die jem was gewoon iets te snel voor jou.hij kon jou rock&roll niet goed kanaliseren!
maar wat een mooie gitaar heeft de topic starter gekocht he...![]()
die jem was gewoon iets te snel voor jou.hij kon jou rock&roll niet goed kanaliseren!
maar wat een mooie gitaar heeft de topic starter gekocht he...![]()
Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2
heb je niet wat artistieke foto's gemaakt van de gitaar ondertussen?
Is ie inmiddels afgesteld? Ben wel benieuwd hoe je hem nu vindt spelen? Ik heb zelf een JPM P1. Het is niet de gitaar waar ik het meest op speel, maar elke keer als ik hem toch pak bevalt het weer heel goed! Super gitaar en zijn geld zeker waard!
![]()
Ja, klopt! Ik heb hem net weer eens uit de koffer getrokken.
Deze gitaar klinkt (voor bepaalde dingen, voornamelijk Dream Theater achtige zaken uiteraard) uitstekend! Ik vind hem vooral voor heavy solowerk fantastisch. Hij giert er over en je hebt gigantisch veel controle over wat je doet. Het basswood van de mijne heeft veel midden en de pickups juist weer wat minder. Hierdoor krijg je een mooie uitgebalanceerde sound.
De bespeelbaarheid is top! Lekkere hals en goede dikke frets. De mijne moeten even gevlakt worden, want hij loopt wel een beetje aan helaas.
Ik heb hem ooit gekocht in een faillissements uitverkoop; in eerste instantie om hem door te verkopen, maar dat heb ik nooit gedaan. Heb er toen 1300 gulden voor betaald. Ik heb hem wel een beetje afgeragd, maar hij is nu zeker net zo veel in euro's waard, dus het was nog een mazzeltje ook.
Gefeliciteerd, Thomas!
Het is en blijft een mooie gitaar!!!
Daar kun je zeker lekker op spelen!
Ik had er 3, nu nog 2.... Een jpm100b en een jpm90-ann...
Heerlijke gitaartjes!
Veel plezier ermee!
Harm
Gitaar is inmiddels volledig afgesteld. Ik heb er een setje hybrid slinkys op laten zetten, was voor mij de ideale middenweg. Ik ben blij dat ik mijn budget heb opgerekt en gewoon deze heb gekocht, want anders had ik na een maand spijt dat ik hem had laten gaan. Ik blijf me verbazen over hoe levendig de gitaar is, bij elk groot akkoord vibreert de hele body mee. Enigste waar ik mee zit is dat de hoge e snaar een tikje te dicht bij de rand zit en het feit dat de switch en potmeters het na 12 jaar intensief gebruik wel een beetje zat zijn. De tremolo werkt perfect en ik gebruik hem steeds vaker ondanks dat ik vroeger me aan die dingen kapot kon ergeren. De gitaar is nu echt duidelijk mijn nummer 1 geworden, maar gelukkig is de strat ook nog lang niet vergeten.
@Harm: is de P100b niet gewoon het zelfde als de P1 maar dan voor de franse markt(als ik me goed kan herinneren)? Ik zit wel nu echt onwijs hard te gassen op de JPM P1 (de JPM90 is kwa budget ver buiten m'n bereik)
Oef... Ik moet daar even over nadenken.... Ik dacht dat de jpm 1 de versie was met de picasso primaire kleuren (plus groen) maar dat daar die elementen in zaten die ook in de jpm90 zitten (paarse covers). Kleine oplage voor de jpm100 serie dacht ik...
Maar als ik de serie zo bekijk zo het best andersom kunnen zijn
Maarrr... zeker weten doe ik het niet hoor.. te lang geleden
Veel plezier met de 3 serie!! Ik heb daar zo lang en vaak naar zitten kijken.... nooit gedaan en stiekem altijd nog een beetje spijt!!!
Harm
Favorieten/bladwijzers