Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 36 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 352

Discussie: Galama gitaren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Lex Bolderdijk is / was sessiemuzikant die halverwege de jaren '90 veel reclame maakte voor Ibanez gitaren i.c.m. Dolf Koch versterkers. "Perfekt spul" noemde hij het in advertenties.

Die 'druilsnor' heb ik op Music & Harmony een keer dat 'perfekte spul' horen demonstreren. Daar hoef je als fabrikant niet blij mee te zijn .
    Hij stond daar tussen een aantal andere BN'ers op gitaargebied en zijn geluid was het slechtst van allemaal: boze wespen opgesloten in een jampot.

Toevoeging: ik zie nu ineens dat ik reageer op iets van Jan Jansen uit 2007

Nu, voor iedereen die Lex niet kent... je hebt niks gemist.
    hij heeft ook de eerste cd van Anouk ingespeeld. Klinkt toch niet verkeerd dacht ik.

Senior Member

Standaard

Topic is al 2 jaar oud. Maar de vraag is..... Heeft meneer Galama ondertussen alweer eens nieuwe gitaren gebouwd?
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neals Bekijk bericht
    Topic is al 2 jaar oud. Maar de vraag is..... Heeft meneer Galama ondertussen alweer eens nieuwe gitaren gebouwd?
    Zover ik weet niet.
    Vooral in de 70s/80s was Anno druk bezig, op dit moment niet meer.

Senior Member

Standaard

Jammer. Ben toch wel benieuwd naar eigenzinnige uitingen op de moderne gitaren.
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

Senior Member

Standaard

Als aanvulling op een eerdere melding. Ik ben de gelukkige eigenaar van een Galama. Ik heb er bij John van Tone for days een stel HB`s voor laten wikkelen. Nu kan de gitaar naadloos op een avond worden gebruikt tussen singlecoils in zonder de hele set-up te moeten wijzigen. De eerste serie EMG`s zitten in de doos voor een eventuele volgende eigenaar die hem origineel wil hebben. Die EMG`s waren zo krachtig dat ze totaal niet inzetbaar waren.
    De nieuwe HB`s hebben een heel mooi vintage geluid met een lage output.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Als aanvulling op een eerdere melding. Ik ben de gelukkige eigenaar van een Galama. Ik heb er bij John van Tone for days een stel HB`s voor laten wikkelen. Nu kan de gitaar naadloos op een avond worden gebruikt tussen singlecoils in zonder de hele set-up te moeten wijzigen. De eerste serie EMG`s zitten in de doos voor een eventuele volgende eigenaar die hem origineel wil hebben. Die EMG`s waren zo krachtig dat ze totaal niet inzetbaar waren.
    De nieuwe HB`s hebben een heel mooi vintage geluid met een lage output.
    jij ook al bij jon besteld! Ik ook! ik ben zo benieuwd hoe jou pups bevallen! kan je me specs geven van die pups? (en meer foto's van die super les paul van je!)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    hij heeft ook de eerste cd van Anouk ingespeeld. Klinkt toch niet verkeerd dacht ik.
    Lex Bolderdijk speelde vroeger idd op een te gekke Galama Firebird.
    Volgens mij toen nog met genoeg passie. Speelde vroeger in de Margriet Eshuijs band... Black Pearl en andere te gekke nummers (vergis jullie niet... ;-). Was destijds een complete sessie band. Ook de nummers op de eerst plaat van Anouk klinken erg goed.
    Maar inderdaad kan ik hem de laatste tijd niet meer betrappen op passie of een lekker stukje gitaarwerk... soms zelfs slecht. Jammer.
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

Ik heb Lex zo rond '83 nog eens met Margriet Eshuys gezien, niet echt mijn smaak maar ze waren wel goed. Toen speelde hij trouwens over een Gibson Les Paul en een Boogie.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Lex is popgeschiedenis in een notedop, hij is te horen op honderden platen, meer dan je denkt. Als Leendert Haaksma 60 is dan zullen er ongetwijfeld ook gitaristen zijn die hem meewarig aankijken maar enig respect is zeker op zijn plaats.
    De 'ol gang" waar hij deel van uitmaakte is goud van oud maar een aantal jaren geleden kwam ik hem nog wel eens tegen in een studio, dan werd hij opgtrommeld om een partijtje even over te doen van een gitarist maar "dan goed". Maarja, de tijd schreidt voort he.

Standaard

Dit is een foto uit de Music Maker van januari 1986. Ik was een jaar of 17, de tijd van mijn eerste bandje.
    Elke week keek ik op zaterdag naar de los-vast band op TV. Ik was destijds zo onder de indruk van die kerel met die firebird, dat beeld staat na al die jaren nog op mijn netvlies.
    Een jaar of vijf geleden kwam ik door een onbeschrijvelijk toeval een Galama firebird op het spoor in brabant.
    Ik vroeg de eigenaar of hij leek op de gitaar van Lex destijds, en vertelde over mijn herinneringen aan die gitaar.
    Blijkt het om diezelfde gitaar te gaan. De eigenaar is inmiddels in de zestig en heeft ook nog een Galama telecaster. De firebird wilde hij eventueel wel verkopen.
    Ik ben in de auto gestapt en heb die gitaar gehaald.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten