Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 188

Discussie: Bling King

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Je durft wel

    Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. Ik ben niet gek op sparkles (en, nee hou ik niet van BoneyM ) maar dit is wel zeer apart.
    Kun je die sparkles weer goed uit die f-hole krijgen? Ik heb ze laatst afgesloten met ballonnen. Een ballon er in, opblazen en het gat is dicht. Toen alles klaar was lek geprikt en er uit gehaald. (condooms zouden denk ik ook wel werken maar zijn veel duurder )
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht

    Kun je die sparkles weer goed uit die f-hole krijgen? Ik heb ze laatst afgesloten met ballonnen. Een ballon er in, opblazen en het gat is dicht. Toen alles klaar was lek geprikt en er uit gehaald. (condooms zouden denk ik ook wel werken maar zijn veel duurder )
    wat een fantastisch idee! spoot je met nitro of waterbasis spul?
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    Het is natuurlijk een thema gitaar. Ik ben zelf nogal anti bling, maar dit is anders voor mij . Ik heb het f-gat heel goed gevuld met papier en karton, maar hey, wat een goed idee van die ballon!! ga ik onthouden.
    Is trouwens een van de moeilijke zaken: ik wil ook sparkles op de binnenranden van het f-gat.

    cheers, barno
    Laatst gewijzigd door barno; 9 januari 2010 om 13:26

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    wat een fantastisch idee! spoot je met nitro of waterbasis spul?
    Geen van beide. Ik heb het eerst gebruikt voor de Vernipor poriënvuller (dat spul is nogal dun) en daarna gespoten met acryl.

    Die acryl was trouwens geen succes dus die heb ik later weer afgeschuurd en vervangen door politoer
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Ziet er goed uit.

    Ik wil binnenkort ook eens proberen om een tele met sparkles te finishen. Op www.stilleven.com heb ik sparkle-spuitbussen gevonden (verkopen ze ook bij de Praxis), zij het in beperkte kleuren.

    Maare, ben benieuwd naar het resultaat van de Bling King, zeer zeker weer eentje om te volgen

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    enkele blanke laklagen verder, maar nog long way to go. Ik probeer wat foto's te trekken maar bling gedoe is niet makkelijk te "pakken" op foto.

    ik zet twee keer per dag een dikke laag. Eens de lak droog, borstel ik over de body, er komen dan steeds nog wat glitters los, maar naargelang meer lagen, minder en minder.

    En voor de mensen die dit eventueel ook willen doen, let op, ik probeer hier ook maar uit wat ik denk dat ok is. don't have a clue. tot nu toe ziet het er veelbelovend uit maar we zullen zien binnen enkele weken of het aanvaardbaar is.





    "het reliëf" op foto zetten lukt me niet goed

  7. #17

    Standaard

    Ik dacht ook ergens een bouwverslag van iemand te hebben gezien die de glitters vlak (of vlakker) schuurde...
    Kan dat, en is dat een idee?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ik zie vooral 'heeeel veeeel' relief

    Ik was ook al aan het denken over schuren, maar ja, dan krijg je half weg geschuurde sparkles, mss niet zo'n goed idee...

    Een ideetje: na het aanbrengen van de sparkles eerst met zwaar verdunde lijm alles goed insmeren, tot onder de losse deeltjes, dan met een grote betonplex plaat de gitaar helemaal inklemmen en zo een paar dagen laten staan zodat de houtlijm gedroogd is. Daarna losmaken en nog een paar dagen laten staan, omdat onder de betonplex nooit alles helemaal droogt.

    Dan vlak schuren, niet teveel, en dan pas beginnen lakken.


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Het lijkt mij juist geen kwaad kunnen om het reliëf er uit te schuren, zolang je maar niet door de gehele sparkle laag heen gaat. Glitteren doet het toch wel, daarbij zitten alle glitters zo chaotisch op/onder/naast elkaar dat half weggeschuurde glitters toch niet opvallen.

    Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken..?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Ik heb ergens gelezen dat je de sparkles met je hand vlak kan strijken als de lak een beetje is aangedroogd. Welke lak gebruik je? Als je nitro gebruikt is het misschien handig eerst sanding sealer te gebruiken dit heeft een groter vullend vermogen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top