Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 57 van 72 EersteEerste ... 747555657585967 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 561 t/m 570 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Hey yek,
    Er is wel degelijk een flink vercshil tussen 2 mono hires cabs en stereo lowres cab.....ik vind dan de 2 mono hires cabs echt veel meer body en direkter klinken.....
    Komt dat niet uitsluitend door het extra volume (vanwege samenvoeging van twee directe paden)? Toen ik de volumes gelijk schakelde (level -6dB omlaag in beide mono cabs), klonk het niet anders dan met de stereo cab.
    Kan me natuurlijk vergissen, dus ik ga 't opnieuw testen. Thanks voor je snelle antwoord.

EDIT: nogmaals getest, en na volumecompensatie hoor ik geen verschil.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 22 februari 2010 om 23:37
    Alexander van Engelen

Standaard Eindelijk!!!

Na veel lezen in dit en andere fora is het eindelijk zo ver!

Ik heb de Axe-FX ultra besteld !!!!

Zelf ga ik hem initieel gebruiken met een Ernst Fliek Traveler power-amp, 2 thiele road-ready cabinetjes en een Line6 FBV floor board.

Nu hoor ik je denken.. Maar dat kan helemaal niet, dat van line6. In mn huidige set gebruik ik die namelijk ook al. 'k heb het protocol ervan uitgepluisd en een printje ervoor gemaakt dat het vertaald naar midi.

Als de Axe-FX binnen is, volgt er meer....
    Vincent

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd!

Wat ik graag wil weten is hoe dat printje is opgebouwd?
    Zitten er nog IC's op of gewoon de draadjes anders aansluiten naar een 5 pol DIN stekker...?

Slim bedacht

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincentvdlocht Bekijk bericht

Zelf ga ik hem initieel gebruiken met een Ernst Fliek Traveler power-amp, 2 thiele road-ready cabinetjes en een Line6 FBV floor board.

Hey Vincent, ik ben benieuwd naar je (live)ervaringen met de Traveller. Deze eindtrap gebruik ik zelf namelijk ook al vele jaren. Een absolute topper i.m.o. Ik ben benieuwd hoe hij het doet met deze hign-end modeler. Keep us posted!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

Senior Member

Standaard

proficiat! Als je m'n tipspagina leest, dan ben je helemaal voorbereid. :-)

Nu hoor ik je denken.. Maar dat kan helemaal niet, dat van line6. In mn huidige set gebruik ik die namelijk ook al. 'k heb het protocol ervan uitgepluisd en een printje ervoor gemaakt dat het vertaald naar midi.

Laatst gewijzigd door Yek1; 24 februari 2010 om 14:53
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee Bekijk bericht
    Hey Vincent, ik ben benieuwd naar je (live)ervaringen met de Traveller. Deze eindtrap gebruik ik zelf namelijk ook al vele jaren. Een absolute topper i.m.o. Ik ben benieuwd hoe hij het doet met deze hign-end modeler. Keep us posted!

Dat is op te lossen. Jullie geluidsman heeft gevraagd of ik als back-up wil dienen voor hem als hij niet kan. (De wereld is niet zo groot)
    Vincent

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Gefeliciteerd!

Wat ik graag wil weten is hoe dat printje is opgebouwd?
    Zitten er nog IC's op of gewoon de draadjes anders aansluiten naar een 5 pol DIN stekker...?

Slim bedacht
    Op het printje zitten meerdere IC's. Het protocol van de FBV is heel anders dan midi. Het enige dat gecommuniceerd wordt is de stand van de knoppen, ledjes en display. Er zit dus helemaal geen kennis van CC, PC of andere midi dingen in de FBV. Dat wordt nu opgelost in een extra microcontroller.

Ook zit hier USB op, en ik ben aan 't kijken of ik er ook USB-audio op kan zetten i.c.m. de spdif I/O om te kunnen re-ampen en/of direct opnemen.
    Vincent

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Komt dat niet uitsluitend door het extra volume (vanwege samenvoeging van twee directe paden)? Toen ik de volumes gelijk schakelde (level -6dB omlaag in beide mono cabs), klonk het niet anders dan met de stereo cab.
    Kan me natuurlijk vergissen, dus ik ga 't opnieuw testen. Thanks voor je snelle antwoord.

EDIT: nogmaals getest, en na volumecompensatie hoor ik geen verschil.
    Hahaha , das een leuke....dan heb ik je vraag compleet verkeerd begrepen hahaha
    Inderdaad , zoals jij het zegt , is er naar mijn mening amper verschil .....

Ik dacht dat je bedoelde : een Highres (1024) cab tegenover een stereo Lowres (512) cab....

Ik ben niet zo technisch mbt dit soort dingen maar toen ik de Axe kocht , had Cliff alleen maar 512 res cabs...om in te laden...jongens die dus mono cabs hadden van 1024 , moesten het spiltsen in 2x 512.....

maar goed, we zijn weer in het zelfde story.....Go AXE FX

Senior Member

Standaard

Dat is op te lossen. Jullie geluidsman heeft gevraagd of ik als back-up wil dienen voor hem als hij niet kan. (De wereld is niet zo groot)
    De wereld is klein... dat blijkt... Nu maar hopen dat hij snel een keer niet kan als jij de Axe hebt. Zou ik supertof vinden als ik hem dan een keer zou kunnen checken. Ben al heel lang nieuwsgierig/benieuwd naar de Axe, maar heb me tot nu toe steeds weten te bedwingen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

Standaard instellen volumes

Wat is jullie visie op het instellen van de juiste volumes m.b.t. het voorkomen van clippen? Ik ben zelf geneigd om in het amp-block het level op 0 dB te houden, en in de output mixer van de patch het level terug te schroeven tot -6 dB of nog lager (afhankelijk van het type versterker), zodat het uitgangs-signaal niet gaat clippen.

Theoretisch zou je het zelfde effect moeten krijgen als je de output op 0dB houdt, en in de amp sim het level op -6 dB zet, maar in praktijk blijkt dat toch een ander geluid te geven. Persoonlijk vind ik een amp sim op 0 dB beter klinken. Zou het iets te maken kunnen hebben met ‘de speaker op z'n donder geven’, ofwel de speaker met een zo'n hoog mogelijk volume voeden? Of werkt zoiets niet in de digitale wereld?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en mening.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten