mooie nuttige info!
zoals ik al eerder zei, ook ik was verbaasd van de qualiteit van die chinese nep gibsons gezien ik zelf een echte heb.
mooie nuttige info!
zoals ik al eerder zei, ook ik was verbaasd van de qualiteit van die chinese nep gibsons gezien ik zelf een echte heb.
Toooooooooooooooone!!!
Bovenste is nep, positie van de pots klopt niet, headstock vorm klopt niet helemaal, en het logo hangt te hoog boven de tuners, het onderste gedeelte van de G hoort naast de D-tuner te lopen.
Daarnaast vind ik A iets beter klinken in mijn oren, of dat de Gibson is of niet, geen idee. China-made gitaren kunnen net zo goed klinken.
EDIT: Eeuh, ik moet beter opletten.
Grappig, ik vond B/BB fijner klinken en verwachtte al dat het de Chinees zou zijn. Vandaar dat ik "iets" heb met made in China gitaren.
Leuke test, bedankt!
VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!
Misschien worden de echte Gibsons nu wel betaalbaar voor iemand als ik
Mail de test even naar Gibson..
Jeuh I was right. Ik had niet eens meegekregen dat je nog meer clips had gepost :O. AA en BB lol :P. IK de beginpost gisternacht bekeken en toenet even gepost nog.
Ik denk dat mensen vooral heel erg anti-copy zijn omdat ze stiekem weten dat de kwaliteit van Gibson zuigt. En ja, het mag niet, ish illegaal, ish slecht voor de markt bla bla... Agreed, van mij mogen ze ook wel een ander logootje erop plakken, maar dat neemt niet weg dat Gibson vroegah de bom was, maar nu geen fatsoenlijke gitaar kan maken als je de kostprijs in ogenschouw neemt (*kuch* 2500 euro *kuch*).
On the other hand, Gibsons blijven een uitstraling hebben die gewoon... perfect is. Als je een Gibson ziet denk je: Dit is een gitaar. Dit heb je niet bij copy's, of bij Vintage, J&D e.d. (vind ik dan he :P)
De grote vraag is natuurlijk hoe speelt deze gitaar over een jaartje of 2. Heb wel meerdere goedkope imitaties gehad die best aardig speelden en klonken. Maar na een paar jaar begonnen de problemen doordat ze lichtelijk kromtrokken. Niet dat je de limbo er onderdoor kon doen maar wel stemmingsproblemen.. vooral hoger op de hals.
Gitaren zijn geen hobby maar een way of life
als die chinesen nou eens die kleine details wat beter afwerken zouden ze nogwel eens een flinke bedrijging kunnen zijn voor gibson, ok lawsuit. maardan. over een half jaar beginnen ze gewoon weer onder een andere naam.
Toooooooooooooooone!!!
Favorieten/bladwijzers