Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 94

Standaard

En wat gebeurt er met:
    - 2 en 3 verbonden
    én
    1 aan ground?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    En wat gebeurt er met:
    - 2 en 3 verbonden
    én
    1 aan ground?
    Ik zat net even te testen en dacht, de dist. maakt gebruik van een buizen voor, dus als ik hem nu mid+1 voor clean tube zet en daarbij 2+3 aansluit, dan doet de dist het wel, maar brandt ook nog het lampje voor clean tube. De distortion doet het wel!

zal met jouw suggestie de dist het wel doen, maar het lampje van de clean uit zijn?

edit, dit je stelde dus voor wat ik geprobeerd had.
    Laatst gewijzigd door Ibanez666; 22 januari 2010 om 19:20
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Realeigo Bekijk bericht
    Ik gok dat je op het 2se kanaal moet zijn en dan het distortion kanaal aan moet zetten.
    Dat dacht ik zelf dus ook, leuk om het nu te lezen

Standaard

De distortion klinkt best lekker. Hij is geschikt voor blues en rock, dan houdt het wel op. Het karakter neigt wat naar Marshall.
    De chorus is niet instelbaar en klinkt mild en de reverb is wel instelbaar en klinkt erg goed. Ik vind het cleane full tube kanaal het mooiste, maar de distortion is ook zeer bruikbaar. Alleen nog even testen met mn MI Audio Blues Pro

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Ok, ik heb het schema binnen (12 paginas) en met behulp van het schema van de footswitch heb ik nu ook het volledig buizen clean kanaal kunnen testen (lekker!)

Alleen lukt het me niet het distortion kanaal aan te krijgen. Ik heb wel een keer het rode lampje zien branden dat bij het distortion kanaal hoort, maar toen brande ook nog steds het lampje van het eerste cleane kanaal en dat was ok het kanaal dat aan stond.

Kan iemand mij aan de hand van het schema vertellen welke connectie(s) ik moet maken om het distortion kanaal aan te krijgen?

zoals hij nu getekend is, is je distortion uit en tussen pin contact 2&3 dmv een schakelaar verbinding te maken gaat hij aan.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    De distortion klinkt best lekker. Hij is geschikt voor blues en rock, dan houdt het wel op. Het karakter neigt wat naar Marshall.
    De chorus is niet instelbaar en klinkt mild en de reverb is wel instelbaar en klinkt erg goed. Ik vind het cleane full tube kanaal het mooiste, maar de distortion is ook zeer bruikbaar. Alleen nog even testen met mn MI Audio Blues Pro
    Was dus al gelukt, ik had je schema even gekopieerd en in paint even groter gemaakt en dat kostte me wat tijd. Nou ja het is gelukt dus

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Was dus al gelukt, ik had je schema even gekopieerd en in paint even groter gemaakt en dat kostte me wat tijd. Nou ja het is gelukt dus
    Yep, maar omdat de dist ook een buizen preamp gebruikt, moest ik ook nog de versterker eerst naar clean 2 schakelen (clean 1 = transitor preamp, clean 2 = buizen preamp)

Ik kan nu wel mooi het verschil horen tussen een hybride en full tube amp (kanaal 1 en 2). Ik moet zeggen dat de hybride veel netter klinkt en de fulltube veel levendiger. De hybride gaat pas echt lekker klinken als hij hard staat en de eindbuizen hard moeten werken, het geluid wordt dan echt veel mooier in tegenstelling tot de transistoramps die ik heb gehad. Als ik het cleane full tube kanaal flink open zet krijg ik een oude Led Zeppelin/Deep Purple achtige rock sound.
    Het distortion kanaal klinkt echt als een mid jaren 80 bak. Niet al te veel gain een beetje ala AC/DC, misschien iets meer (nog niet op hoog volume getest). Hij reageert ook prima op een volumeknop (gebruik ik wel nooit, maar het zegt wat over de amp)
    Ik ben tevreden over de eigenmerk speaker die erin zit, maar ga natuurlijk ook wel even testen met mn eigen cabinets. Bestaan er trouwens speaker kabels met aan de ene kant een jack en aan de andere kant een XLR? Want dat is wat er volgens mij in moet in de amp.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Dat weet ik niet maar, als je een stuk 8 aderig snoer zoekt met daarom heen een aarde mantel/ afscherming dan moet je het maar zeggen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Dat weet ik niet maar, als je een stuk 8 aderig snoer zoekt met daarom heen een aarde mantel/ afscherming dan moet je het maar zeggen.
    Ik was wel van plan om een switch te maken, als de koop van dezelfde amp+switch in Hongarije doorgaat heb ik straks immers ook twee van deze amps. Ik heb net wel een XLR male met mono jack gevonden op ebay

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Mocht je het nodig hebben zeg je maar hoeveel meter je wilt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten