Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 94

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    PL84? Niet EL84?

Die schakeltruc werkt misschien hangt, wel van het soort schakeling af lijkt mij.
    PL84

wat de schakeling betreft, ik ga het maar gewoon proberen
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

Ok, update:

Het zijn dus geen 2 maar drie kanalen:

1. SS preamp clean
    2. tube preamp clean
    3. tube distortion preamp
    with a tube power amp.

momenteel heb ik door het ontbreken van een footswitch alleen kanaal 1 kunnen testen. Deze klinkt waarschijnlijk door de buizeneindversterker erg goed. Ben benieuwd wat clean tube en tube drive doet.

Verder een niet in te stellen chorus en een zeer mooie reverb. Deze heb ik wel kunnen testen door enkele van de zes gaatjes van de footswicthplug met elkaar te verbinden. De juiste verbinding om van kanalen te schakelen heb ik niet gevonden.
    Hier een foto van de 6 punts footswitch ingang. Iemand een idee hoe dit type stekker heet?

en dan meteen de naam van die met drie puntjes.

Verder heeft hij een ingebouwde noisgate en is het distortion kanaal in te stellen op: normaal,2000, 3500 en 5000hrz. Geen idee wat dat voor is.
    Hij heeft ook nog een effectsloop.

Senior Member

Standaard

Die 3 puntjes lijkt wel een XLR-out.

Heb je hem nou gekocht of niet?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Die 3 puntjes lijkt wel een XLR-out.

Heb je hem nou gekocht of niet?
    Hij staat nu bij me thuis. Ik moet dus nog wel een footswicth scoren want ik kom nu dus niet verder dan de clean met transistor preamp en de chorus en reverb. Het gaat me juist om de clean met buizen preamp en de crunch. Esrt maar eens achter het type plug te zien komen

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Dat is de frequentie in hertz. Je hebt dus een beperkte eq op je distortion kanaal. Aan de hand van de getallen zou ik zeggen mid en midhoog. De rest zal dan wel met je gewone treble/mid/bas knoppen in te stellen zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Dat is de frequentie in hertz. Je hebt dus een beperkte eq op je distortion kanaal. Aan de hand van de getallen zou ik zeggen mid en midhoog. De rest zal dan wel met je gewone treble/mid/bas knoppen in te stellen zijn.
    thnx, ook enig idee welke plug ik voor die footswitch nodig heb? Ik nergens iets vinden over dit model

Senior Member

Standaard

Die 6puntsplug is raar. Lijkt een DIN-plug met een gaatje extra. De driepunts lijkt idd op een XLR, maar is het misschien niet, Duits spul had wel vaker afwijkende aansluitingen. De klem op de XLR ontbreekt ook zo te zien, vaag.

De frequenties leggen waarschijnlijk de nadruk op een bepaald frequentiegebied of stellen de centrumfrequentie van de (mid?) regelaar in? Of misschien zit er op de voorkant een extra toonregelaar voor het distortionkanaal die je hiermee instelt, waarna je op de voorkant de boost/cut kunt instellen? Just some thoughts..
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Die 6puntsplug is raar. Lijkt een DIN-plug met een gaatje extra. De driepunts lijkt idd op een XLR, maar is het misschien niet, Duits spul had wel vaker afwijkende aansluitingen. De klem op de XLR ontbreekt ook zo te zien, vaag.

De frequenties leggen waarschijnlijk de nadruk op een bepaald frequentiegebied of stellen de centrumfrequentie van de (mid?) regelaar in? Of misschien zit er op de voorkant een extra toonregelaar voor het distortionkanaal die je hiermee instelt, waarna je op de voorkant de boost/cut kunt instellen? Just some thoughts..
    Wat de frequenties betreft, daar zal ik pas achter komen als ik de amp kan schakelen. Door twee van de gaatjes te verbinden met een stroomdraadje is het gelukt om in ieder geval de chorus en de reverb aan en uit te schakelen. Ik zoek dus nog naar de juist combinatie voor de channel switch. Zou dat ook een combinatie van meer dan twee gaatjes kunnen zijn en is er iets op te blazen bij een "verkeerde" combinatie? er staat iets van 20 volt op max dacht ik.

Senior Member

Standaard

6 pinnen (middelste = ground?), dat is iets van 36 mogelijkheden.
    Dat moet uit te vlooien zijn met een paperclip, logisch nadenken en wat geduld.

Hier staat een AA Craaft eindversterker te koop met een D-connector voor een FCS (foot controller switch?).
    Misschien kan hij je op weg helpen?

Of vraag het rechtstreeks aan de fabrikant?
    "In God we trust, all others pay cash."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    6 pinnen (middelste = ground?), dat is iets van 36 mogelijkheden.
    Dat moet uit te vlooien zijn met een paperclip, logisch nadenken en wat geduld.

Hier staat een AA Craaft eindversterker te koop met een D-connector voor een FCS (foot controller switch?).
    Misschien kan hij je op weg helpen?

Of vraag het rechtstreeks aan de fabrikant?
    Kan ik zonder ontploffingen gewoon allerlei combinaties proberen?

ik zie die d-connector niet staan. Ik zal de fabrikant even mailen. thnx

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten