Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 91 van 92 EersteEerste ... 418189909192 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 901 t/m 910 van 917

Standaard

Ik heb dit effect onlangs ook zelf gemaakt en je komt gerust toe met 1/4 W weerstanden.
    Veel succes!

Standaard Paar vraagjes nog.

Laatst ook dit forum ontdekt en helemaal doorgelezen. Toch nog paar vraagjes

Boodschappenlijst van Valoosj is doorgenomen en vraag me dit nog af:

-. Er staat later dat een 12V adapter beter werkt, op het lijstje staat 9v ingang.. moet dat 12 V worden dan?

-. Dan staat er bij het materiaal lijstje dat er 2 ledjes nodig zijn, ik denk dat er eentje voor onder het buisje is als je die bloot wil leggen?

-. Moet je geen houdertje voor de leds hebben? die staat namelijk niet op het lijstje.
    -. Welke stereo ingangen moet ik hebben? Ik vond deze
    http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=530 <-- met schakelaar
    http://www.newtone-online.nl/catalog...products_id=53 <-- geisoleerd.

Alvast bedankt, en ik hoop dat het forum nog leeft!

Senior Member

Standaard

-12V op het buisje geeft een mooiere drive. 9V kan ook, maar 12 klinkt beter.

- 2e Ledje is idd voor onder het buisje. Kun je ook weglaten.

- Houder? Ligt een beetje aan hoe je het wil inbouwen. Afhankelijk van je behuizing zal je LED op de printplaat of aan draden/extern printplaatje gesoldeerd zitten om hem daarna in je behuizing te schroeven. Voor dat laatste heb je inderdaad wel een houdertje nodig. Mocht je hem op je printplaat solderen kun je ook een transistorvoetje solderen, en de LED er daarna in prikken. Kun je in ieder geval de LED niet kapot maken met de hitte.

Standaard

Maar als je hem op de printplaat soldeert zie je hem toch niet? En de functie ervan lijkt me dat je kunt zien of je pedaal nou in danwel uit geschakeld staat.
    Of heb ik het daar helemaal mis?

Senior Member

Standaard

Dat bedoel ik dus met afhankelijk van of je hem op de printplaat soldeert of niet. Om de LED mooi in je behuizing te werken zul je zowiezo een houder nodig hebben. Die heb je genoeg in allerlei soorten en maten. Waarschijnlijk zal de LED daarna met draadjes verbonden worden met het printje. Het kan echter ook zo zijn dat je een zodanig strak ontwerp hanteert (Zoals eerdere foto's in dit topic dacht ik met te herinneren) dat het LEDje dus direct op het printje gesoldeerd kan worden. Lijkt me alleen niet dat jij dat van plan was?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JupiRiseAgainst Bekijk bericht
    Laatst ook dit forum ontdekt en helemaal doorgelezen.
    Alle 900 posts? Respect!
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Standaard

Nee ok, dan is dat duidelijk. Bedankt in ieder geval! Maar ik ben inderdaad van plan hem mooi aan de buitenkant te zetten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    Alle 900 posts? Respect!
    Tja... Moet het toch even vanaf het begin doorlezen he.. anders ga ik allemaal vragen stellen die extreem nutteloos zijn ^^

Senior Member

Standaard

Even een antiek topic opgraven hoor .

Ik ben er ook een aan het bouwen, naar D_H's ontwerp. Ik kan alleen nergens die smalle jack connectors vinden. Iemand een idee?

Verder heb ik twee TL082's gebruikt als opamp. Theoretisch zou dat moeten werken volgens mij, dus als dat niet zo is laat het me weten. De hele print is verder al bestukt en gesoldeerd. Een foto houden jullie tegoed, m'n zusje heeft m'n camera 'geleend'.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heynis Bekijk bericht
    Ik ben er ook een aan het bouwen, naar D_H's ontwerp. Ik kan alleen nergens die smalle jack connectors vinden. Iemand een idee?
    Ehm, welke bedoel je met 'die smalle jacks'? Ik heb geen zin om het hele topic door te nemen...

Dit zijn trouwens de smalste die ik ken:

http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=522

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten