Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 20 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 200
    Senior Member

Standaard

Me like it! Je mist die mojo-feel van de F-gat. Misschien een idee om ze net als op bepaalde oude gretsches en framussen de f-sleutel er op te schilderen? (onder het mom van Feedback uit te sluiten) maar vind het ook zo een gaaf model.

Ik zou nog wel eens een lefty servant bas willen in 25" scale
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

hey thx robdop

ik ga akkoord dat hij niet dezelfde mojo heeft dan de gitaar, ik weet zelfs waarom . De gitaar is een tamelijk uitgekiend ontwerp maw, ik heb veel gefinetuned aan alle bochten enz... echt een kwestie van mm's en minuscule aanpassen van radiussen enz...
    Voor een bas, waarvan het ophangpunt veel verder moet liggen, zou ik dus eigenlijk de hele body moeten verschalen, maar dan krijg je een veel te grote body. Dus een soort verlenging van de body, maar dat verstoort mijn hele bochtenwerk

Ik ga 'm eerst es proberen te finetunen en dan beslis ik of ik 'm "in productie neem "

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf Bekijk bericht
    Me like it! Je mist die mojo-feel van de F-gat. Misschien een idee om ze net als op bepaalde oude gretsches en framussen de f-sleutel er op te schilderen? (onder het mom van Feedback uit te sluiten) maar vind het ook zo een gaaf model.

Ik zou nog wel eens een lefty servant bas willen in 25" scale
    ja, dat F-gat, mss speelt dat ook wat mee.

25 " bass, wow cool idee, dat zou wel kunnen met een Servant. Maar denk je dat dat zou lukken qua snaarspanning? Zelfs met dikke flatwounds denk ik nog dat je de bas bv in G moet gaan stemmen om genoeg snarenspanning te hebben, tenzij je er hoogspanningskabels op doet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    hey thx robdop
    Voor een bas, waarvan het ophangpunt veel verder moet liggen, zou ik dus eigenlijk de hele body moeten verschalen, maar dan krijg je een veel te grote body. Dus een soort verlenging van de body, maar dat verstoort mijn hele bochtenwerk
    Ik denk dat je voor een bas zowel de body als de hals op kan schalen. Er verandert dan eigenlijk niets, alleen het formaat. Heeft Fender toch ook gedaan met de Stratocaster en die bas?
    fietsi veni vidi

Senior Member

Standaard

Ik weet niet wat het is, maar er is iets dat ik mis. Volgens mij de stijle opgang richting kont, die is nu wat vlakker dan bij de Thin King - modellen.
    Als je wat overlegt met die bassist (Vincent ? Axl ? Flip ? Nic ? Lange Polle ? Die van de DLS-band ?) kan het je eerste signature worden
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flitslicht Bekijk bericht
    Ik denk dat je voor een bas zowel de body als de hals op kan schalen. Er verandert dan eigenlijk niets, alleen het formaat. Heeft Fender toch ook gedaan met de Stratocaster en die bas?
    sorry to say so flitslicht maar dit is onwaar
    nee, er komt veel meer bij kijken. Als je alles verschaalt van gitaar naar bass, kom je met een onmogelijk grote (en brede) body (terwijl je hals even smal, en soms smaller is enz... Een stratbody is gedrongener dan een Pbass. Dus moeten de curves worden aangepast, en vermits een Guttlin nogal wat extreme bochten heeft, verandert de feel

at Kakihara, idd andere lijnen en in eerste instantie zou ik dit ook niet gedaan hebben, maar ik doe wat ik altijd doe: tekenen, dan een lange incubatieperiode. Als het mij na een tijd nog stoort, in the bin it goes
    Laatst gewijzigd door barno; 3 oktober 2009 om 19:31

Senior Member

Standaard

Misschien dat hij minder lijkt omdat onze ogen inmiddels gewend zijn aan de iets extremere 'standaard' Guttlinvorm, maar zo op het eerste gezicht vind ik 'm erg OK.

Senior Member

Standaard

Ik wil toch nog even wat proberen bij te dragen.

Ik weet dat laatst iemand het er ook over had.
    Maar bij deze bas vind ik het echt wel gepast, voor een nieuwe headstock?

Maar volgens mij is een headstock ontwerpen nog moeilijker dan de bas zelf.

Ik vind de bas iniedergeval een blijvertje

Senior Member

Standaard

Ziet er goed uit! Niet teveel meer aan veranderen. Bij de bobking is denk ik het probleem dat de upper/lower horns niet echt een sterke vorm hebben. Bij de second lijkt mij ook de balans in orde de strap komt bij de twaalfde fret en er zit nog redelijk wat body achter.
    Ik ben benieuwd!!

Senior Member

Standaard

thx Bram, ik denk het ook. Eerst ga ik de curves finetunen, dat gaat hele kleine aanpassingen geven die groot verschil kunnen uitmaken.

at Robdop. headstock maken is idd moeilijk. Ik zal het mss ooit nog es proberen maar ik geef mezelf weinig kans om te komen tot een beter ontwerp dan wat ik nu heb rekening houdend met factoren als functionaliteit, min of meer anders dan "de rest" en toch niet te extreem, in tune met de bodyvormen, enz...

alleszins bedankt! all voor de feedback. Bij sommige dingen die ik ontwerp ben ik tamelijk zeker van mijn stuk , maar zoals nu had ik toch graag wat meningen vooraleer ik er meer energie in steek.

edit: thx oigun ! Ja, de strap zou eigenlijk nog een cm verder moeten maar het was nu al moeilijk om de vorm wat organisch te houden. Die cm korter bij de body wordt hopelijk gecomenseerd door iets meer massa van body dan bij bv een Pbass
    Laatst gewijzigd door barno; 3 oktober 2009 om 20:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten