Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
    Senior Member

Standaard

Heb de tremolo nog niet goed werkend; De tremolo werkt alleen op hogere vermogens (volume op of wanneer de 'speed' knop wordt verdraaid (werkt alleen kortstondig tijdens verdraaien). De opto coupler heb ik vervangen en de speed-potmeter doorgemeten. Potmeter bleek goed te zijn. Iemand suggresties? Gr. FB

Senior Member

Standaard

kijk goed al je soldeerverbindingen om de opto coupler en weerstanden naar de vibro buis na

kan ook een van die drie capsjes wezen die links van de opto coupler zitten.

een voor een vervangen of alle drie in een keer

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacky Bekijk bericht
    kijk goed al je soldeerverbindingen om de opto coupler en weerstanden naar de vibro buis na

kan ook een van die drie capsjes wezen die links van de opto coupler zitten.

een voor een vervangen of alle drie in een keer
    Soldeerverbindingen heb ik al gechecked; defect weerstand verklaard niet het werken van de tremolo bij verdraaien speed knop, of toch?

Senior Member

Standaard

Je zou ook nog de twee 25/25 condensatortjes aan de kathodes kunnen vervangen.(pen 3 en 8 van de 3e buis vanaf rechts)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matto Bekijk bericht
    Je zou ook nog de twee 25/25 condensatortjes aan de kathodes kunnen vervangen.(pen 3 en 8 van de 3e buis vanaf rechts)
    Zou ik kunnen proberen; vervang eigenlijk liever niet zo maar originele componenten als ik niet zeker weet dat het de oorzaak is!

Senior Member

Standaard

Ben heb jij toegang tot een capaciteitsmeter? Dan zou ik die keramische kaps meten. Overige weerstanden van de schakeling meten goed?
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ben heb jij toegang tot een capaciteitsmeter? Dan zou ik die keramische kaps meten. Overige weerstanden van de schakeling meten goed?
    Dag Nico,capaciteitsmeter heb ik zo niet (kan ik wel ff lenen van een kennis). kun je de waarden van de c's (en weerstanden) meten zonder ze 'los'te solderen? ps. stuur je de potmeter weer retour, de oude bleek nog goed te zijn.

Senior Member

Standaard

Niet allemaal. Maar het gaat erom of ze fors afwijken. Voor het goede moet je eigenlijk een pootje soms los halen. De reden dat ik het vraag is omdat er eigenlijk niets bijzonders zit in de tremolo schakeling.
    a) Je zou de spanning kunnen meten met de tremolo uit. Dat kan al een indicatie geven dat of de anode of de kathode weerstanden teveel off-spec zijn.
    b) Als een weerstand meer dan 15% afwijkt heb je best kans daty dat je probleem is.
    Een scope heb je neem ik aan niet dan?
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Niet allemaal. Maar het gaat erom of ze fors afwijken. Voor het goede moet je eigenlijk een pootje soms los halen. De reden dat ik het vraag is omdat er eigenlijk niets bijzonders zit in de tremolo schakeling.
    a) Je zou de spanning kunnen meten met de tremolo uit. Dat kan al een indicatie geven dat of de anode of de kathode weerstanden teveel off-spec zijn.
    b) Als een weerstand meer dan 15% afwijkt heb je best kans daty dat je probleem is.
    Een scope heb je neem ik aan niet dan?
    Nee, heb ik helaas niet. bedankt voor je input; ga er binnenkort maar eens mee naar die kennis van mij. Die heeft wel een scoop etc. Die heeft het alleen niet zo met oude componenten en zal de cc weerstanden zo vervangen door metaalfilm en e elko's door nw etc. Dus daar moet ik wel bij blijven haha..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fenderben Bekijk bericht
    Nee, heb ik helaas niet. bedankt voor je input; ga er binnenkort maar eens mee naar die kennis van mij. Die heeft wel een scoop etc. Die heeft het alleen niet zo met oude componenten en zal de cc weerstanden zo vervangen door metaalfilm en e elko's door nw etc. Dus daar moet ik wel bij blijven haha..
    Dat zou ik zeker doen!!!!!
    Nico

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten