Ja, dat opschonen doet de Axis beter dan m'n Les Paul, maar dat komt waarschijnlijk doordat er verschillende pots in zitten, lineair vs logaritmisch?
Ja, dat opschonen doet de Axis beter dan m'n Les Paul, maar dat komt waarschijnlijk doordat er verschillende pots in zitten, lineair vs logaritmisch?
Ik wil ook nog ooit eens een nieuw element in mn Fender strat, maar liever iets dat qua output een beetje in de buurt van een single coil blijft. Superdistortion klinkt vet (nooit in mijn gitaar gehad, maar wel op een gitaar gespeeld waar ze in zaten), maar ik ben bang dat de output veel te hoog is.
Hoe zit het met de output van de tonezone? Wil het topic niet stelen, maar ben hier wel benieuwd naar ...
Is gewoon hetzelfde of vergelijkbaar. Zie de Tonezone als een Superdistortion die splitbaar is en je bent een eind op weg....wellicht dat ie ietsje minder bijt, maar erg grote verschillen zul je niet ondervinden.
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
Een superdistortion is ook splitbaar. Maar is dat te doen naast een (redelijke hotte) single coil?
Ik heb in 2 HSS strats een Dimarzio Super Distortion gepropt i.c.m. de 2 standaard low output single coils.
Geen grote volume verschillen.
De Super Distortion is een heerlijk dynamisch element en klinkt als je de volumepot ietsje dichtdraait ook zalig open en "clean met een randje"
En volgas is het een heerlijke brul waarbij je het hout van je gitaar blijft horen en net als de karakteristiek van je amp en speakers
Mooi gebalanceerd geluid wat betreft laag, mids en hoog
Ik heb ze wel op 250 K pots aangesloten.
Dan krijg je een warmer en ietsjepietsje minder heavy geluid...
Laatst gewijzigd door jerome; 9 september 2009 om 22:36
sorry dubbelpost...
Ik had Music Man gisteren even gemaild, dit was hun antwoord:
Dat gaat wel goed komen dus, ik heb al een redelijk goede ervaring gehad met Voerman, toen m'n JVM410H het niet meer deed binnen de garantie-periode.Dear Henri,
Thank you for playing you Axis Super Sport. I am sorry that you are
having troubles with your bridge pick-up. You can purchase a new one
through our distributor if you send them your old pick-up; this is
because our pick-ups are proprietary. If you are in the Netherlands the
distributor is:
Voerman Amersfoort BV
Vanadiumweg 17, 3812 PX, Amersfoort
Phone: + 31 33 461 2908
Fax: + 31 33 461 6441
Email Website
Keep rocking with Ernie Ball/ Music Man!
All the best,
John Quinn
Met de tonezone in de Axis zit je echt wel goed. Ik heb zelf 2 MM Axissen, beide nog met orignele elementen maar heb er veel over gelezen. De Orignele custom wound is een soort tonezone met wat minder laag, wat de axis wel kan hebben). Zou me niks verbazen als je geluid er zelfs op vooruit gaat al wordt van die Dim custom pickup wel gezegd dat ie zeer goed is. Zal DD wel beamen.
Laat me ff weten hoe ie klinkt want ik speel zelf ook weleens met de gedachte eens iets anders in de axis te pleuren. (En nee ik ga mijn orignele axis pickup niet verkopen)
Wat me ook wel zou interesseren is een Seymour duncan blackout erin.....![]()
Laatst gewijzigd door Braindead; 10 september 2009 om 20:39
" Great minds think alike"
Het heeft al met al een maand of 2 geduurd, maar m'n geliefde Axis is weer klaar, ga hem zaterdag ophalen.
Ik heb uiteindelijk de Thomann-bestelling geannuleerd, en heb via Voerman een originele MM DiMarzio besteld.
Ik ben benieuwd....
Uit mijn ervaring, werkende in een muziekwinkel kan ik je vertellen...Voerman snapt er niks van. Je besteld een specifieke 7-string Schecter, en ze sturen een 6-string. De vertegenwoordiger is continu bij ons over de vloer om foute zendingen om te ruilen.
Ik zou zeggen, zie dit als een mogelijkheid tot een upgrade. Je bent redelijk tevreden over de huidige pickups, ga voor het super tevreden. Gooi er wat knaps in.
Favorieten/bladwijzers