Echt superknap gedaan. Als ik ga lassen dan hou ik het niet zo strak.
HULDE![]()
Echt superknap gedaan. Als ik ga lassen dan hou ik het niet zo strak.
HULDE![]()
wow, ziet er goed uit man.
heb je dat met de mig gelast?
werkt het uitgloeien in de oven ook voor rvs en aluminium?
ben zelf tig lasser en zit er ook wel eens aan te denken om zoiets te doen maar dan van rvs.
en dan de top, bottom en zij kant op hoge stroom/hoge snelheid te vloeien om weinig inbranding te hebben en dus ook minder trek.
gr daniel
Super!!!!
Je hebt zeker geen foto's van het bouwproces? Zou ik graag zien!!!
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
Even een paar vragen proberen te beantwoorden, sorry dat ik niet iedereen quote.
Op dit moment klinkt ze als een...harp, komt waarschijnlijk omdat er nog geen PU's in zitten, en de body als een klankkast werkt.
De body is idd. MIG/MAG gelast, in de volksmond ook wel bekend als co² lassen. Ik denk dat het met TIG lassen wel beter controleerbaar is, en het niet nodig is om de boel voor te verwarmen CQ uit te gloeien. RVS heb ik ook aan gedacht, maar dan zal het gewicht nog wel iets toenemen. Overigeens heb ik 'm nog niet gewogen, maar neem maar van mij aan dat het "heavy metal" is. Het is zowiezo de zwaartse gitaar die ik ooit vast gehad heb.
Foto's van het bouwproces heb ik niet zo veel, zal vanavond of morgen eens zoeken of ik nog iets kan laten zien. Het bouwproces stelt ook niet zo veel voor, 2 vlakke platen in de vorm van een Tele, en een lange strip van 40mm breed en een meter of 2 lang. Deze strip voor de zijwand in vorm walsen/buigen en die op een van de platen hechten, daarna de andere plaat erop en de neckpocket er in hechten. Dan het hele zooitje in korte stukjes her en der aflassen. Klinkt allemaal simpel, en eigenlijk is het dat ook, het is alleen de kunst alles vlak te houden, omdat de omtrek door het lassen krimpt en de binnenzijde niet.
Hmm, eigenlijk wel een mooie naam om op de headstock te zetten: Sexy motherf@#$er-CASTER
Toch nog een Quote @Barno: De actie is te hoog, als ik de hiel in zijn geheel dunner maak, wordt de actie toch nog hoger?, of bedoel je de hiel schuin afvlakken? Hat is de bedoeling dat de hals iets achterover helt (zoals bv. bij een Les Paul), nu staat hij overdreven voorover.
Iedereen bedankt voor de toffe reacties tot nu toe.
Ik weet dat de neck van een tele normaal niet onder een hoek staat, (heb hier nog 2 andere tele's staan) maar op een of ander manier vraagt de gitaar hier wel om. Misschien omdat het bovenblad een zeer lichte bolling heeft. Ook wipt de brug wat omhoog, maar dat los ik eerst wel op. Wat betreft een plaatje onder de hiel heb je helemaal gelijk, het contact vlak is dan veel groter.
Dit is trouwens alles wat ik heb van tijdens het bouwproces. Niet zo veel dus, ik vergeet altijd foto's te maken wanneer ik bezig ben.
En de neckpocket.
![]()
Prachtig, erg mooi die body! Ben erg benieuwd hoe zoiets elektrisch klinkt..![]()
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Favorieten/bladwijzers