Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 37 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 369
    Member

Standaard

Hmmm ik post niet zo vaak maar hier wil en kan ik wel op reageren.
    Een gitaarleerling van me heeft onlangs een chinese les paul aangeschaft en deze hoor ik dus elke week.
    En tussen zijn chinees en mijn amerikaan zaten wel degelijk duidelijke verschillen. Zowel in geluid (erg) alswel in de constructie (vervelend erg).

De hals van het gele gevaar heeft een duidelijk zichtbare "bult" op de hals die een mooie actie onmogelijk maakt (het valt met goed fatsoen niet eens te vlakken dan heeft 'ie nog maar 18 frets), het probleem is alleen dat je een gitaar van 250 euro niet even snel terugstuurt naar China met de mededeling: "Deze deugt niet doe me ff een andere." en het in NL "laten" doen als je dat zelf niet kunt is zo'n gitaar in geld niet waard.
    Sommige winkels zitten gewoon niet eens te wachten om chinese nepperts af te stellen.

Het geluid van mijn leerling's les paul was ronduit.......kut.
    Hij heeft er veel moeite en geld ingestopt net als die andere persoon hier op het forum en het geluid is serieus stukken beter geworden maar om te zeggen dat ze ALLEMAAL uit de doos lekker klinken/spelen is overdreven.

Ik zou het gewoon niet aandurven het risico dat je een misbaksel koopt is me te groot.

Senior Member

Standaard

Natuurlijk kan dit een gevalletje net niet de beste Gibson (raar die trussrodcover die over de inlay gaat...) en toevallig een hele goeie Neppert zijn, maar los daarvan roepen we bij gitaren al jaren dat je er echt op moet spelen voordat je 'm koopt, omdat zelfs de op papier beste gitaar gewoon net niet je ding kan zijn. Zoals hierboven al wordt gezegd: misschien biedt die Neppert precies alles wat je zoekt in een gitaar. Wat maakt het dan nog uit of ie echt is of niet...

Persoonlijk heb ik nog wel wat aan te merken op de nepper, afgezien van het geluid. Los van het logo - dat is voor mij echt een nono - zijn bijvoorbeeld die tuners echt teveel een rommeltje. Dat zou voor mij een reden zijn om de gitaar links te laten liggen, ook als ik wist dat het een nepper was. Du moment dat die Chinezen ook die details beginnen te perfectioneren, zou ik ook in zijn voor een kopie - zonder Gibson logo. Zo erg ben ik ook wel weer...
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Ik speel zelf Gibson. En er zijn nu eennaal gitaren die beter klinken/spelen dan mijn gitaar. Maar toch ben ik blij en zelfs trots dat het een Gibson is en geen kopie.
    Ik bedoel, je rijdt toch zelf ook liever in je echte Aston Martin ipv een kopie?
    Ik wel tenminste...(de gitaar heb ik het over, heb geen AM centen)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P Bekijk bericht
    Maar toch ben ik blij en zelfs trots dat het een Gibson is en geen kopie.
    Ik bedoel, je rijdt toch zelf ook liever in je echte Aston Martin ipv een kopie?
    Ik wel tenminste...
    Daar ben ik het niet mee eens. Alhoewel ik vind dat men in China de gitaar niet precies moet namaken en het logo er niet op moet plakken, dus het copyright moet respecteren, vind ik het merkfetisjisme niet erg gezond. Zolang een product van een fabrikant echt beter is staat de naam voor een bepaalde kwaliteit maar zodra het gaat draaien om marketing en mensen veel voor een gevoel laten betalen haak ik af.

Daarmee wil ik niet zeggen dat zo'n Chinese kopie net zo goed is als een Gibson, zou het niet weten, maar ik heb wel heel sterk het gevoel dat veel Gibsons nogal overpriced zijn. Vooral die 'signature' modellen, daar begrijp ik helemaal niets van.
    fietsi veni vidi

Member

Standaard

Iemand die een Neppert koopt omdat het niet om het merk gaat maar omdat die NET datgene heeft wat je zoekt?

Middelmatige les paultjes zat op Marktplaats hoef je niet in China te bestellen, dan komt het toch weer terug op dat (nep) merkje.

Ik ben bijzonder gehecht aan mijn Gibson maar als 'ie bijv. ooit gesnaaid zou worden zou ik never een Gibson weerhalen. Ze zijn mij te duur (mijn huidige LP was een mazzeltje) en voor minder kun je een mooie Hamer of Heritage weerkopen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rockabilly Bekijk bericht
    het probleem is alleen dat je een gitaar van 250 euro niet even snel terugstuurt naar China met de mededeling: "Deze deugt niet doe me ff een andere."
    Een hele terechte opmerking.

Dit soort gitaren is niet voor niks zo goedkoop. Ze worden volgens het bulkmodel geproduceerd: veel maken, zonder dat er al teveel kwaliteitscontrole plaatsvindt. Als klant moet je daarmee rekening houden. Als je ze ook in bulk koopt is dat niet zo'n probleem. Als er van de 200 die je hebt besteld 30 niet goed zijn, dan verdien je het verlies daarop wel weer terug uit de marge op de wel goede. Het IKEA model: als de klant zeurt krijgt ie gewoon een nieuwe.

Dat is ook het probleem: als je er één of enkele koopt loop je veel meer risico. Als er dan een slechte arriveert ben je mooi de lul. En met een uitvalpercentage van doorgaans tussen de 10 en 20% (en soms zelfs hoger) is die kans best reëel... Natuurlijk kun je dus een nette of misschien zelfs hele goeie treffen, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Met wat simpele upgrades kun je er een hee fijne gitaar aan hebben. Heb je echter een slechte, dan ben je gewoon 250 euro kwijt.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Een hele terechte opmerking.

Dit soort gitaren is niet voor niks zo goedkoop. Ze worden volgens het bulkmodel geproduceerd: veel maken, zonder dat er al teveel kwaliteitscontrole plaatsvindt. Als klant moet je daarmee rekening houden. Als je ze ook in bulk koopt is dat niet zo'n probleem. Als er van de 200 die je hebt besteld 30 niet goed zijn, dan verdien je het verlies daarop wel weer terug uit de marge op de wel goede. Het IKEA model: als de klant zeurt krijgt ie gewoon een nieuwe.

Dat is ook het probleem: als je er één of enkele koopt loop je veel meer risico. Als er dan een slechte arriveert ben je mooi de lul. En met een uitvalpercentage van doorgaans tussen de 10 en 20% (en soms zelfs hoger) is die kans best reëel... Natuurlijk kun je dus een nette of misschien zelfs hele goeie treffen, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Met wat simpele upgrades kun je er een hee fijne gitaar aan hebben. Heb je echter een slechte, dan ben je gewoon 250 euro kwijt.

Aan de ene kant ben ik het hier wel mee eens, maar aan de andere kant..
    als je er tien koopt ben je net zo veel kwijt als een echte, en mogelijkerwijs zitten er dan 5 goeie tussen. Heb je wel mooi 5 goede gitaartjes voor het zelfde geld.

En van dat merk gedoe.. Tja we zijn er mee opgegroeid. Ik kan mezelf goed voorstellen dat iemand trots is op zijn Gibson. Had ik ook met mijn eerste echte Fender.
    Maar gaandeweg wordt dat toch minder belangrijk.

Gibson`s en Fenders customshop zijn veels te duur simpel zat.
    Iedereen beseft toch zo zachtjes aan wel dat je betaald voor wat de mannen bij Fender en Gibson op de gitaar zetten.

Ik heb ook al een aantal Fender Strat`s custom shop gehad en vergeleken met een gewone standaard. Uitkomst... De standaard heb ik nog steeds...prijs pakhembeet 1000 euro de customshops waren meer dan twee keer duurder

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rockabilly Bekijk bericht
    Ik ben bijzonder gehecht aan mijn Gibson maar als 'ie bijv. ooit gesnaaid zou worden zou ik never een Gibson weerhalen. Ze zijn mij te duur (mijn huidige LP was een mazzeltje) en voor minder kun je een mooie Hamer of Heritage weerkopen.
    Een tweedehands Gibbie LP is net zo duur als een Heritage of Hamer, die vlieger gaat dus niet echt meer op.
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

Member

Standaard

Ik bedoelde kwalitatief gezien hoef je je tegenwoordig niet meer blind te staren op een chique Les Paul van 4 ruggen, er is voor de helft tegenwoordig genoeg gelijkwaardig materiaal te vinden.

Ik heb het dan over nieuwe gitaren.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Aan de ene kant ben ik het hier wel mee eens, maar aan de andere kant..
    als je er tien koopt ben je net zo veel kwijt als een echte, en mogelijkerwijs zitten er dan 5 goeie tussen. Heb je wel mooi 5 goede gitaartjes voor het zelfde geld.

En van dat merk gedoe.. Tja we zijn er mee opgegroeid. Ik kan mezelf goed voorstellen dat iemand trots is op zijn Gibson. Had ik ook met mijn eerste echte Fender.
    Maar gaandeweg wordt dat toch minder belangrijk.

Gibson`s en Fenders customshop zijn veels te duur simpel zat.
    Iedereen beseft toch zo zachtjes aan wel dat je betaald voor wat de mannen bij Fender en Gibson op de gitaar zetten.

Ik heb ook al een aantal Fender Strat`s custom shop gehad en vergeleken met een gewone standaard. Uitkomst... De standaard heb ik nog steeds...prijs pakhembeet 1000 euro de customshops waren meer dan twee keer duurder
    mee eens, ik heb mijn Nick dan ook verkeerd gekozen, hed beter: Net-wat-lekker-speelt-ongeacht-het-merk666 kunnen zijn
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten