Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 19 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 188

Discussie: Bling King

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard Bling King

    Deze body en hals heb ik gemaakt als tweeling van de Thin King Deluxe, dus bouwproces is in dat topic te vinden.

    Dit is wat het was:









    en dit gaat de richting uit die ik voor deze Bling King koos:





    Ik zou er een B5 op willen zetten maar daar zijn momenteel de nodige fondsen niet voor beschikbaar. Dus waarschijnlijk the usual stoptail.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    7.124

    Standaard

    Het eerste wat in me op komt is ZZtop eigenlijk :P Apart model en dan dat glitter er zo bij.
    Je moet er van houden maar het ziet er wel leuk uit.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Hahaaaaaaaaaaaa een sparkle! Cool. Ben zeer benieuwd.
    EDIT: hoe heb je de sparkles "eropgezet" en wat voor sparkles zijn het eigenlijk?
    Laatst gewijzigd door JacquesLeDick; 8 januari 2010 om 19:56
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Goed man, dit wordt super! Maar wel een hele hoop lak erover voordat ie helemaal glad is.

  5. #5

    Standaard

    Ha, dan toch!
    Lijkt me een hele mooie aanvulling van de bestaande lijn.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Hahaaaaaaaaaaaa een sparkle! Cool. Ben zeer benieuwd.
    EDIT: hoe heb je de sparkles "eropgezet" en wat voor sparkles zijn het eigenlijk?
    vrij grote sparkles, merk Idea. voordeel: grote sparkles,dus veel schittering, nadeel: bobbelig natuurlijk.
    In de blanke lak gestrooid (en geblazen), daarna licht met een roller over om wat aan te drukken. dan nog es gefixeerd met blanke laag. moet hier en daar nog licht bijgesparkeld worden, doe ik in een volgende laag.
    Dan moeten er idd heel wat blanke lagen over om het reliëf weg te werken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    OMG

    Heftig...

    Gewoon om het te hebben zou ik het ook wel eens willen proberen ...

    Kan je het lakproces goed documenteren? zo met fotootjes met scheerlicht en zo, daar ben ik wel benieuwd naar, hoe dat er van onder de lak uitkomt.

    Misschien eerst een paar lagen met de rol erop zetten, dat is dikker dan spuiten.

    Laat maar komen !i!


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.753

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    OMG

    Heftig...

    Gewoon om het te hebben zou ik het ook wel eens willen proberen ...

    Kan je het lakproces goed documenteren? zo met fotootjes met scheerlicht en zo, daar ben ik wel benieuwd naar, hoe dat er van onder de lak uitkomt.

    Misschien eerst een paar lagen met de rol erop zetten, dat is dikker dan spuiten.

    Laat maar komen !i!


    s.
    kijk eens op TDPRI.com staan meerdere van deze topics,uit den treure behandelt ergens begin vorig jaar geloof ik zo...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    OMG

    Heftig...

    Gewoon om het te hebben zou ik het ook wel eens willen proberen ...

    Kan je het lakproces goed documenteren? zo met fotootjes met scheerlicht en zo, daar ben ik wel benieuwd naar, hoe dat er van onder de lak uitkomt.

    Misschien eerst een paar lagen met de rol erop zetten, dat is dikker dan spuiten.

    Laat maar komen !i!


    s.
    Check eens op TDPRI de draadjes van Buckocaster. Compleet maf !

    OT: Sparkles suit the Thin King very well ! Me like a lot ! Brian Conolly van The Sweet en Dave Hill van Slade zouden onmiddellijk bestellingen geplaatst hebben
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    ik ben ook es gaan kijken op tdpr. had ik beter eerder gedaan. Maar in dit topic zie je heel goed het proces en die gast doet het juist op dezelfde manier als mij. Er staat mij wel nog een nachtmerrie qua lakken te wachten maar dat had ik zelf ook al verwacht.
    Ik kan nu even niet verder. Ik moet nog portie flakes kopen omdat ik hier en daar op de radius van de body nog wat moet bijstrooien.
    Ik wil trouwens ook de headstock doen.

    dit topic bedoel ik:
    http://www.tdpri.com/forum/telecaste...ckocaster.html

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top