Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 74
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Portel Bekijk bericht
    I 2nd that

Hij heeft er meer aan om gewoon gitaar te leren spelen in plaats van houterig, gevoelloos, zonder vibrato's en bends de 2e solo van sweet child of mine te leren spelen.

Ik ken iemand die aan bovenstaande 'eis' voldoet.
    Speelt hij een nummer, zoals Money for Nothing (Dire Straits), vroeg ik wat het was.
    Terwijl ik Money for Nothing echt wel ken.

Gewoon beginnen bij de basis en langzaam opbouwen.
    En gooi die fucking gnr-troep bij het grofvuil!

Ik ben het met je eens dat je een basis moet hebben. Maar daarnaast kan het ook geen kwaad dat je er andere dingen ernaast doet. Ik vind het juist goed dat hij ook solo's erbij wil gaan spelen. Een solo goed spelen is een hoop oefenen. Je kan er dus niet vroeg genoeg mee beginnen. Het zal niet meteen perfect zijn, en dat hoeft ook niet. Het spelen met gevoel, zuivere bends enzo dat komt later wel. Het is gewoon een kwestie van ervaring.

(Ik neem ook aan dat je GnR niet zo goed vind.)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Miracle Bekijk bericht
    (Ik neem ook aan dat je GnR niet zo goed vind.)
    Klopt. Als hij nou 'StevieRayClapton' oid als naam had genomen en hier had gezegd dat hij solos in de stijl van SRV, Clapton, B.B. King, J.J Cale e.d. wilde spelen had ik het een stuk beter gevonden.

Ik word gewoon gek van die 14 jarige jongentjes die gitaar hero spelen en denken 'slash is de beste gitarist ter wereld' en een Epiphone Les Paul kopen en klaarkomen op de gedachte ooit door een goedkoop crappy Marshall-versterkertje te kunnen spelen.

Bah.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

Senior Member

Standaard

Ik word gewoon gek van die 14 jarige jongentjes die gitaar hero spelen en denken 'slash is de beste gitarist ter wereld' en een Epiphone Les Paul kopen en klaarkomen op de gedachte ooit door een goedkoop crappy Marshall-versterkertje te kunnen spelen.

Bah.
    En voor het gemak plaats jij de TS maar even in dat zelfgemaakte hokje van je?

Bah.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPas89 Bekijk bericht
    En voor het gemak plaats jij de TS maar even in dat zelfgemaakte hokje van je?

Bah.
    Uhm, ja.
    En kijk eens op zijn profiel: "Leeftijd: 14"

Ik had niet gekeken voor ik dat zei. Mijn hokje klopt dus.
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

Senior Member

Standaard

Uhm, ja.
    En kijk eens op zijn profiel: "Leeftijd: 14"

Ik had niet gekeken voor ik dat zei. Mijn hokje klopt dus.
    Oké. In dat geval word ik gek van 16 jarigen die dringend de behoefte hebben om de voor hun wildvreemde mensen, zonder enige rede, op hun plaats willen wijzen.

Kom op. Alsof iedere beginnende gitarist theorie MOET leren, en geen solo's MAG spelen. Ieder doet het op zijn manier. Als ze het niet op jouw manier doen, laat ze dan lekker. Maar ga ze alsjeblieft niet zeggen wat ze wél moeten doen.

Senior Member

Standaard

Oké. In dat geval word ik gek van 16 jarigen die dringend de behoefte hebben om de voor hun wildvreemde mensen, zonder enige rede, op hun plaats willen wijzen.

Kom op. Alsof iedere beginnende gitarist theorie MOET leren, en geen solo's MAG spelen. Ieder doet het op zijn manier. Als ze het niet op jouw manier doen, laat ze dan lekker. Maar ga ze alsjeblieft niet zeggen wat ze wél moeten doen.
    Ik kan zelf ook nog geen theorie, maar ik vind dat hij eerst met akkoorden moet beginnen.

Je leert toch ook eerst op je fiets (akoestische gitaar) te zitten (akkoorden) voordat je met een motor (elektrische gitaar) van een schans springt (solo's)?

Senior Member

Standaard

Ik kan zelf ook nog geen theorie, maar ik vind dat hij eerst met akkoorden moet beginnen.

Je leert toch ook eerst op je fiets (akoestische gitaar) te zitten (akkoorden) voordat je met een motor (elektrische gitaar) van een schans springt (solo's)?
    Je snapt m'n punt niet. Jij vindt dat het zo 'hoort'. Maar daardoor moet je niet denken dat anderen dat ook zo moeten doen, laat staan anderen het zo te laten doen (door zo te reageren). Je reageert in dit topic nogal fel op de TS vind ik, en dat irriteert me. Ik vind gewoon dat je hier fout zit.

En je kent zelf nog geen theorie? Ga het dan heel snel leren, in plaats van anderen bevelen dat ze het moeten doen.

Senior Member

Standaard

Je snapt m'n punt niet. Jij vindt dat het zo 'hoort'. Maar daardoor moet je niet denken dat anderen dat ook zo moeten doen, laat staan anderen het zo te laten doen (door zo te reageren). Je reageert in dit topic nogal fel op de TS vind ik, en dat irriteert me. Ik vind gewoon dat je hier fout zit.

En je kent zelf nog geen theorie? Ga het dan heel snel leren, in plaats van anderen bevelen dat ze het moeten doen.
    Ik heb het gewoon over akkoorden.
    Dat kan ik wel.

Ik weet ook niet precies wat je met theorie bedoelt.
    Ik weet de noten op het fretboard en ik weet hoe akkoorden zijn opgebouwd, ik ken de pentatonische toonladder, maar daar houdt het ongeveer op.

Junior Member

Standaard

Klopt. Als hij nou 'StevieRayClapton' oid als naam had genomen en hier had gezegd dat hij solos in de stijl van SRV, Clapton, B.B. King, J.J Cale e.d. wilde spelen had ik het een stuk beter gevonden.

Bah.
    Laat me niet lachen, je spreekt hier over 14-jarige jongentjes alsof je zelf een volwassene bent, terwijl je net 2 jaar ouder bent. En IK word ziek van "16 jarige jongentjes" die een vooroordeel hebben over "14 jarige jongentjes". Ik heb GEEN Epiphone Les Paul en ik speel OOK niet op een goedkope Marshall versterker. En nog iets: Ik ben geen Guitar-Hero verslaafde... Ik speel het eigenlijk nooit omdat ik het veel te druk heb met op m'n eigen gitaar te spelen. Er zijn heeeeeeel veeeeeel kinderen die Slash en Tom Morello helemaal geweldig vinden omdat zij in Guitar-Hero zitten, maar zo ben ik niet. Ik vind Slash geweldig omdat hij goed kan spelen, niet omdat hij toevallig in een of andere game zit.

BAH, ik krijg echt kotsneigingen hiervan...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guns 'N Roses Bekijk bericht
    Laat me niet lachen, je spreekt hier over 14-jarige jongentjes alsof je zelf een volwassene bent, terwijl je net 2 jaar ouder bent. En IK word ziek van "16 jarige jongentjes" die een vooroordeel hebben over "14 jarige jongentjes". Ik heb GEEN Epiphone Les Paul en ik speel OOK niet op een goedkope Marshall versterker. En nog iets: Ik ben geen Guitar-Hero verslaafde... Ik speel het eigenlijk nooit omdat ik het veel te druk heb met op m'n eigen gitaar te spelen. Er zijn heeeeeeel veeeeeel kinderen die Slash en Tom Morello helemaal geweldig vinden omdat zij in Guitar-Hero zitten, maar zo ben ik niet. Ik vind Slash geweldig omdat hij goed kan spelen, niet omdat hij toevallig in een of andere game zit.

BAH, ik krijg echt kotsneigingen hiervan...
    Ik heb gewoon een hekel aan 14 jarige jongetjes die door guitar hero een echte gitaar kopen om GnR of AC/DC te spelen en vervolgens roepen dat Slash de beste gitarist op aarde is.
    Daar kan niemand iets aan doen.

Die jongetjes zullen vast hartstikke aardig zijn, en sommigen zullen later gerust goed kunnen gitaren. Maar ik ben niet weg van ze.

Werkt net als met marokkanen (waar ik trouwens helemaal niets tegen hebt). Je kunt zeggen dat ze dom zijn, voor criminaliteit zorgen, tuig zijn en dergelijke.
    Dat is in zeker opzicht natuurlijk waar, maar dat geldt niet voor elke marokkaan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten