Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 54

Discussie: MV in AC30 heritage

Moderator

Music

Vintage correct hè... En op zich kan het al wel aardig klinken mét, maar zonder klinkt -ie lekkerder en vooral: betere samenwerking met overdrives. Wat dit betreft zouden ze wel iets beter mogen luisteren naar de consument, heb je gelijk in.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ben blij dat ik die foto gemist heb

Maar goed, Chroxy, volgens mij bedoel je de bright switch op de AC30CC? Ik weet niet meer zeker of die nou wel of niet de totale bright cap eruit haalde.
    Yes! Excusez.

Mijn vraag dus; iedereen heeft het over het weghalen van de brightcap in de AC15CC serie, maar zit deze brightcap ook in de AC30CC? Of heeft de brightswitch (normal kanaal) of de cut knop deze brightcap vervangen bij de AC30CC?
    Laatst gewijzigd door Chroxy; 19 oktober 2010 om 16:54

Guitars -> Pedals -> Amps

Moderator

Music

Weghalen wil je alleen van de brightcap De brightswitch zit alleen op het Normal channel? Ik ben het effe kwijt hoor, ik heb die 30CC niet zelf. Met drive kanaal bedoel je het Top Boost kanaal??
    Er is volgens mij al eens iets over gezegd, misschien moet je even bij Geavanceerd zoeken zoeken binnen dit subforum en dan op bright, brightswitch of brightcap.

Senior Member

Standaard

Mitch, heb jij de gelijkrichtbuis GZ34 ook nog vervangen? Heeft die nog invloed op het geluid? Zou denken van niet; zorgt alleen voor een gelijkspanning...?

Moderator

Music

Zit er nog in. Klank gaat er niet echt van veranderen, hooguit de respons/sustain. Qua betrouwbaarheid zit 't in ieder geval wel goed met dit exemplaar, waar de eerdere AC30CC's aardig wat problemen hebben gehad met de GZ34's.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Weghalen wil je alleen van de brightcap De brightswitch zit alleen op het Normal channel? Ik ben het effe kwijt hoor, ik heb die 30CC niet zelf. Met drive kanaal bedoel je het Top Boost kanaal??
    Er is volgens mij al eens iets over gezegd, misschien moet je even bij Geavanceerd zoeken zoeken binnen dit subforum en dan op bright, brightswitch of brightcap.
    Je hebt 100% gelijk, wat te weinig slaap met je kan doen..

Mijn vraag dus; iedereen heeft het over het weghalen van de brightcap in de AC15CC serie, maar zit deze brightcap ook in de AC30CC? Of heeft de brightswitch (normal kanaal) of de cut knop deze brightcap vervangen bij de AC30CC serie?

Guitars -> Pedals -> Amps

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    Je hebt 100% gelijk, wat te weinig slaap met je kan doen..

Mijn vraag dus; iedereen heeft het over het weghalen van de brightcap in de AC15CC serie, maar zit deze brightcap ook in de AC30CC? Of heeft de brightswitch (normal kanaal) of de cut knop deze brightcap vervangen bij de AC30CC serie?
    Zit ook een bright-cap in de AC30CC. Heb zelf de head versie, en heb hem verwijderd, met goed resultaat. Mijn gain pedalen doen het nu beter, klinken smoother, en de amp klinkt in zijn algemeenheid niet meer zo nadrukkelijk schel.
    Laatst gewijzigd door guitarguru; 19 oktober 2010 om 16:59

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Zit ook een bright-cap in de AC30CC. Heb zelf de head versie, en heb hem verwijderd, met goed resultaat. Mijn gain pedalen doen het nu beter, klinken smoother, en de amp klinkt in zijn algemeenheid niet meer zo nadrukkelijk schel.
    Laat dat binnenkort ook zeker doen bij mijn AC30HH. Heb nu de treble/presence van de Mesa V twin bijna helemaal 'dicht' staan om het hoog een beetje aangenaam (minder schel) te krijgen. De mullard ECC83 en de philips EF86 hebben dat trouwens ook behoorlijk verbetert. Wat doen trouwens de v2 en v3 in het TB kanaal (welke functie hebben ze / zit geen gain en reverb in)?

Moderator

Music

Ik weet 't niet meer precies, heb het destijds wel opgezocht. In ieder geval nog wel iets met klank en versterking en de fasedraaier uiteraard. Ik had eerst alleen V1 vervangen maar toen ik V2 en 3 had vervangen klonk 't toch allemaal nog net effe fijner. En als je 't dan toch hebt liggen...
    Maar dat wordt een fijne verrassing hoor, als je 'm terughoort na bright cap verwijdering!

Senior Member

Standaard Vox actv15 heritage Mod 'gemod'

Sinds bij mijn vox de bright cap is verwijderd plus mastervolume erop is gezet, klinkt ie stukken beter.
    Ik heb ook de vox nighttrain en daar kon ik meteen een lekker geluid mee kregen, juist omdat je een mastervolume hebt.
    Met met mijn witte vox was dat nog nooit gelukt, qua volume gaat dat ding zo hard, daar kun ik voor thuis zonder MV geen drive/crunch in draaien.
    Plus hij klonk inderdaad onaangenaam schel op het topboost channel.
    Niet langer dus - thanks to Chris.
    Echt super blij mee!

Ik heb zelf nog een kleine 'mod' toegepast op de knop zoals je ziet, kan ik beter zien hoe die is ingesteld.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten