Er zal zegen op de gitaar rusten Stijn!
Misschien een goed idee om te toets af te werken met het heilig oliesel![]()
Er zal zegen op de gitaar rusten Stijn!
Misschien een goed idee om te toets af te werken met het heilig oliesel![]()
haha, ik zal eens met meneer pastoor gaan klappen...
En dat ivoor: ofwel is het te duur, ofwel is het plastiek.
Maar ik ken het gevoel van de vondst van je leven...
s.
er is ivoor genoeg van oude piano's te halen.
en die staan wel weer bij de kringloop (of op marktplaats) voor een habbekrats.
mijn vader is piano-restaurateur, ik heb van hem al eens een stapeltje toetsjes gekregen met het idee daar een logo uit te halen. dotjes zijn ook wel mogelijk qua dikte, maar zou niet zo goed weten hoe je die uit het ivoor moet krijgen. misschien met een holboortje?
goh, een hele piano kopen om dan daar de toetsen van te slopen ...
Heb 1x een aanbod gekregen om een olifanttand te kunnen kopen. Na veel wikken en wegen had ik er 500 euro voor geboden (gewoon in het zwart, om te hebben en er heel je leven illegale kammetjes van te zagen) maar nooit meer iets van gehoord.
Later via via gehoord dat een volledige tand gemakkelijk 3 a 4000 euro kan kosten, tja dan sta je daar met je lullig bod ...
s.
Hier staan ook altijd piano's in de kringloopwinkels, meestal in erbarmelijke staat. Maar ik loop me ook wel eens af te vragen of er iets bruikbaars inzit.
Ik lees net dat het klankbord 6 a 8 mm dik is. Wie weet vallen daar akoestische topjes uit te halen? Zal aan mij niet echt besteed zijn
Terloops lees ik ook dat er meer dan 15000 kg spanning op het frame staat, bij een vleugel kan dat wel 20000 kg zijn
Waar maken wij ons toch druk over met onze setjes 0.10 en 0.11![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
de kast is nooit massief, dus daar hoef je het niet voor te doen.
de klankbodem is voorzien van zangbalken, die geschroefd zijn om de zoveel dm.
daar kan je geen bovenblad meer uithalen, of je moet een paar schroefgaten decoratief vinden. alleen de toetsen (ebben/ivoor) kunnen bruikbaar zijn.
de rest kan linea recta naar de stort, of je moet er nog een bestek-kast van maken (toetsen sloop je er toch uit, daar kan bestek in) en 'm verpatsen aan een restaurant.
Tja, jammer.
Mij spreekt het idee wel aan om hout te gebruiken dat decennia lang onderdeel is geweest van een ander instrument.
Zoals deze. Helaas weinig te horen van het instrument zelf maar reuze inspirerend. En goed om te vernemen dat ook onze Josh gibsons slecht gebalanceerd vindt![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
ok, we gaan even verder off topic, ik zal het als topicstarter even toelaten.
Wat denkt ge van 'dit'.
s.
Favorieten/bladwijzers