Ziet er goed uit, mooie top. De achterkant wordt dat dan een dunne laag mahonie?
Ziet er goed uit, mooie top. De achterkant wordt dat dan een dunne laag mahonie?
specaculair binnenkomer idd, heel strak!
de nipped binding of hoe het moge heten is very nice
@ RoelTM: nee ik ben technisch applicatiebeheerder. Ik zit dus de hele dag achter de PC. Om die saaiheid te compenseren ben ik vorig jaar maart met deze gitaar begonnen
@ Hiro: Het is echt het eerste dat ik bouw. Mijn vader doet al heel lang aan houtbewerking (instrumentbouw, maar ook scheepsbouw), dus ik heb wel veel gereedschap tot m'n beschikking. En ik heb hem natuurlijk al veel zien maken. Maar ik heb als doel gesteld deze gitaar hele zelf te bouwen. Heb wel wat foutjes gemaakt (uitgeschoten met de frees aan de binnenkant, maar dat kon ik gelukkig herstellen).
Ik heb voor de achterkant hout uit hetzelfde stuk esdoorn als dat de top nu is en die heb ik ook al gecarved. Ik moet alleen even wachten op binding die ik besteld heb en dan de rest van de spullen zodat ik hem af kan maken.
@ Cocobolo: Ja ik heb de binding overlaten steken, toen alles weggevijld en naast de fretdraad laten staan. Dat is wel goed te doen.
Ik weet nog niet hoe ik 'm ga aflakken. Het plan was om hem root beer te maken zoals deze:
Maar dit vind ik ook erg mooi:
Het wordt in ieder geval geen sunburst, want dat zie je al zoveel.
mooi die jigs! als je ze eenmaal hebt kan je ook lekker doorwerken. gemak dient de mens.
op de een of andere manier vind ik dat root beer in combi met gouden hardware al gauw te kitscherig. ziet er m.i. wat goedkoop uit. dus ik zou zeker voor die bruine kleur gaan...
Wauw, dat ziet er mooi uit allemaal.....had ik dat talent, geduld en vakmanschap maar...en welkom op het forum!
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
Favorieten/bladwijzers