Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: prijs van buizen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    Weet iemand wat ongeveer de prijzen zijn van de verschillende voor- en eindbuizen? Ik heb op internet gezocht maar ik kon nergens prijzen vinden.
    Ik hoef niet de exacte prijs te weten, want ik begrijp dat dat van winkel tot winkel verschilt, maar de gemiddelde prijs is ok.


  2. #2
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Hallo,

    als je een goed idee wil hebben hierover, check eens bij http://www.rubytubes.de . Zij hebben zowat alle mogelijke lampen met de prijzen.

    Greetzz,

    Yoeri

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Ik kocht laatst 1 12ax7 buis voor in mn preamp voor +/- E 9,00. Ik weet alleen niet uit welke fabriek die komt. Misschien weet iemand anders dat wel, het is een Marshall buissie.

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    23.021

    Standaard

    Je kan ze ook online bestellen bij Marble (klein buizenbakken-fabriekje in Renkum):

    http://www.marble-amps.com/shop_index.html

    Die lui gaan voor zover ik kan inschatten wel voor goede kwaliteit.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    waar de fuck is renkum?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    De prijzen van voorversterker buizen beginnen ongeveer bij 20 gulden en gaat tot ongeveer een gulden of 100 voor de hele exclusieve. Een paar eindbuizen (= 2 eindbuizen dus) begint ongeveer bij 60 gulden en gaat tot ongeveer 500 gulden.

    Marble = FNS Tubetech uit Renkum en dat is in de buurt van Arnhem. Ze maken zelf geen buizen (d'r zijn nog maar 4 buizen fabrieken in de wereld) maar kopen ze in en testen ze waarna ze ze weer verkopen.
    Steven

  7. #7

    Standaard

    kijk ook es op http://www.thetubestore.com voor prijzen en testresultaten.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Grooveyard21 op 2002-03-11 16:41 ]</font>

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    okee bedankt mensen :smile:

  9. #9

    Standaard

    Wil je JJ/Tesla buizen moet je bij http://www.ae-europe.nl/buizen_jj.htm eens kijken; heel goedkoop!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top