Ziet er echt goed uit.
Vandaag stond taxipost voor de deur, maar zoals het altijd gaat ben ik er dan niet, dus ik kan het morgen afhalen aan het postkantoor.
Heb het 13 juni besteld, de 14e werd het gepost in de us, den 16e was was het in belgie, maar moest het nog langs de douane, en daar heeft het dus 10 dagen stof staan pakken, tot die douaniers door hadden dat het geen bompakket was, maar de actieve elektronica voor de bass + de batterij houder en nog wat kleine prul.
Hou jullie dus maar vast voor een 2 weken rush om de bas klaar te krijgen.
Het eerste optreden is er al mee gepland
(reclame: bar mondial in antwerpen, ergens in september...)
voorsmaakje:
Waarom zijn die tuner vleugels altijd zo groot voor een bas...
heeft er iemand een idee of je ook stemmechaniek met kleinere vleugeltjes hebt? Maar het moet wel in goud.
s
p.s. valoosj, gij krijgt binnenkort telefoon van mij.
stemsleutels zo groot: historisch zo gegroeid denk ik. Bas: langere hals, dus headstock wat groter om de balans te herstellen (ik spreek nu over fenders en co). grotere headstock: grotere vleugels aan de stemsleutels, anders zou het zo nietig staan. Dat natuurlijk icm beter grip nodig omdat er meer spanning moet overwonnen worden. Enfin ik lul maar wat in het ongewisse ...![]()
Het is ook warm Barno. maar je hebt wel gelijk. op die grip na dan. alleen heb je wel eens gedacht hoe je een bassnaar door het gaatje van een kleiner mechaniek zou moeten krijgen? Volgens mij is dat meer de echte oorzaak. Maar ja, wat ik zeg, het is warm.
mijn blog (dat niet al te vaak wordt bijgewerkt....)
De dikte van de as heeft toch weinig met de breedte van de vleugels te maken?
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
ik vind vooral dat ze er ver uitsteken vanachter, een smallere as zal zowiezo niet van toepassing zijn, omdat je toch je snaar kwijt moet.
De vleugel aan de achterkant stoort mij een beetje ...
Maar op deze foto vind ik het dan weer te overdreven: een basgitaar met een kop van 4 cm breed (mijn kop is 2,6 cm breed), dat kan niet anders dan top zwaar zijn, denk ik.
Het is ongeveer dezelfde mechaniek, alleen andere vleugeltjes:
Ik had bij een of ander duits bedrijfje (rockinger, dacht ik) basmechanieken gevonden die een iets groter knopje hebben dan een gitaar stemmechaniek, maar enkel in chroom, en de klant staat erop dat alles in't goud is, ook de strapbuttons
Dus het zal bij deze blijven.
s
Vergulden gaat dacht ik vrij makkelijk via electrolyse. Je zou hier dus in weze zelf kleinere voor kunnen maken/slijpen, of natuurlijk van hout. Voor gitaar heb ik al hele verzamelingen custom tuner draai dingen gezien op google
Voila, nu heb ik echt bijna alles, op een paar kleine dingetjes na.
Dus het gaat hier goed vooruitgaan, hopelijk...
mal voor de control cavity en de batterij houder. vast geplakt met dubbelzijdige tape. Je ziet ook nog heel goed de grote gaten die ik geboord heb voordat ik begon te frezen, het is eigenlijk een boor om potscharnieren uit te boren, maar voor dit gaat het ook heel goed
Alle 2 uitgefreesd:
ziet er wel professioneel uit...
En dan maar plakken, 4 lijmklemmen voor 1 hals.
straks of zondag eens checken.
s.
Favorieten/bladwijzers