Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 123

Standaard

Hmm...vreemd, meestal is het verschil zowat de helft in vergelijking met DHL of UPS...EMS is waar ik het altijd mee laat vervoeren...dat is zoiets als international postal service.

Standaard

hoi,

hier even een voorbeeldje, zit oa een polijstmachine bij incl motor en nog allerlei ander zaken. ( heb hem nog niet echt besteld maar duurt niet lang meer)

Your order will ship today, October 12. Orders received by 4pm EST (Monday-Friday), ship the same day.

Postal Air shipping € 209.97
    Will arrive in 2-4 weeks.
    Tracking information is not available for Postal Air.

DHL Express Air shipping € 131.33
    Will arrive in 3-7 business days (Mon-Fri).
    Tracking information is provided for DHL shipments.
    Cannot ship to PO box.

lijkt me duidelijk! hangt natuurlijk af hoeveel je laat versturen. maar des te meer je laat versturen des te goedkoper het per verzonden item wordt. en dhl is echt heel snel! die 3-5 dagen geldt dus voor nederland in elk geval. Stewmac heeft een contract met dhl en dat maakt ook dat het goedkoper is dan bijv ups...

@je

ps. hou er rekening mee dat de belastingdienst je nog een fijne naheffing in rekening brengt van 20% van de aankoopsom INCL de verzendkosten... leuker kunnen ze het niet maken!
    Laatst gewijzigd door ziekdier; 12 oktober 2009 om 20:40

Standaard

Hoi @je,
    EMS is iets anders dan The US Postal Service. O, de btw is hier (nog) 19% en je vergeet het invoerrecht. En dan nog de omvormer erbij tellen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel61 Bekijk bericht
    Hoi @je,
    EMS is iets anders dan The US Postal Service. O, de btw is hier (nog) 19% en je vergeet het invoerrecht. En dan nog de omvormer erbij tellen.
    haha, ok, 19%. ik betaal alleen maar dat dus. maar hoe dat verdeeld is in btw en invoer weet ik niet. ik reken altijd maar 20% van het hele bedrag incl verzendkosten. dan zit ik altijd goed.

ok , die omvormer nog maar die hoeft niet uit amerika te komen.

ik ga eind van het jaar een mega bestelling plaatsen bij stewmac. waaronder die polijster en onderdelen voor 5 gitaren ineens. beetje voorraad aanleggen zeg maar. ik ben straks na 13 jaar trouwe dienst mijn baan kwijt. Ik hoop een beetje op een zilveren handdruk ( goud is te duur..) en daar wil ik wat leuke spulletjes voor kopen. kans op een nieuwe baan is er toch niet en om nou de hele dag op de bank te hangen en tv kijken??? nee dank je! dan maar gitaren maken. zinvol bezig zijn zeg maar... kan eerlijk gezegd niet wachten tot het zover is.

gr
    @je

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ziekdier Bekijk bericht
    haha, ok, 19%. ik betaal alleen maar dat dus. maar hoe dat verdeeld is in btw en invoer weet ik niet.
    19% is BTW. Tot €150,- (inclusief verzendkosten etc, dus alles wat op de rekening staat) betaal je geen invoerrechten. Vroeger lag deze grens lager, is vrij recent verhoogd naar €150,-

Smile

haha, ok, 19%. ik betaal alleen maar dat dus. maar hoe dat verdeeld is in btw en invoer weet ik niet. ik reken altijd maar 20% van het hele bedrag incl verzendkosten. dan zit ik altijd goed.

ok , die omvormer nog maar die hoeft niet uit amerika te komen.

ik ga eind van het jaar een mega bestelling plaatsen bij stewmac. waaronder die polijster en onderdelen voor 5 gitaren ineens. beetje voorraad aanleggen zeg maar. ik ben straks na 13 jaar trouwe dienst mijn baan kwijt. Ik hoop een beetje op een zilveren handdruk ( goud is te duur..) en daar wil ik wat leuke spulletjes voor kopen. kans op een nieuwe baan is er toch niet en om nou de hele dag op de bank te hangen en tv kijken??? nee dank je! dan maar gitaren maken. zinvol bezig zijn zeg maar... kan eerlijk gezegd niet wachten tot het zover is.

gr
    @je

Ik hoop dat je heel veel succes hebt! Ik ben zelf chronisch ziek patient en weet hoe erg het is om niks meer te kunnen. Zelfs dit typen doet me heel veel pijn. Misschien wel ongevraagd advies maar doe vooral naast je eigen creaties ook wat het beste verkoopt. Dit klinkt commercieel maar dat moet je volgens mij (ook) willen zijn om van je investeringen te kunnen leven (of dan toch een deel van te kunnen leven). Van gitaren bouwen en repareren word je vaker geen dan wel een millionaire...maar het is wel een prachtig vak!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel61 Bekijk bericht
    Ik hoop dat je heel veel succes hebt! Ik ben zelf chronisch ziek patient en weet hoe erg het is om niks meer te kunnen. Zelfs dit typen doet me heel veel pijn. Misschien wel ongevraagd advies maar doe vooral naast je eigen creaties ook wat het beste verkoopt. Dit klinkt commercieel maar dat moet je volgens mij (ook) willen zijn om van je investeringen te kunnen leven (of dan toch een deel van te kunnen leven). Van gitaren bouwen en repareren word je vaker geen dan wel een millionaire...maar het is wel een prachtig vak!
    hoi marcel,
    sorry te horen van je conditie. over het gitaarbouwen, ik hoef er niet rijk van te worden. het is ook niet de bedoeling dat ik 40 uur daar mee bezig ben. Ik ga iets van 10-15 uur in de week gitaren maken en de rest ga ik klussen. Ik heb al een hoop klanten die wachten tot ik zo ver ben. dus ik hoop het klussen te kunnen doen om een inkomen te genereren waarvan ik samen met dat van mijn vrouw kan rondkomen. Ik hoef er niet rijk van te worden maar zal me rijk voelen door het te doen... en bedankt voor de tip!

gr
    @je

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht
    19% is BTW. Tot €150,- (inclusief verzendkosten etc, dus alles wat op de rekening staat) betaal je geen invoerrechten. Vroeger lag deze grens lager, is vrij recent verhoogd naar €150,-
    ik heb die paar keer meer gekocht dan die 150 euro maar hoefde echt alleen maar 19% te betalen.

ik ga ook maar geen slapende honden wakker maken!

gr.
    @je

Senior Member

Standaard

Even over die lak en dat die beste man waarschijnlijk niet zou willen vertellen hoe hij het heeft gedaan. Ik heb een van mijn gitaren in een spuitcabine gespoten (bekende van me is spuiter, jammer genoeg echter geen vriend maar slechts bekende..) en het resultaat was gewoon perfect...niks moeilijks, niks magisch maar in een cabine van 20 rooitjes spuiten bij de perfecte omstandigheden en de verf eerst door microfilter gefilterd, dus eigenlijk gewoon de standaard procedure voor de professionele spuiter. ECHTER...natuurlijk hebben wij allemaal niet de mogelijkheid om deze omstandigheden te evenaren. En blijven we schuren en polijsten. Maar juist mooi om dan te zien dat er toch heel mooie resultaten worden afgeleverd!

Ben het trouwens helemaal eens met Stijn over die bewering van al die profs die al hun trucjes en geheime ingredienten niet willen vertellen. Ik vind het een beetje vermoeiend..Als iemand met een gitaar bij mij komt en ik leg hem uit wat ik precies doe dan gaat hij de volgende keer voor 500 euro gereedschap bestellen en doet hij het zelf??? Ik denk dus van niet, en de cultuur op het forum in Amerika vind ik een mooi voorbeeld, gasten met superveel kennis en ervaring die hun kennis juist delen en daarmee vertrouwen wekken en klanten binnenhalen in plaats van verspelen. Het is een beetje het moderne koken, waarbij je in het restaurant in een open keuken kijkt en vakmanschap gedemonstreerd ziet in plaats van bij de chinees waar het achter het magische luikje uitkomt

Standaard

je kan de motor ook bij stew kopen, je moet dan alleen een omvormer kopen bij bijv http://www.elektronica-online.nl/ type Omvormer 230V - 110V - € 69.00 inclusief BTW

Artikelnummer: X2.L.11359

Omvormer 230V - 110V , 500 Watt

de motor vcan stewmac is 375 watt dus 500 is zat genoeg. ik ga eind dit jaar ook één bestellen.

succes!

@je
    Wij hier in Nederland gebruiken een frequentie van 50 hertz. Is die adapter die jij hier boven wil heben dan wel geschikt? Ik ben een leek op stroom gebied, maar ik zag deze opmerking staan op die website van electronica-online.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten