Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 61
    Senior Member

Standaard

Bedankt jongens, echt dankbaar hiervoor. Nog heb ik mijn twijfels wat iets van een mm dik zal doen maar als je iets van een cm afwijkt van een bepaalde lijn die je moet nemen zit je na 100 km wel een aantal km's van je bestemming af. Ik ga dit toch echt doen.

Nu nog een manier zoeken om de snaren er zo af te krijgen dat ik ze er weer opnieuw op kan doen; zonder geld zitten is lastig..

Of wil het ook wel als ik de snaren erop houd maar heel los?
    Laatst gewijzigd door Quicksilver; 21 december 2009 om 21:42

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quicksilver Bekijk bericht
    Nu nog een manier zoeken om de snaren er zo af te krijgen dat ik ze er weer opnieuw op kan doen; zonder geld zitten is lastig..
    Lekker laten zitten.
    Spanning van de snaren af, vier schroeven achterop losdraaien, shimmetje erin, schroeven vast, snaren op spanning.
    Klaar.

Anders kom maar een keer langs met dat ding, dan kijken we wel of er nog wat mee kan.
    Het lijkt vaak erger dan het is.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 21 december 2009 om 21:44
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Lekker laten zitten.
    Spanning van de snaren af, vier schroeven achterop losdraaien, shimmetje erin, schroeven vast, snaren op spanning.
    Klaar.
    Ah exact op het moment dat ik de vraag op jouw antwoord wilde editen in m'n vorige post postte jij dus dit
    Ga het nu even proberen denk ik, nog één ding: gaan de schroeven dan niet scheef de nek in?

Senior Member

Standaard

Nee hoor. Gewoon doen. Het verschil aan de kant van de hiel is minimaal.
    Maar zoals je zelf ook al zegt, aan de kop scheelt het veel meer.

Wel even de vier schroeven kruislings vastzetten, omstebeurt een slagje zodat de hele boel netjes gelijkmatig vast komt te zitten.

Standaard

Druk 1000 peukjes erop uit , gooi er een heel krat bier op leeg , hang hem achter je fiets en cross de straat door ! ROCK 'N ROLL

Senior Member

Standaard

Ok een stukje oystercard is te dik, hij loopt aan op de 22e bij alle frets vanaf de 6e. Aluminiumfolie is de volgende. Keep you updated!

Senior Member

Standaard

Ok ik heb er nu aluminium folie tussen gedaan, telkens gekeken hoeveel minder aluminiumfolie ik moesst gebruiken door de nek met m'n andere hand hard in de pocket te drukken, nu heb ik hem aangeschroefd en ik denk dat er nog wel beetje bij kan. Wat ik je wel op een briefje kan geven is dat het een STUK beter is geworden van waar het was, dus totnogtoe zeer geslaagd.

Het is niet zo dat ik de gitaar nog veel gebruik, heb hem deze maand nu nog 2 keer voor de grap opgepakt en je weet direct weer wat een geweldige gitaar ik nu in m'n bezit heb en hoe dankbaar ik moet zijn.

In ieder geval dit word mijn hier-ga-ik-veel-van-leren-door-te-lopen-aankloten-gitaartje dus ik ben blij dat ik de stap genomen heb. TS: doe dit ook want het werkt heel goed!

Senior Member

Standaard

Mooi waark, Kwikkie!
    En je hebt nu gelijk het nadeel van alu-folie te pakken: als je het aandrukt gaat het toch nog iets inklinken.
    Beter is een plaatje van een hard materiaal van de juiste dikte.
    Een stukje cola-blikje, een afgebroken zaagbladje, een stukje van een plastic pasje, etc.
    Met hard materiaal hou je ook nog wat over van de resonantie in de gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Mooi waark, Kwikkie!
    En je hebt nu gelijk het nadeel van alu-folie te pakken: als je het aandrukt gaat het toch nog iets inklinken.
    Beter is een plaatje van een hard materiaal van de juiste dikte.
    Een stukje cola-blikje, een afgebroken zaagbladje, een stukje van een plastic pasje, etc.
    Met hard materiaal hou je ook nog wat over van de resonantie in de gitaar.
    Jah, maar ik had het al vrij goed samengeperst tot het zo'n beetje solide was, is niet veel ingeklinkt hoor. Dat plastieken pasje was weer wat te dik en die pasjes zijn vaak even dik.. Dat Ikea pasje kon ik trouwens wel doormidden spleiten, die was namelijk om het even heel duur te noemen 'multi-layered'. Maar die ligt inmiddels tussen het vuilnis daar ga ik het niet meer uit vissen.
    Het is een stuk beter en de gitaar is zowaar bespeelbaar. De actie is nog wel dubbel zo hoog als op mijn RR maar je moet geen wonderen verwachten natuurlijk. Als ik iets geschikters vind doe ik dat nog en zo niet dan komt er nog wat extra alu tussen, werkt prima.

Senior Member

Standaard

Maak m fretless!
    Maar dan moeten je snaren omlaag.
    Shim erin en mischien beetje hout onder je brug
    wegfrezen. Topkammetje stukje afschuren
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten