Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Standaard

De blue alnico zit toch ook in de vox en deze versterker is toch ook 30 watt?
    Als je het gitaarvolume niet helemaal open hebt, heeft dit op het vermogen hetzelfde efect als het versterkervolume? Dus minder belasting voor de speakers, want eigenlijk wil ik niet anders zo'n lekker geluid als ik nu heb.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet (Tele) Bekijk bericht
    De blue alnico zit toch ook in de vox en deze versterker is toch ook 30 watt?
    Als je het gitaarvolume niet helemaal open hebt, heeft dit op het vermogen hetzelfde efect als het versterkervolume? Dus minder belasting voor de speakers, want eigenlijk wil ik niet anders zo'n lekker geluid als ik nu heb.
    In de Vox AC30 zitten 2 Blue's. De Blue is zelf 15 watt en door er twee te plaatsen gaat dit qua watt goed. BM is 40 watt en als je die eens lekker openzet zullen de speakers er wel aangaan. Zonde van die dure dingen lijkt me.

Senior Member

Standaard

Een AC30 komt, door zijn circuit, niet veel verder dan zijn opgegeven vermogen van 30W, clean gemeten haalt ie dat geeneens.
    Een BMSTREV. daarentegen trekt wel door tot zo'n 60-70Watt, heel ander circuit. Vergeet ook niet dat een FENDER véél meer BAS in zijn circuit heeft dan een VOX, die veel vlakker is.
    En veel laag is iets waar een lowpower speaker niet echt goed tegen kan.
    Dus een BLUE vergelijken in een Fendercircuit versus een Vox zegt niet veel.

Een BLUE kan wel wat hebben ondanks zijn 15W, de oudjes zeker, maar het blijft een dure speaker om op te blazen :-).
    Maar als het JOUW toon is, prima, spelen!

Standaard

Ik heb nu de twee blue alnico's paralel geschakeld, Mijn vraag is nu als je twee speakers gebruikt is dat niet veiliger qua vermogen dan als je één gebruikt of blijft 15 watt 15 watt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet (Tele) Bekijk bericht
    Ik heb nu de twee blue alnico's paralel geschakeld, Mijn vraag is nu als je twee speakers gebruikt is dat niet veiliger qua vermogen dan als je één gebruikt of blijft 15 watt 15 watt.
    De speaker blijft 15W, met zijn 2en 30W powerhandling.
    Paralel of serie maakt niks uit.

Senior Member

Standaard

...ehh, mijn bandmaster heeft een kleine aanpassing ondergaan en draait nu een impendantie van 16 ohm. ( ideaal om hem op 4x12 aan te sluiten )
    De aanpassing zorgt er ook voor dat de weergave van laag en hoog ( samen met het eindvolume ) hoger liggen dan de standaard masters.

Ik bedoel maar te zeggen; hoe goed ken je je eigen master?
    B.T.W.: Fender en V30 is toch wel een erg geschikt stel hoor!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Een Bandmaster heeft een total load van 4 ohm. Ze hebben er vroeger nog wel eens een backplate van een Super Reverb opgeplakt, en die gaat idd op 2 ohm. Maar een Bandmaster gaat op 4 ohm. Twee 8 ohm speakers gaat dus gewoon goed. En ik verwacht dat je met twee 15 watt speakers ook wel voldoende power hebt. Het blijft opletten, je kunt niet voluit, maar ik denk ook niet dat je dat wilt.
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toneblo Bekijk bericht
    B.T.W.: Fender en V30 is toch wel een erg geschikt stel hoor!
    kwestie van smaak, ik vind het the worst....
    Geef mij dus maar een ouwe H30(003cone) in elke Fender (of waarin dan ook).
    Een en al muzikaliteit die speakers.

Standaard

Waaraan kun je zien waneer het een 003 of andere cone is en waarom dan de 003 cone?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Jay Bekijk bericht
    kwestie van smaak, ik vind het the worst....
    Geef mij dus maar een ouwe H30(003cone) in elke Fender (of waarin dan ook).
    Een en al muzikaliteit die speakers.
    Een kwestie van smaak blijft het altijd, maar om nou te zeggen dat dit de slechste combinatie is, tja. Ik heb overigens de G12 vintage 30 er weer ingezet en weer heerlijk gespeeld gisteravond en genoten van de sound. Ik heb geen moment gehad waarvan ik dacht nee dit is het niet echt, misschien dat clean iets beter kan maar met drive en solo snijdt hij er dwars door heen in positieve zin.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnnyz Bekijk bericht
    Waaraan kun je zien waneer het een 003 of andere cone is en waarom dan de 003 cone?
    de cone-code staat gedrukt op de conus.
    De 003 is LEADconus, 75Hz en de mooiste klinkende naar mijn mening. Je vind em alleen in ouwe Celestions. HIj klinkt helder, transparante, warm en nergens een storende frequentie.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten