Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
    Senior Member

Standaard akoustische gitaar voor max. 400 euro?

Hallo
    Ik wou eens uitkijken naar een akoustische gitaar, maar ik ken er helemaal niets van. Ik wou hier even raad vragen naar welk merk van gitaar ik zou moeten uitkijken voor een goede prijs/kwaliteit verhouden.
    Ik hoef geen super de luxe gitaar met mega klank, gewoon eentje om thuis te pingelen. Max budget 400 euro...

iemand tips? of is dit budget bij voorbaat te laag?
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Member

Smile

ik zou dit qua budget aandurven naar welk merk je uit moet kijken zou ik niet weten
    w.w.J.d

Standaard

Tweedehands koop je daar wel wat voor.

Maar ook nieuw.

Ik denk dan aan Eastman, Seagull, Simon & Patrick... misschien sommige Yamaha's.

Maar wat voor gitaar zoek je? Dread, Jumbo, OM?
    Deze ruimte is te huur via SignatureRent Info via SignatureRent@gmail.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanzemannetje Bekijk bericht
    Maar wat voor gitaar zoek je? Dread, Jumbo, OM?
    què
    Nogmaal, ik ken er echt niets van...voor mij zien ze er nog allemaal hetzelfde uit.
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deftone82 Bekijk bericht
    què
    Nogmaal, ik ken er echt niets van...voor mij zien ze er nog allemaal hetzelfde uit.
    Dan is het misschien handig eerst eens wat zelfstudie te doen. Ik heb hier op mijn PC daar een heel handig tooltje voor, misschien heb jij dat ook wel, en dat heet Google?
    Deze ruimte is te huur via SignatureRent Info via SignatureRent@gmail.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanzemannetje Bekijk bericht
    Dan is het misschien handig eerst eens wat zelfstudie te doen. Ik heb hier op mijn PC daar een heel handig tooltje voor, misschien heb jij dat ook wel, en dat heet Google?
    Kom op, je kunt toch niet verwachten dat iemand die denkt: 'Zou gitaarspelen iets voor mij zijn?' gelijk alle verschillen kent tussen Dreadnoughts, Grand Auditoriums, Jumbo's en OM-modellen?

-Dickhead.

@TopicStarter: Laten we eens beginnen, bij wat voor muziek wil je spelen?
    Wie zijn je voorbeelden?

Voor 400 euro kun je heel wat kopen.
    Je kan het beste naar een gitaarwinkel met een breed assortiment gaan en vragen of je het een en ander mag uitproberen.
    Het beste neem je dan een kennis mee die er wat meer verstand van heeft.
    Als je dan een gitaar van 250 euro vind, die veel beter is dan eentje van 375 euro...
    ...Neem dan vooral die van 250!

Merken waar je naar kunt kijken:
    Crafter, Ibanez, Richwood, Tanglewood...

Er zijn natuurlijk nog veel meer merken waar je naar kunt kijken.
    Staar je vooral niet blind om een bepaald type of merk, maar ga gewoon lekker uitproberen.
    Laatst gewijzigd door Portel; 22 juni 2010 om 07:35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

Senior Member

Standaard

Om misschien alle verwarring te vermijden, ik speel al enkele jaren elektrische gitaar. Vooral het hevigere metal en rock stuff (mastodon, metallica, GnR).

Ik heb thuis een hele oude (zeer slechte) klassieke gitaar met allemaal nylon snaren. Echt vreselijk qua klank maar wel leuk om wat op te "pielen".

Dus dacht ik, ik schaf mij een akoestische gitaar aan. Een die stalen snaren heeft, beter klinkt (zowel qua kleur als volume, resonantie, etc..) maar toch niet teveel kost, want mijn hoofdzaak blijft elektrische gitaar.

Wat zou ik er op spelen: de instrumentale mastodon nummers, hier en daar wat kampvuurliedjes, en misschien wat flamenco-style riedeltjes.

De enige persoon in mijn kenniskring die iets van akoestische gitaren kent, vrees ik dat ik best niet mee neem aangezien hij enkel gitaren van 100K koopt (en pas goed vindt). Ik reken dus een beetje op jullie om mij te laten leiden voor ik een winkel binnenstap en mijn oren/gevoel het werk laat doen.
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Senior Member

Standaard

Als je van die muziek houdt en akoestisch als 'bijzaak' wilt doen,
    Zou ik niet veel verder kijken dan 300 euro tweedehands.

Ik blijf bij de merken die ik heb genoemd in vorige post.
    Je kan ook kijken naar de merken die Hanzemannetje opnoemde.

Qua vorm zou ik kijken naar een Dreadnought.
    Je hebt geluk, want dat is ook gelijk de meest gebruikte, meest verkochte gitaar.

Het hoeft allemaal niet duur.
    Een goede gitaar vind je al voor zo'n 200 euro op Marktplaats!

Nog een merk waar je naar kunt kijken: Cort
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

Senior Member

Standaard

Kan je mij misschien kort uitleggen wat de verschillen zijn tussen dreadnought, jumbo etc...

Ik ben indd op zoek naar zoiets als op de foto hierboven.

Van merken hoor ik hier veel voorbijkomen: Crafter, Ibanez, Richwood, Tanglewood, Cort, Eastman, Seagull, Simon & Patrick, Yamaha's.

dat zijn er al heel wat. Iemand een gedegen mening over een van deze, of zijn ze allemaal wel ok in de prijsklasse die ik zoek?
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Standaard

Hoi ik heb een Cort Earth 100ns. Een Dreadnought model zoals dat heet.Ik ben er tevreden over.Heb hem vorig jaar gekocht bij Muzikaza en de verkoper vertelde me dat het een goede gitaar is in een mooie prijs/kwaliteit verhouding.Die van mij kostte 233 euro en dat is bij Cort al een redelijke midden klasser dus zou je voor 400euro een nog mooiere moeten kunnen krijgen.Ook mijn leraar zei dat het goede gitaren zijn.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten