat hij dat al gedaan heeft met als resultaat nog meer shit.

@Karst, Die 350V= elko gaat problemen geven en wel ernstige. Het is niet de oorzaak van je probleem, een te laag gedemensioneerde elko laat niet van zich horen door oscilleren maar door een eenmalige harde klap tenzij......hij al is overleden. Voor de zekerheid maar even vervangen door een juist type dan. Krijg je hem ook niet in je gezicht als je zit te meten. Je foto's zien er op het eerste gezicht goed uit al maak ik me een beetje zorgen over de blauwe en orange draad welke als een gitaarsnaar over het board gespannen staan. Als deze aan de ingang van een buis zijn gekoppelt zou ik daar iets anders voor verzinnen of afgeschermde draden nemen. Zit die draad soms toevallig aan de potmeter welke het probleem veroorzaakt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    "Toen bedacht ik mij, bij alle control's op nul en ik zet de PPIMV aan, dan begint hij ook al te oscilleren. Hoe kan het in vredesnaam dat de ruis toeneemt en dus ook de oscillatie als ik de PPIMV open draai terwijl de rest van de potmeters uitstaan? Volgens mij moet daar ergens een fout zitten".
    Goed denkwerk! Stel je voor dat je helemaal geen PPIMV zou hebben, dan krijg je hem helemaal niet stil. De toename van de ruis hoort allemaal bij het oscilleren, dit veroorzaakt de gekste problemen. Het kan ook zijn dat je helemaal niets hoort en vrolijk je eindbuizen staat op te vreten. De dikke zwarte gitaarkabel zul je ook moeten vervangen door dunne soepele afgeschermde bedrading. De dikke kabels zijn te stijf en zullen spoedig afbreken.

Verder is het ff belangrijk welke versie je gebouwd hebt. Ik heb altijd een beetje moeite met dergelijke bouwtekeningetjes, lastig analyseren. Op de tekening in jouw eerste post staat geen PPIMV ? Dus welk schema is de juiste. Mogelijk heb je versie Trainwreck A1a. Zoek dat ff uit als je wilt.

Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 25 oktober 2010 om 10:02
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

De CT moet op de standby switch zitten, de 2x Tap 5k4 oprollen en krimpkous erop.
    De 2x Tap 6k6 moeten naar de twee eindbuizen, op Pin 3, 1x linker en 1x rechter.
    Als de versterker piept als je het volume opdraait, dan moet je de aansluitingen op Pin 3 omwisselen.
    Zo na een ochtendje bomen zagen en hout kloven ben ik weer van mijn frustratie verlost.

Erg waardevolle informatie, want ik heb even op de datasheet van de Mercury gekeken, en het blijkt dat de blauwe en bruine draad 5,2k meten die nu op de eindbuizen zitten, en de 6k6 heb ik afgeknipt en opgerold, ik ga dus dat even veranderen en kijken wat het resultaat is. De reden waarom ik 6k6 niet gebruikt heb is omdat ze gestreept waren en daardoor dacht ik dus niet de juiste, maar zoals Chris altijd zegt, na 'ik dacht' komt altijd een fout

Verder zal ik de PPIMV even opnieuw bedraden, daarmee ben ik te veel aan het prutsen geweest en het ziet er niet meer uit.

@ Cluseau, ik zal de cap vervangen, hij ziet er nog goed uit verder. Dus voor het korte testwerk zal het 'denk ik' geen probleem zijn. Daar ga ik alweer haha.

Verder heb ik die blauwe en oranje draad zo bedraad om te kijken of het euvel daar in zat, ver weg van de andere draden en rechtstreeks. Ik zal ze nu ook wat anders neerleggen. Er is nog wat ruimte op het circuitbord waar ik ze aan kan doorlussen.

Ik hoop verder dat de andere primaire OT draden het euvel oplost, kom straks terug met het resultaat.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Die 5k4 kan ook, maar is niet vintage TW.
    Met 5k4 is ie stuk feller, met 6k6 ietsje milder.
    Laatst gewijzigd door bluegate; 25 oktober 2010 om 12:50

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    @Dave, Ik meen dat hij dat al gedaan heeft met als resultaat nog meer shit.

@Karst, Die 350V= elko gaat problemen geven en wel ernstige. Het is niet de oorzaak van je probleem, een te laag gedemensioneerde elko laat niet van zich horen door oscilleren maar door een eenmalige harde klap tenzij......hij al is overleden. Voor de zekerheid maar even vervangen door een juist type dan. Krijg je hem ook niet in je gezicht als je zit te meten. Je foto's zien er op het eerste gezicht goed uit al maak ik me een beetje zorgen over de blauwe en orange draad welke als een gitaarsnaar over het board gespannen staan. Als deze aan de ingang van een buis zijn gekoppelt zou ik daar iets anders voor verzinnen of afgeschermde draden nemen. Zit die draad soms toevallig aan de potmeter welke het probleem veroorzaakt?

Goed denkwerk! Stel je voor dat je helemaal geen PPIMV zou hebben, dan krijg je hem helemaal niet stil. De toename van de ruis hoort allemaal bij het oscilleren, dit veroorzaakt de gekste problemen. Het kan ook zijn dat je helemaal niets hoort en vrolijk je eindbuizen staat op te vreten. De dikke zwarte gitaarkabel zul je ook moeten vervangen door dunne soepele afgeschermde bedrading. De dikke kabels zijn te stijf en zullen spoedig afbreken.

Verder is het ff belangrijk welke versie je gebouwd hebt. Ik heb altijd een beetje moeite met dergelijke bouwtekeningetjes, lastig analyseren. Op de tekening in jouw eerste post staat geen PPIMV ? Dus welk schema is de juiste. Mogelijk heb je versie Trainwreck A1a. Zoek dat ff uit als je wilt.

Frans.
    Ik hoor inderdaad geratel als ik de ppimv uit heb staan, soort van metaal op metaal. dat zullen wel de electronen zijn die heftig aan het botsen zijn tegen het glas. Heb me oor bij de trafo's gehouden maar niks geen gekkigheid gehoord.

BTW ik heb tijdens het biassen en testen op een dummyload aangesloten maar deze werd niet warm omdat hij helemaal open stond. Het was een L-Pad. Kan het zijn dat er hier iets mis is gegaan, ik heb mijn trafo toch niet gemolesteerd? Ik sluit hem nu op een speaker aan. De trafo's zijn bij mijn weten nog niet warm geworden.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Edit:

Bruinwit en Blauwwit als primaire OT draden gebruikt, nog steeds niets.

Brightswitch gedesoldeerd, nog steeds niets.

Moet ik het in de tonestack zoeken? Potmeter kaduuk?

Trafo's te dicht bij elkaar?

Edit: Waarden van componenten bij langs gegaan,

De twee Mallory caps met 0.1 UF klopten niet bij mij, ik had er 0.01UF in gedaan, dom overheen gekeken zeg. Gelukkig heb ik nog twee 0.1 UF's liggen. Eens kijken wat dat gaat brengen.

Edit: Wisseling van de caps brengt niet veel.

Edit: Ik zie nog een 0.1 UF op de presence potmeter, waar nu een 0.01UF op zit, eens kijken wat dat gaat brengen.

Edit: Ook niet veel.
    Laatst gewijzigd door kassie; 25 oktober 2010 om 14:22
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Ik hoor inderdaad geratel als ik de ppimv uit heb staan, soort van metaal op metaal.
    Als dat geluid zuiver mechanisch is kan het zijn dat er ergens een stuk metaal niet goed vast zit. Dit hoeft niet perse aan de trafo zelf te zitten. Het kan namelijk ook zijn dat het zich in het magneetveld van de trafo bevind en het in het rime gaat mee rammelen. Zou ik me ff geen zorgen om maken, de elko is wel zorgwekkend. Als hij klapt kun je hem of het zuur wel in je ogen krijgen.

Trafo's te dicht bij elkaar gaat hij niet van oscilleren.

Belangrijk is nu welk schema je gebruikt hebt, welke versie? De layout welke je in post 1 aangeeft heeft geen PPIMV ? dus is niet de juiste!

Frans
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Als dat geluid zuiver mechanisch is kan het zijn dat er ergens een stuk metaal niet goed vast zit. Dit hoeft niet perse aan de trafo zelf te zitten. Het kan namelijk ook zijn dat het zich in het magneetveld van de trafo bevind en het in het rime gaat mee rammelen. Zou ik me ff geen zorgen om maken, de elko is wel zorgwekkend. Als hij klapt kun je hem of het zuur wel in je ogen krijgen.

Trafo's te dicht bij elkaar gaat hij niet van oscilleren.

Belangrijk is nu welk schema je gebruikt hebt, welke versie? De layout welke je in post 1 aangeeft heeft geen PPIMV ? dus is niet de juiste!

Frans
    Ik heb hem excact gebouwd zoals de versie van Ceriatone!, maar ik heb zelf de Larmar PPIMV erin gebouwd. Is het verstandig om deze er tussenuit te halen?

Overigens heb ik hem nu helemaal teruggebracht tot de versie van Ceriatone, alle waardes gecheckt en het klopt nu allemaal. Behalve dan die Elco die moet even veranderd. Zou het kunnen zijn dat die nu al malfunctioneerd?
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Zorg idd eerst ervoor dat hij helemaal zoals het schema is.

Vervang die Elco, of ie nou nog goed is of niet. Juiste waardes gebruiken.

Kijk of deze dan goed werkt.
    Voeg daarna pas mods toe en dan altijd 1 per keer, testen, dan de volgende mod.

Senior Member

Standaard

Zorg idd eerst ervoor dat hij helemaal zoals het schema is.
    Niets aan toe te voegen, wil wel graag weten wat je precies gemaakt hebt zodat we over hetzelfde praten. ik heb nu geen idee wat je voor Mv mod het toegepast en of je dat op de juiste manier hebt gedaan....

Dus.....zet alles eerst goed op papier

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Hoi
    Ivm het oscilleren van de PPIMV. Ik had dat ook aan de hand met een 1987 plexi. De oplossing daarvan was het omwisselen van de aansluitingen op de potmeter die naar de eindbuizen gaan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten