Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 109 van 127 EersteEerste ... 95999107108109110111119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.081 t/m 1.090 van 1270
    Senior Member

Standaard

Pete townshend is inderdaad een matig gitarist. Maar hij was vooruitstrevend, vernieuwend, origineel, een verrijking voor de afgelopen plm 40 jaar! En dat maakt gitaristen goed, niet hun technisch nivo. Youtube staat vol notenpoepers

Senior Member

Standaard

Even mijn mening: ik snap echt niet waar mensen vandaan halen dat Townshend een matig gitarist is. Kennen ze alleen het nummer 'My Generation' of zien ze Townshend als een idioot die enkel gitaren kapotslaat? Dat is zo'n stereotype beeld. Luister eens naar Live At Leeds of bekijk de live at Royal Albert Hall dvd. En speel eens mee... makkelijk hé? Hetzelfde dat Hammett zijn slechte spel verdoezelt door veel met zijn wah te spelen. Tel eens het aantal gitaarsolo's en dan hoeveel hij er ingespeeld heeft met een wahwah...

Niet om die twee gitaristen nou zo op te hemelen maar ik krijg al snel het gevoel dat mensen niet de moeite nemen om fatsoenlijk te luisteren en op basis van twee Youtube clipjes hun mening al paraat hebben dat het een lousy gitarist is.

Senior Member

Standaard

Hamett is écht geen goede gitarist hoor.
    Townshend heb ik niet genoeg van gehoord, maar wat ik gehoord heb was niet slecht.

EDIT: Oke, oke: ik vind hamett écht geen goede gitarist hoor.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

www.facebook.com/timosomers

Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

Senior Member

Standaard

Laatst was ik weer een beetje over Youtube aan het zwerven en via via kwam ik bij een hoop Zakk Wylde filmpjes. Ik blijf dat toch erg indrukwekkend vinden. In tegenstelling tot veel notenpoepers blijft bij hem de bluesfeel aanwezig. Maar dan met een heerlijke agressie erin.
    Door veel van die filmpjes te zien krijg je toch een ander beeld van zijn gitaarspel dan door alleen zijn CD's te luisteren.
    Voor mij duidelijk een van de hele groten!
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Hamett is écht geen goede gitarist hoor.
    Yeah right. Wat hij qua solo werk op Kill 'em All en Ride The Lightning deed was fantastisch voor die tijd. Geen goede gitarist? Fucking bullshit en je weet het zelf ook. Wanneer ben je goed, als je 300 noten per minuut raakt? No way.

Senior Member

Standaard

Die discussie zal je hier altijd blijven houden. De ene kijkt naar techniek, de ander naar het gevoel dat een bepaalde gitarist overbrengt. Daarom reageerde ik ook op die opmerking over Pete Townshend. Technisch is ie echt niet veel beter dan velen van ons hier, vergelijk hem met "de grote notenpoeperds" dan is ie nergens.

Maar qua originaliteit, in-your-face-uitstraling en compsitieskills is het niet voor niets dat ie voor velen een inspiratiebron was, dat mensen hem altijd zullen blijven herinneren voor wat ie betekend heeft voor de moderne muziek.

En dat is meer dan alle Vai's, Satriani's, Malmsteens en bucketheads bij elkaar.

En daarom vindt ik t een goeie gitarist

Senior Member

Standaard

'k Vind Hammet niet de beste, maar om nou te zeggen dat het een slechte gitarist is?
    Ik heb vroeger aardig wat moeite moeten doen om zijn solo's een klein beetje uit te zoeken, en daar had ik een hele kluif aan, maar Yngwie Malmsteen, Tony MacAlpine en Vinnie Moore zijn technisch gezien toch nog wel wat verder denk ik.
    Mijn persoonlijke top 3:

1 Jimi Hendrix
    2 Jimmy Page
    3 Ritchie Blackmore

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    Yeah right. Wat hij qua solo werk op Kill 'em All en Ride The Lightning deed was fantastisch voor die tijd. Geen goede gitarist? Fucking bullshit en je weet het zelf ook. Wanneer ben je goed, als je 300 noten per minuut raakt? No way.
    Nee, je bent in mijn ogen een goede gitarist als je feeling overbrengt.
    En als je techniek dan ook nog evenredig is met je feeling ben je een van de beste van de wereld.
    Alle solo's die ik van Hammett gehoord heb (op de cd's die jij zei) zijn halve shred solo's met constant dezelfde loopjes en geen feeling.
    Maar nogmaals dat is mijn mening
    Als ik iemand verschrikkelijk vind is Hammett het wel.
    Laatst gewijzigd door TimoSomers; 18 juli 2010 om 13:14
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

www.facebook.com/timosomers

Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

Senior Member

Standaard

Townshend is de EERSTE rockgitaris, althans, als ik Clapton en Richards en Dave Davis mag geloven en waarom niet.
    Dat maakt van hem nog geen technisch goede gitarist maar als techniek alleen de norm is dan blijft er weinig over van de afdeling rock gitaarhelden vergeleken de afdelingen jazz, flamenco en klassiek.

Zet de plaat "Friday night in San Francisco" eens op, zomaar voor de grap, en bedenk eens hoeveel rockgitaristen in dat groepje zouden kunnen zitten.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 juli 2010 om 13:25

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Nee, je bent in mijn ogen een goede gitarist als je feeling overbrengt.
    En als je techniek dan ook nog evenredig is met je feeling ben je een van de beste van de wereld.
    Alle solo's die ik van Hammett gehoord heb (op de cd's die jij zei) zijn halve shred solo's met constant dezelfde loopjes en geen feeling.
    Maar nogmaals dat is mijn mening
    Als ik iemand verschrikkelijk vind is Hammett het wel.
    + 1, en die sound van die man ook. Ik vind het heel erg lelijk. Zijn vibrato is ook heel spastisch, en dat vind ik misschien nog wel het ergst.
    Over dat feeling gebeuren, dat doet Hammett in mijn ogen absoluut niet. Er zit geen enkele feeling in die man zijn spel. Of in ieder geval, ik hoor dat in niet.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten