Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2010
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    15

    Standaard Jimi's Monterey Strat

    Hallo allemaal,

    Ik heb Fenders reissue van Jimi's Monterey Stratocaster altijd geweldig gevonden (artwork is veel strakker dan Jimi's 'bewerkte' exemplaar). Aangezien ik er laatst een op eBay zag staan voor zo'n 18.000 dollar heb ik mezelf er bij neergelegd dat ik er waarschijnlijk nooit een kan aanschaffen. Ik was niet weg van het idee om dan een replica aan te schaffen en heb besloten zelf een poging te doen!

    Het zoeken naar informatie over zelfbouwen, spuiten en meer van dat soort ongein heeft me overigens naar dit forum gebracht.

    De beste optie leek mij om een onbewerkte body te kopen en hiermee aan de slag te gaan.

    De body heb ik bij Vox Humana aangeschaft en zal vanavond voorzien worden van de laatste laag Fiesta Red. Ik hoop dan na het weekend de witte laag er over heen te kunnen spuiten. In de tussentijd heb ik al modelbouw verf ingeslagen en hoop alvast met de pickguard te kunnen beginnen (na veel oefenen op ander materiaal).

    Hieronder de eerste foto's (mobieltje). Op de eerste foto zit de body in de laatste laag 2k grondlak. Op de tweede foto het resultaat van enkele lagen Fiesta Red (nitro).





    Ik ben lang op zoek geweest naar een kleur die goed lijkt op Fiesta Red maar vrijwel geen enkele verfspeciaalzaak wist wat ze aanmoesten met de Dupont codes. Mengen vanaf foto's zou uiteraard geen perfect resultaat garanderen. Hierop heb ik verschillende spuitbussen ingeslagen en gekeken welke kleur het beste past. Helaas geen goede resultaten maar gelukkig ben ik (bij toeval) op www.guitarsupplies.nl terecht gekomen. Hier heb ik spuitbussen nitro cellulose besteld in de kleuren Fiesta Red en Olympic White. Een beter resultaat kan ik me haast niet voorstellen!

    Zodra de body af is zal hier een hals van een MIM Fender Stratocaster op worden gemonteerd, een originele Fender 6 punts tremolo brug en zal het geheel worden voorzien van Klein '65 pickups!

    Is hier iemand die wel eens met modelbouw verf op nitro lak heeft gewerkt? Waar moet ik rekening mee houden? Ik ben namelijk erg bang dat het voor veel reliëf zal zorgen...

    Ik zal proberen de voortgang goed bij te houden zodat iedereen mee kan genieten! Houdt er wel rekening mee dat dit voor het eerst is dat ik zoiets doe...

    Alle tips en advies zijn van harte welkom!

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2010
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    15

    Standaard Pickguard verven

    Ik wil graag snel beginnen met het verven van de pickguard met modelbouw verf.

    Gewenste eindresultaat (althans, bij benadering...):



    Mijn idee is om de artwork aan te brengen en zodra dit droog is de pickguard te spuiten met blanke lak zodat de modelbouw verf er niet binnen no-time vanaf slijt. Hier heb ik een paar vragen over voordat ik begin.

    Is het verstandig de pickguard eerste te schuren of is dit niet nodig? Welke korrel?

    Welke blanke lak kan ik het beste gebruiken? Dezelfde nitro cellulose waarmee ik mijn body wil afspuiten of kan ik op de pickguard beter een andere gebruiken?

    Graag jullie adviezen/mening/tips!

  3. #3

    Standaard

    Ik zou de slagplaat zeker wel schuren. 240 Of in die richting?
    Of die nitrolak over de modelbouwlak kan? Geen idee; dat zou ik van tevoren proberen om zeker te zijn. De lakdrama's hier zijn legio.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #4

    Standaard

    Misschien heb je hier wel wat aan...

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129944

    Ik ben erg benieuwd naar je voortgang en ik kijk uit naar nieuwe foto's !

    Grtz Sonny

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2010
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Misschien heb je hier wel wat aan...

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129944

    Ik ben erg benieuwd naar je voortgang en ik kijk uit naar nieuwe foto's !

    Grtz Sonny
    Thnx!

    Zodra de witte laag er op zit zal ik nieuwe foto's posten.

    In de tussentijd ben ik een en ander aan het proberen mbt de artwork. Werken met modelbouw verf en penseeltjes geeft niet het resultaat dat ik graag zou zien dus ga vanmiddag even langs Harolds om te kijken voor verf stiften oid. Een andere optie die ik zie is stencils maken met masking foil of iets in die richting en dan spuiten maar dat is een erg precies werkje. Heeft iemand daar evaring mee?

    Op het forum van Reranch heeft een kerel templates gemaakt van de artwork in CAD. Daar probeer ik mee in contact te komen. Hopen dat hij die templates wilt delen (of wilt verkopen). Of hier misschien iemand die bij toeval zoiets heeft?

  6. #6

    Standaard

    Hey daar,

    En is het je gelukt om wat verfstiften te vinden bij Harolds?

    Je kan ook proberen om met carbon papier de tekeningen op de gitaar te krijgen. Verder denk ik dat met kwastjes het allemaal wel moet lukken maar daar moet vast wel wat oefenen aan vooraf gaan...

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2010
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Hey daar,

    En is het je gelukt om wat verfstiften te vinden bij Harolds?

    Je kan ook proberen om met carbon papier de tekeningen op de gitaar te krijgen. Verder denk ik dat met kwastjes het allemaal wel moet lukken maar daar moet vast wel wat oefenen aan vooraf gaan...
    Jazeker! Ik heb vanmiddag een en ander ingeslagen bij Harolds.

    Het zijn de acryl stiften van Malotow geworden.

    Thuis even op getest op een nitro cellulose proefstukje en het resultaat is verbluffend in vergelijking met de modelbouw verf! Geen strepen, geen relieëf, gewoon een mooi mat, egaal stuk.

    Wat betreft dat carbon papier, die insteek had ik al dus ook dat heb ik vanmiddag ingeslagen bij Harolds.

    Misschien nog een goede tip voor de zelfbouwers: Harolds verkoopt ook vellen waterproof schuurpapier tot en met korrel 1500. De vellen zijn ongeveer van het formaat A4 en kosten zo'n 30 cent per vel.

    Edit:

    Nog een foto in beter licht. Doet het Fiesta Red absoluut meer eer aan.

    Laatst gewijzigd door mvdham; 24 juli 2010 om 00:12 Reden: Foto toegevoegd.

  8. #8

    Standaard

    Mooi!

    Maar zie ik nu nog een stuk control cavity tussen de slagplaat en het gat voor de output?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2010
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Mooi!

    Maar zie ik nu nog een stuk control cavity tussen de slagplaat en het gat voor de output?
    Nope, alles past prima in elkaar! Er steekt een stuk draad van de output uit onder de slagplaat.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    vind het fiesta red mooi gelukt hoor, keep going.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top