Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 72 EersteEerste ... 18262728293038 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Ik moest gisteren werken bij Walhalla Zomerfeesten en daar moest Clawfinger optreden.
    En daar kwam ik achter dat de gitarist van Clawfinger ook de AXE-FX gebruikt.

Dat ding klinkt met high-gain dus ook super!
    Hahaha , ja die gitarist Jocke maakt zijn eigen cabinet impulses!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik gebruik ze ook, waanzinnig goed hihii

Ik heb laatst enkele opname op mps / usb stick + de Axe mee genomen naar de muziekwinkel hier en aangsloten op de PA, zowel opname als AXE op de PA klonk super.....en zoals ik em hoor thuis via koptelefoon / pc speakers etc....EQ stond helemaal recht....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
    Heren, zaterdag mijn eerste optreden gedaan met de Axe en door de monitor beviel dat heel erg goed, maar door de mix prikte hij helemaal niet.
    Kreeg ook van een andere gitarist te horen, die ook iemand met de Axe had horen spelen dezelfde opmerking.

Waar kan dat aan liggen?
    Hey Lieven,

Ben je 't nu al zo beu dat je 'm te koop zet?

Gr. Joost
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

Senior Member

Standaard

Bumperdebump

AxeFX Standaard of Ultra

De meeste gebruikers roepen: De Ultra, want heeft snellere CPU, véél meer geheugen: dus meer FX simultaan en meer ruimte voor updates. Om van de extra effects maar te zwijgen.

Maar: ga ik die overkill wel gebruiken, mocht ik eenmaal een AxeFX hebben? Heb ik dat geheugen en die cpu wel nodig?

Ik verwacht niet al te gekke patches te gaan gebruiken. Delay, reverb, chorus, vibe en vaak niet eens tegelijk. Natuurlijk ook de amp sims.

Ik zou de Axe met mijn VHT+2x12 cab gebruiken, maar misschien ook met een SS preamp (zoals de ART waar ik goede geluiden over hoor). In het laatste geval zou ik dan wel de poweramp simulatie van de AXE gebruiken.

Mijn probleem: ik kan eigenlijk nergens een indicatie vinden van het CPU gebruik van de standard bij diverse patches. Ook van de Ultra niet trouwens.

Ik vind het geen probleem om langer door te sparen om een Ultra te kunnen kopen, maar vind het onzin om 500 extra uit te geven voor iets wat ik toch niet zal gebruiken.

Zijn er hier mensen met een standard? Wat zijn jullie ervaringen. Wat voor patches gebruiken jullie. Lopen jullie tegen geheugen/CPU restricties aan?

Ben benieuwd....

Standaard

Ik loop met mijn ultra al tegen restricties aan ;-)
    Je moet je afvragen hoe je dit ding wil gebruiken. Ik gebruik de Axe ook als een 'virtual pedalboard'. d.w.z. ik gebruik maar een stuk of 6/8 verschillende patches, maar ik wil in elke patch de mogelijkheid hebben om elk gewenst pedal /effect toe te voegen. Dus ik heb naast mijn basic patches een aantal favoriete pedals/fx gemaakt (wah/boost/od/phaser/flanger/chorus/vibe/delays/compressors etc.etc.) die ik in elke patch programmeer (staan meestal standaard uit). Zo werk ik met mijn grote rack ook, daar gebruik ik een apart pregain pedal rack. Op die manier heb je maar weinig presets nodig en kun je onder het spelen elk pedaal/fx toevoegen wat je maar wil. Werkt uiterst efficiënt en ook veel sneller. Je kunt op die manier veel meer verschillende sounds maken wanneer het je maar uitkomt, waarom zou je jezelf beperken tot presets? Die moet je namelijk altijd van te voren programmeren en live ben je ook beperkt tot die presets.
    Just my opinion, maar de ultra heb je echt nodig als je zo werkt zoals ik het doe. Betekent wel dat je een controller met de nodige IA switches nodig hebt, maar geloof me, het is het waard.

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Ik loop met mijn ultra al tegen restricties aan ;-)
    Je moet je afvragen hoe je dit ding wil gebruiken. Ik gebruik de Axe ook als een 'virtual pedalboard'. d.w.z. ik gebruik maar een stuk of 6/8 verschillende patches, maar ik wil in elke patch de mogelijkheid hebben om elk gewenst pedal /effect toe te voegen. Dus ik heb naast mijn basic patches een aantal favoriete pedals/fx gemaakt (wah/boost/od/phaser/flanger/chorus/vibe/delays/compressors etc.etc.) die ik in elke patch programmeer (staan meestal standaard uit). Zo werk ik met mijn grote rack ook, daar gebruik ik een apart pregain pedal rack. Op die manier heb je maar weinig presets nodig en kun je onder het spelen elk pedaal/fx toevoegen wat je maar wil. Werkt uiterst efficiënt en ook veel sneller. Je kunt op die manier veel meer verschillende sounds maken wanneer het je maar uitkomt, waarom zou je jezelf beperken tot presets? Die moet je namelijk altijd van te voren programmeren en live ben je ook beperkt tot die presets.
    Just my opinion, maar de ultra heb je echt nodig als je zo werkt zoals ik het doe. Betekent wel dat je een controller met de nodige IA switches nodig hebt, maar geloof me, het is het waard.

Morris
    Zo gebruik ik mijn Ultra ook en daar ben ik het dan ook volledig mee eens!
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prinspatrick Bekijk bericht
    Zo gebruik ik mijn Ultra ook en daar ben ik het dan ook volledig mee eens!
    Jouw kijkeeenshoegoeddeAxeFXstompboxenemuleertvideo's zijn echt gaaf trouwens...THANKS!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Jouw kijkeeenshoegoeddeAxeFXstompboxenemuleertvideo's zijn echt gaaf trouwens...THANKS!
    Maar stompboxes emuleren kan ik met mijn G-Major ook. En mijn preamp (Engl E530) met GM samen zijn ook maar 2 HE hoog. En ik hoef geen veelzijdige preamp, ik wil een herkenbare toon. Clean en scheur en that's all I need.
    Mijn stompboxes zijn atm ingedeeld in Modulatie (wonderlijk genoeg ook phaser), Filter (geen phaser, maar wel tremolo), pitch, delay, reverb, eq, noise gate en compressor.
    Net als Morris heb ik per preset bepaalde instellingen. Zo zal ik op m'n Rhythm Overdrive nooit een chorus of phaser gebruiken, maar wel flanger. De chorus op Overdrive zit weer op de Grand OD en zo verder. Het kan inderdaad niet alles, maar voor mij is het flexibel genoeg.

(ja ik ben nog steeds niet overdonderd door de Axe-FX :P. Dat wil zeggen: ik vind het een tof apparaat, maar zelf hoef ik er geen ).

Senior Member

Standaard

Snap wat je bedoelt, maar de GM is qua tweakability toch wel (ver) ondergeschikt aan de AxeFx. Ook qua kwaliteit (als ik de reviews mag geloven)

Wil overigens niet zeggen dat een GM troep is. Ik ben erg blij met de mijne!
    Is gewoon "a whole different league".

Daarnaast is het toch wel aanlokkelijk om een volledig rack in een 2HE unit te hebben. Vooral Rug-technisch zeg maar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Snap wat je bedoelt, maar de GM is qua tweakability toch wel (ver) ondergeschikt aan de AxeFx. Ook qua kwaliteit (als ik de reviews mag geloven)

Wil overigens niet zeggen dat een GM troep is. Ik ben erg blij met de mijne!
    Is gewoon "a whole different league".

Daarnaast is het toch wel aanlokkelijk om een volledig rack in een 2HE unit te hebben. Vooral Rug-technisch zeg maar.
    Hey ik doe deadlifts met 170 kg, zo'n rackje kan ik best de trap op dragen .
    Ik neem idd ook aan dat de effecten van de Axe vér boven de GM staan. Mag ook wel voor die prijs. Toch denk ik dat ik eerder bv een TC G-Force: puur en alleen effecten, de preamp maakt mijn sound. Het bevalt me heel erg .

Senior Member

Standaard

Het zal ook weer eens niet; gearslut John Petrucci heeft nu ook een (aantal) Axe FX in zijn rack hangen. Ben benieuwd of hij die ook gaat gebruiken met de nieuwe tour aan het einde van het jaar.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten