Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75 Bekijk bericht
    Ik heb ook zo'n Yamaha CPX. Al jaren. Het is niet het beste wat er te krijgen is kwa klank en bespeelbaarheid, maar zeker niet het minste. Het is in mijn ogen een echt werkpaard. Degelijk, betrouwbaar, goed spul voor het geld. Voordeel is dat ze het ook erg goed doen op het podium. Ik treed er heel veel mee op, en ik heb nog nooit last van rondzingen of wat dan ook gehad. Ook zonder "dop"

Vorige week nog weer bij een open podium achtig iets geweest.
    Daar staan dan van die beginnende gitaristen met een richtmicrofoon voor het klankgat omdat ze een gitaar zonder element hebben. Het werkt wel, maar handig is het niet. Waar ik het dus in ieder geval NIET mee eens ben is dat je beter kunt beginnen met een gitaar zonder element. Tuurlijk, een mooie, goede dure akoestische gitaar zal zonder element vast beter klinken dan één met, maar denk ook aan het praktisch nut. Als je zo'n gitaar éénmaal hebt komt er ook een moment dat je er mee het podium op gaat. Als is het maar voor het "stukje" op de bruiloft van je nicht voor mijn part. En dan is het gewoon verrekte handig dat je hem zo hopla in kunt pluggen...

Deze heb ik:
    http://www.thomann.de/nl/yamaha_cpx500_bk.htm

Duurdere variant met solid bovenblad:
    http://www.thomann.de/nl/yamaha_cpx900_mbl.htm
    Echt heel erg bedankt! , dit heeft mij echt overtuigt.
    Ik begon eerst echt te twijfelen, want ik weet al zeker dat ik gitaar ga spelen & blijf spelen.. De piano is net HET toch net niet.

Alleen is de kleur kiezen nogal moeilijk, of het wordt gewoon Natural of Mocha Black..

Nogmaals Bedankt!

Standaard

Hallo JustWilliam,

ook ik ben met mijn zoon de laatste paar jaar op onderzoek uit geweest voor een goede gitaar. Wat hier gezegd wordt kan ik alleen maar beamen. Pin je niet op een merk vast, maar ga naar een zaak met veel keus. Als het kan neem je iemand mee met ervaring.
    Ga in die zaak of zaken gewoon proberen welke jou het beste aan staat. Bij een goede zaken mag je gewoon uitproberen en krijg je een goede uitleg, want ze weten dat je er jaren plezier aan moet kunnen beleven. De vraag wat een goede zaak is kun je hier op het forum wel vinden.

Ik weet niet waar je woont, maar in Wezep bij Zwolle zit Souman. Daar hebben wij nu 2 gitaren gekocht (een Ibanez en een Cole Clark) en met een heel prettig gevoel. Daar hebben ze ook Yamaha, Martin, Seagull, Santa Cruz enz. Voor elk budget wat wils, want ze hebben er honderden hangen. Daar kun je alle gitaren voelen, proberen en horen. Een andere goede zaak is Kees Dee in Amersfoort, daar hoor ik vel goeds over, en ook in Den Haag zit schijnbaar een goede. De naam ben ik even kwijt.

Dus niet overhaasten, trek er een tijd voor uit en ga proberen. Ook al is het budget onbeperkt, het is en blijft zonde als je na een paar weken spelen merkt dat je toch de verkeerde hebt gekocht. Juist als het een kado is ;-)

Gr. Erik

Standaard

Dag ekopp

Vandaag ben ik bij Big One Music B.V. in Zwolle geweest, samen met een vriend die al 4/5 jaar gitaar speelt en dus ook redelijk wat ervaring heeft.

Daar heb ik echt heel veel gitaren uitgeprobeerd, en toevallig stond de CPX 900 daar ook. Vooral omdat hij een dunnere hals heeft dan de meeste gitaren vind ik hem veel fijner spelen.

Unplugged geeft het echt mooi, diep & warm geluid , plugged is het iets minder maar alsnog klinkt het prachtig.

Voor mij stak de CPX 900 toch echt boven alle gitaren uit, niet alleen omdat ik Yamaha misschien overschat. :P

Ik ben echt iedereen dankbaar die mij hulp, tips ect. gegeven hebben
    Anders was ik misschien zomaar een winkel in gegaan en zonder na te denken een gitaar hebben gekocht..

Over 2 weken ga ik pas echt een gitaar op halen (voor de vakantie), zodat ik dan in de vakantie kan oefenen , ondertussen ga ik nog natuurlijk nog bij verschillende winkels langs om meer uit te proberen.
    Laatst gewijzigd door justwilliam; 8 februari 2010 om 21:44

Standaard

Graag gedaan en al vast heel veel plezier er mee.

Wat ik in die korte tijd heb geleerd is dat je een gitaar koopt op gevoel. Wat voor de 1 heel mooi is, is voor de ander weer minder. Een gitaar moet je liggen, goed aanvoelen, jouw gevoel voor warmte en klank kleur hebben.

Probeer ook een gitaar te vinden die plugged naar jouw smaak is, want straks wil je wat opnemen of wil je een versterker er aan hangen en dan twijfel je misschien aan je keuze.
    Het is heeeeel moeilijk, want er is zo veel keus. Maar beter te lang geprobeerd dan te kort.

Heel slim om nog een paar winkels af te gaan om de diverse aanbevelingen eens te horen. Kijk ook even wie de beste service heeft, gratis servicebeurt voor afstellen, garantie, gratis tas, enz.

Succes.

Gr. Erik

Senior Member

Standaard

Mooie keuze, cd CPX 900. Top van het gamma, en de kwaliteit van de productie bij Yamaha is standaard al goed.

Veel plezier ermee!
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

Standaard

Het is uiteindelijk toch iets anders geworden!

Cole Clark FL2AC, was iets prijziger maar klinkt veel en veel beter. (Volledig solid) http://www.coleclarkguitars.com/imag...2BUNYASide.jpg
    Daarbij nog een leuke versterker uitgezocht.

Alleen wat m'n probleem nu is, ik krijg zo snel last van m'n vingers
    Is dit normaal wanneer je begint ?

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justwilliam Bekijk bericht

Cole Clark FL2AC, was iets prijziger maar klinkt veel en veel beter. (Volledig solid) http://www.coleclarkguitars.com/imag...2BUNYASide.jpg

ja dat is heel normaal. ook als je langer speelt, maar in een week veel meer speelt dan normaal krijg je last.

na een paar maandjes heb je een mooi eeltlaagje, hangen er velletjes en op goeie dagen zie je zelfs de snaar in je vingertop gegraveerd staan
    Gear
    Semi-akoestische Ibanez V-70
    Elektrische Epiphone Les Paul Special II
    Versterker Fender Frontman 15g

Senior Member

Standaard

Je moet weten dat op dit forum zelfgemaakte foto's altijd erg gewaardeerd worden!;-)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justwilliam Bekijk bericht

Dat is zeer normaal, gitaar spelen is oefenen en nog eens oefenen en in het begin afzien zere vingers horen daar zeker bij.
    Verder proficiat met je keuze, de Cole Clark Fat Lady is een der beste podium gitaren samen met Maton alleen is die laatste flink duurder zonder echt veel beter te zijn,een klein beetje beter misschien wel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lykke Bekijk bericht
    ja dat is heel normaal. ook als je langer speelt, maar in een week veel meer speelt dan normaal krijg je last.

na een paar maandjes heb je een mooi eeltlaagje, hangen er velletjes en op goeie dagen zie je zelfs de snaar in je vingertop gegraveerd staan
    Ohh fijn om te horen , af en toe hoor je schuil geluid omdat ik verkeerd druk ofzo..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Je moet weten dat op dit forum zelfgemaakte foto's altijd erg gewaardeerd worden!;-)
    Volgende keer maak ik een foto :d

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten