That's what they call SPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM
Waarom is MIDI zo lastig?
Tweedehands moet er toch wel heel wat meer vanaf als je het mij vraagt.
Heren, zaterdag mijn eerste optreden gedaan met de Axe en door de monitor beviel dat heel erg goed, maar door de mix prikte hij helemaal niet.
Kreeg ook van een andere gitarist te horen, die ook iemand met de Axe had horen spelen dezelfde opmerking.
Waar kan dat aan liggen?
Waarom is MIDI zo lastig?
zoveel dingen.....ligt eraan hoe je het hebt geprogrammeerd..ik zo beginnen bij je geluidsman ?
Ben je ook op de meeting a.s zaterdag ? als ja, mischien kan je je AXE meenemen en kunnen we het beluisteren....
Ik heb met mijn AXE altijd een slechter geluid op het podium dan in de zaal door de PA en prikt er super doorheen..eq staat meestal helemaal recht op de tafel.....op het podium speel ik meestal over datgene wat er staat : combo peavey , roland cube etc etc....wel grappig geluid....
t Kan aan de instellingen liggen, maar het kan ook het welbekende euvel van digitale amps zijn.... en dat zou jammer zijn want dan zou dit toch de plank misslaan. Laten we hopen dat bij de meeting het tegendeel wordt bewezen
Maar eerst maar ns aan je instellingen sleutelen. Gooi er wat extra mids in, dat scheelt al een hoop!
-
De klassieke fout ligt allereerst aan teveel gain, en teveel hoog.
Maar met name teveel gain is de boosdoener. Je bent geneigd veel gain te gebruiken omdat dat lekkerder speelt, en ter compensatie van het gemis aan druk van buizenamps op het podium. Met een vreemde geluidsman luister ik altijd zelf even in de zaal. De EQ´s van veel PA´s zijn afgestemd op het onderdrukken van feedback en de tekortkomingen van de PA zelf. En dat zijn meestal niet de ideale omstandigheden, dus tweaken zal altijd nodig zijn. En dan uiteraard de gebruikelijke vallen zoals teveel effecten en galm etc., maar dat zul je zelf al wel weten. Ik heb 3 optredens nodig gehad om te tweaken, het geluid op mijn studiomonitors is heel anders als op onze PA , maar nu is het perfect. Mijn IEM's gaan via output 2, zodat ik daar nog een master EQ heb voor mijn oortjes (en ja, die klinken wéér anders ;-)
Morris
http://madriaens.wix.com/morris
----------------------------
Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)
Zelf ook geen problemen om door de mix te komen, ook niet met highgain btw.
Ik moest gisteren werken bij Walhalla Zomerfeesten en daar moest Clawfinger optreden.
En daar kwam ik achter dat de gitarist van Clawfinger ook de AXE-FX gebruikt.
Dat ding klinkt met high-gain dus ook super!
Favorieten/bladwijzers