Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 27 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 266
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibanez260 Bekijk bericht
    Kan die echt clean blijven als je boven je drummer moet komen??
    De drummer is 4 jaar oud
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

Gezocht: Pedalenspul :-)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Magic Bean Bekijk bericht
    De drummer is 4 jaar oud
    maar ik bedoel, stel dat het een echte drummer is, kan die dat dan wel?

en nog een vraagje, maar kan voor jullie misschien heel belachelijk klinken,
    maar kan je der dan ook geen cabinet op aansluiten waardoor je het volume laag houdt op je versterker maar door die speakerkast veeeel luider klinkt??
    Laatst gewijzigd door ibanez260; 19 september 2009 om 11:07
    oh ö

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibanez260 Bekijk bericht
    maar ik bedoel, stel dat het een echte drummer is, kan die dat dan wel?

en nog een vraagje, maar kan voor jullie misschien heel belachelijk klinken,
    maar kan je der dan ook geen cabinet op aansluiten waardoor je het volume laag houdt op je versterker maar door die speakerkast veeeel luider klinkt??
    Hallo.

Ik ben net terug van een optreden voor RTVNoord, live op de zender bij een motorclub in Finsterwolde... Bas, twee keer gitaar en drums, met een beetje uitversterking, in de open lucht. Stevige rock, maar geen probleem. In de wat rustiger nummers kan het cleane kanaal het prima aan, maar ik speelde alleen op de 2e kanaal, gain half open en mastervolume redelijk open en verder alles regelen met mijn Telecaster. Heerlijk geluid en hard genoeg. Iedereen blij...! Laatst ook gespeeld in een feesttent met PA en monitor en er toen een 2x12 V30 cab aangehangen. Ook geen probleem.
    Kortom, volgens mij kan het, maar het hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden....

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Hallo.

Ik ben net terug van een optreden voor RTVNoord, live op de zender bij een motorclub in Finsterwolde... Bas, twee keer gitaar en drums, met een beetje uitversterking, in de open lucht. Stevige rock, maar geen probleem. In de wat rustiger nummers kan het cleane kanaal het prima aan, maar ik speelde alleen op de 2e kanaal, gain half open en mastervolume redelijk open en verder alles regelen met mijn Telecaster. Heerlijk geluid en hard genoeg. Iedereen blij...! Laatst ook gespeeld in een feesttent met PA en monitor en er toen een 2x12 V30 cab aangehangen. Ook geen probleem.
    Kortom, volgens mij kan het, maar het hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden....

Gr. C.
    ok das min of meer een antwoord op mijn vraag, want het enige wat mij er van weerhoud om hem te kopen, is het feit dat hij op het maximum misschien niet clean kan blijven op het cleankanaal
    oh ö

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Ik heb de top getest met 2 Blackstar cabinetjes, oftewel, de mini-full-stack....

Betere resultaten bereik je met de Pedaalvorm in combinatie met bijvoorbeeld een Epiphonetopje van 5 watt.
    Ten eerste kun je op het pedaal beide kanalen oversturen, wat ik handig vind, en het volume van de top is harder. Je hebt dan 3 kanalen....het clean van de top, en 2 overstuurde kanalen. Afijn, dat is mijn mening.
    Even een schopje. Heeft de HT-5 net als de HT Dual ook een donkerder gevoiced leadkanaal ivm het clean kanaal?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Even een schopje. Heeft de HT-5 net als de HT Dual ook een donkerder gevoiced leadkanaal ivm het clean kanaal?
    Laat ik daar dan even op antwoorden

Ik vind het lead kanaal niet zozeer donkerder gevoiced, het klinkt wat compresseder en heeft wat meer nadruk op het mid. Ietsjes hoog af is wel te merken, maar niet meteen als super donker te classificeren, vind ik. Heeft wel echt een bak meer gain dan het cleane kanaal.

Interesse?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Laat ik daar dan even op antwoorden

Ik vind het lead kanaal niet zozeer donkerder gevoiced, het klinkt wat compresseder en heeft wat meer nadruk op het mid. Ietsjes hoog af is wel te merken, maar niet meteen als super donker te classificeren, vind ik. Heeft wel echt een bak meer gain dan het cleane kanaal.
    Ik heb dus 2 jr geleden de combi van een HT Dual en een Epi VJH gehad, en ik zou de voicing wel als donkerder omschrijven.
    Ik sta weer op het punt om dezelfde combi te nemen, of voor de HT 5 te gaan.
    Vandaar mijn vraag.
    Het is net wat Marc Odijk zegt, het crunch standje op het clean kanaal is errug prettig, en die mis ik dan wel op een HT 5. Dan maar het leadkanaal op crunch instellen en een pedaaltje ervoor. De Epi heeft wel meer headroom, maar dat vond ik thuis nog te hard gaan.

Interesse?
    Mocht het de HT-5 worden, dan zal het de head versie zijn. Ik heb hier 2 1x12" kasten staan met een G12T-75 en een oude G12M-25.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 6 januari 2010 om 23:44

Senior Member

Senior Member

Standaard

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131187

Review van mijn HT5C'tje

Ik moet zeggen, Met 10 inch lijkt het een strak opdondertje, en het laag is ook strak, maar je hebt wel VEEL laag... de hele vloer trilt mee bij een E-akkoord. Ik lach mezelf de tyfus. Mn onderburen niet.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Standaard

Ziet er aardig uit die nieuwe reeks.
    Ik heb een HT-5 gehad en was er erg van gecharmeerd, helaas heeft ie het maar 2 gigs uitgehouden (we spelen met in-ear) ik heb em toch iets teveel op zijn donder moeten geven.
    Misschien dat een 20-watter het langer uithoudt...
    Hopen dat de prijzen een beetje in de buurt van de HT-5 blijven.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten