Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 19 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 188

Discussie: Bling King

  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    thx all ! dit soort commentaren keeps me going, en dat is nodig want mijn afwerking haalt zeker nog niet het niveau van sommige houtwizzards hier op het forum. Dat is iets waar ik soms mee zit omdat de ontwerpen en uitwerking (waar ik wel fier op ben) bij sommigen mss verwachtingen schept van afwerkingsniveau van Gretsch en co, en dat is niet zo. het gaat wel steeds beter.

    De inlay: is gedaan zoals de block inlay van een gibson: die zijn ook idem van grootte in groepjes van 2 of 3. wel na fret 12 bij mij zelfde maat. Op de plantekening enkele pagina's terug zie je het beter. Als ie gefret is, gaat het volgens mij wel goed uitkomen. zoals ik al zei: wel spijt dat ik geen ebben toets heb gemaakt voor deze. Als de body echt goed lukt, zal ik waarschijnlijk later nog een nieuwe hals maken met ebben toets.

    at tidalwave sb: was dat niet die link waar ze een prefab sparkle plaat monteerde op de body? Ik heb die sparkle eigenlijk aangepakt zonder veel studiewerk, beetje op het gevoel. wel teststukje gemaakt. en je komt toch veel te weten door het werkelijk te doen. zo las ik hier en daar dat je best eerst je body in zilver spuit. Ik ben blij dat ik dit niet gedaan heb. dan zou je nl veel slechter zien of de sparkles goed gespreid en dekkend liggen.
    Laatst gewijzigd door barno; 18 januari 2010 om 00:56

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    tja zo'n sparkle is toch een heleboel lakken, dus weinig vooruitgang zichtbaar op foto's, toch een poging: op de headstock begint het nu echt wel in de buurt van egaal te komen. De body loopt nu iets achter.



    voor de inlay: heb met fijn ebbenpoeder hier en daar wat kleine kiertjes gevuld, dat werkt tot mijn opluchting heel goed. Het schuurpoeder van wengé is veel te licht van kleur.


  3. #83

    Standaard

    Ziet er goed uit!
    Mij is ook opgevallen dat in het zaagsel en schuursel van wenge het lichtere spul sterk overheerst. Toch vind ik wenge tot dusver door zijn grilligheid wel vergevensgezind als het om kleine vullinkjes gaat. Maar randjes rond inlays zijn wel een ander verhaal, denk ik.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    vandaag weer wat gladder.


  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    guttlin headstock, tevens UFO lanceer-platform?
    mooie foto.

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    vandaag hals min of meer afgemaakt: lak en stain afgeschuurd (wat een werk!), in olie gezet, de hoogste inlay ingelegd, geradiussed van 12 naar 9 inch en frets derin geklopt. logo zit er ook al op onder enkele laklagen.

    filmke zegt niet veel want sparkles doen het beter met kunstlicht maar soit: for what it's worth, moet wel nog wat laklagen en polish
    http://www.youtube.com/watch?v=oBzHLHqo67w

    nog wat pics



    en maar lakken...




  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Zo te zien heb je nog wel wat laklagen te gaan ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  8. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Veel kritischer dan dit kun je het ook niet laten zien, dunkt me. Dapper dat je het zo durft te delen
    Zen en de kunst van het lakken Ik ga er binnen niet al te lang ook weer aan moeten geloven.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Ik zou die body lak nu minstens 2 weken laten uitharden.
    Dan schuren en terug aan de slag....
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Veel kritischer dan dit kun je het ook niet laten zien, dunkt me. Dapper dat je het zo durft te delen
    Zen en de kunst van het lakken Ik ga er binnen niet al te lang ook weer aan moeten geloven.
    er moeten idd nog heel wat lagen op, maar als je had gezien vanwaar ik vertrok (pakweg een stevig Alpenmassief) zit ik nu toch al een eind op goede weg (ik schat net voorbij de glooiingen van Zuid Limburg) Op naar het Vlakke Land richting zeetje

    edit: at hilko, ja dat zou optimaal zijn, maar ik moet 'm af hebben voor 11 februari. dus thight schedule Ik laat wel af en toe een dag tussen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top